Кирило-Мефодіївське братство"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Презинтація на тему : «Кирило-Мефодіївське братство» Підготував учень 9 класу ЛСШ № 69 Ферій Петро
Кирило-Мефодіївське братство Кирило-Мефодіївське братство-українська таємна політична організація, що виникла в грудні 1845 — січні 1846 у Києві. Організація була названа іменами відомих слов'янських просвітителів Кирила і Мефодія. Знаком братства став перстень з написом «Св. Кирило і Мефодій, січень 1846»
Ініціаторами створення братства і його засновниками виступили: Василь Білозерський Народився 1825, хутір Мотронівка, Чернігівщина — помер 20 лютого (4 березня) 1899 р.) — український громадсько-політичний і культурний діяч, журналіст.
Микола Костомаров Народився 16 травня, 1817р с. Юрасівка Острогозького повіту Воронезької губернії Помер 19 квітня, 1885 Петербург, Росія
Микола Гулак Народився 25 травня 1821, Варшава — помер 27 травня (8 червня) 1899, Єлизаветполь (нині Гянджа), Азербайджан — український вчений, громадський і політичний діяч, педагог, публіцист.
Опана с Марке вич Народився 8 лютого (27 січня) 1822, Кулажинці — помер 1 вересня (20 серпня) 1867) — український фольклорист, народознавець, етнограф, громадський діяч, член Кирило-Мефодіївського Братства, чоловік М. Вілінської (Марка Вовчка).
Крім організаторів, до братства незабаром увійшли: Георгій Андрузький, Олександр Навроцький, Дмитро Пильчиков, Іван Посяда, Микола Савич, Олександр Тулуб. Олександр Тулуб Іван Посяда Дмитро Пильчиков
Книга буття українського народу «Книга буття українського народу» («Закон Божий») — ідеологічна програма Кирило-Мефодіївського братства, написана у формі біблійного оповідання. Більшість дослідників вважає її автором М. І. Костомарова.
Розгром товариства Кирило-Мефодіївське братство проіснувало 14 місяців. У березні 1847 року за доносом провокатора Олексія Петрова діяльність братства була викрита, а члени заарештовані. Історичне значення Кирило-Мефодіївського братства полягає у тому, що воно було першою спробою української інтелігенції вдатися до політичної боротьби. Братство вперше розробило широку політичну програму національно-визвольного руху, яка стала дороговказом для його наступників. Принципово важливим було і те, що Кирило-Мефодіївське братство стало самостійним і самобутнім політичним формуванням, яке організаційно не підпорядковувалося, а ідеологічно не повторювало політичних настанов жодної з загальноросійських суспільних течій.Це позитивно вплинуло на національну свідомість.
Схожі презентації
Категорії