Звязне мовлення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Поради батькам щодо розвитку мовлення дошкільників. Сухецька Олена Іванівна, Кравець Наталя Трохимівна, вихователі ДНЗ № 12 м. Умань
Одним із завдань родинного виховання є навчання дитини рідної мови, прищеплення їй навичок культури спілкування, залучення дітей до світу знань і народної мудрості через казки, оповідання, прислів’я ,вірші, лічилки, загадки тощо. Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною. • Пам'ятайте, що головними й провідними співрозмовниками в родині є мати, батько, дідусь чи бабуся.
Своєчасне оволодіння мовою – основа розумового розвитку дитини. Звязне мовлення розвиває інтелект та самосвідомість дитини, позитивно впливає на формування важливих особистісних якостей таких як комунікабельність, доброзичливість, ініціативність, креативність, компетентність. за допомогою добре розвиненого зв’язного мовлення дитина навчається чітко та ясно мислити , легко встановлює контакт із оточуючими, ініціює власні ідеї. бере участь у різних видах дитячої творчості.
Розвиток мовлення включає в себе Словникова робота Розвиток звукової культури Розвиток граматики Розвиток зв'язного мовлення
Визначити місце звука в слові Знайти слова з певним звуком Придумати слова на певний звук, склад «Спіймай звук» - дорослий називає слова, а дитина плескає в долоні, почувши заданий звук Змінювати звук в слові, утворюючи нові слова: мишка – миска губи – зуби Під звуковою культурою мови слід розуміти не лише правильну і чітку вимову всіх звуків рідної мови, правильний наголос, а й уміння користуватися силою голосу, правильний темп, інтонацію, виразність мови, мовне дихання та добрий фонематичний слух.
Постійно поповнюйте словник дитини новими словами; уточнюйте значення слів, збагачуйте дитячу мову прислів'ями, приказками, загадками, образними народними виразами. Ефективним засобом збагачення словника є дидактичні ігри : «Ялинка росте. Що ще може рости?» - підбираємо іменники. «Сніжинка летить. Що вона ще може робити?» - підбираємо дії. «Осінь яка?» - підбираємо ознаки. «Лимон кислий. Що ще може бути кислим?» - аналогія за смаком, може бути за кольором, способом пересування, формою, структурою і т.д. «Назви протилежне слово» - добрий – злий, веселий – сумний… «Утвори нове слово» - сніг, сніжинка, сніговик, снігурочка… «Назви одним словом» - довгі вуха – довговухий… «Підбери схожі слова» - сніг – снігопад, хуртовина, заметіль, завірюха, хурделиця…
Зв'язне мовлення вміння дитини чітко висловлювати свої думки, вільно спілкуватися з однолітками та дорослими, переказувати невеликі тексти, описувати предмети, складати розповіді. - Якомога більше спілкуйтеся з дітьми, розповідайте їм і читайте художню, пізнавальну літературу. Збагачуйте досвід дітей позитивними враженнями під час прогулянок, екскурсій, цікавих спостережень . - Попросіть малюків описати власні ігри з друзями у дитсадку чи у дворі, разом з дітьми придумайте нові варіанти ігор і забав. - Започаткуйте й надалі підтримуйте сімейну традицію щоденних бесід про прожитий день з обговоренням вражень, поточних проблем, досягнень, плануванням спільних заходів для дорослих членів родини і дітей. Спонукайте дітей не лише до відповідей на поставлені дорослим питання, а й до самостійної їх постановки.
Привчайте дітей бути ввічливими у розмові, бесідах з дорослими і дітьми. Подавайте приклад того, як треба вести діалог за столом, у гостях чи при гостях, по телефону. Використовуйте можливості сім’ї для залучення дітей до складання зв’язних розповідей: описування іграшки або страви, які сподобалися в гостях; описування уявних речей розповідання за серіями сімейних фотографій (про новорічне свято у дитсадку, літній відпочинок) або картинок із дитячих коміксів; переказ літературного твору з власними імпровізаціями за слайдами діафільму, ілюстраціями у книзі; складання розповідей-суджень, міркувань, пояснень після перегляду вистав, телепрограм, поїздок., спілкування з дорослими і дітьми під час відпустки, перебування у лікарні тощо. Ділитися з дітьми своїми враженнями, висновками, ставленнями щодо прочитаного, побаченого, пережитого.
Схожі презентації
Категорії