Кодування та декодування повідомлень
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Логічна розминка Розділ 2 § 6 Логогрифи – загадки, в яких додаванням до зашифрованого слова чи вилученням з нього певної букви утворюємо нове слово. На минулому уроці ми з вами вивчили вид загадок – логогрифи. Що таке "логогрифи"? 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Спробуйте розгадати логогриф Розділ 2 § 6 Без Т - вода кипить, А з Т -учень за нею сидить (Пара– парта) 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Логічна розминка Розділ 2 § 6 Метаграми – це загадка, для відгадування якої треба в слові одну літеру замінити іншою. 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Спробуйте розгадати метаграму Розділ 2 § 6 Полохлива i струнка, 3 роду оленів вона. Коли ж змінити К на З, Птах у лісі закує. (Козуля – зозуля) 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Спробуйте розгадати метаграму Розділ 2 § 6 Я є в одежі, а коли змінити другу букву, то стану маленькою тваринкою, що любить гратися з дітками (Кишеня- кошеня) 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Загадкові повідомлення Розділ 2 § 6 Правило кодування: кожну літеру повідомлення замі нили її порядковим номером в алфавіті. 18 1 14 2 12 16 31 29 19 32 21 12 28 15 19 32 24 15 21 1 13 18 11 8 6 18 12 20 21 19 Найбільшою річкою України є Дніпро 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Загадкові повідомлення Розділ 2 § 6 Правило кодування: кожну літеру повідомлення замі нили її порядковим номером в алфавіті, але відлік літер починається з кінця алфавіту. 30 15 31 27 13 18 33 16 33 20 31 23 4 33 30 15 13 33 19 33 13 14 33 11 Говерла Найвища Гора Карпат 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Загадкові повідомлення Розділ 2 § 6 Правило кодування: кожну літеру повідомлення замі нили на наступну в алфавітній послідовності. Лпотуіуфчїа птопгоік иблпо Флсбйоі Конституція основний закон України 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Висновки Розділ 2 § 6 Інформацію отримують, передають і зберігають у ви гляді повідомлень. Повідомлення можна подати текстовим, звуковим, графічним, відео та комбінованим способами, а також у вигляді умовних сигналів і жестів. Збереження повідомлення завжди пов’язано з носієм повідомлення. На вибір носія впливає спосіб подання по відомлення, термін його зберігання та спосіб отримання повідомлення із цього носія. Зафіксовані повідомлення називають даними. 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Висновки Розділ 2 § 6 Процес обміну інформацією завжди відбувається як пе ретворення інформації на повідомлення, і навпаки – пові домлення на інформацію. Джерело інформації складає на її основі повідомлення, а приймач здійснює зворотний процес: сприймає повідомлення, опрацьовує його і отри мує в такий спосіб інформацію. 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Висновки Розділ 2 § 6 Під час зберігання або передавання повідомлень від бувається кодування повідомлень, тобто подання їх за допомогою визначеного набору символів. Символ – це умовне позначення якогось предмета, поняття або явища. Наприклад, учень пише диктант. 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Висновки Розділ 2 § 6 Технічні пристрої передають повідомлення за допомо гою сигналів. Наприклад, якщо ви передаєте текстове по відомлення (смс) по мобільному телефону, то телефонний апарат перетворює текст повідомлення на послідовність радіосигналів. Інший телефонний апарат, що сприймає по відомлення, перетворює отримані радіосигнали на послі довність літер, які і зможе прочитати адресат. Обидва пе ретворення повідомлення – з текстової форми на сиг нальну та із сигнальної форми на текстову – виконуються за певними правилами. 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Висновки Розділ 2 § 6 У багатьох сучасних технічних пристроях використову ють цифровий спосіб кодування повідомлень. До них на лежить і комп’ютер. 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Домашнє завдання Розділ 2 § 6 Проаналізувати § 6, ст. 28-34 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Правила поведінки та безпеки в комп’ютерному класі Розділ 2 § 6 3 © Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua 3
Схожі презентації
Категорії