"Історія інформаційних технологій"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Історія інформаційних технологій розпочалася дуже давно, задовго до появи обчислювальної техніки. Появу найпростіших інформаційних технологій можна віднести до часів виникнення писемності (5-6 тисячоліть тому), що дозволила реалізувати повний набір процесів циркуляції і переробки інформації: її збір, передачу, переробку та зберігання. Існують різні точки зору на періодизацію історії інформаційних технологій. Найчастіше виділяють наступні етапи в історії виникнення та розвитку інформаційних технологій:
Перший етап - це ручна технологія збору та обробки інформації, що панувала до другої половини XIX ст. Основними інструментами в той час були перо, чорнило і найпростіші рахункові апарати, а для прискорення передачі інформації використовувалися багаття, кур'єри, поштовий зв'язок. Продуктивність інформаційної обробки була вкрай низькою. Потужним поштовхом до розвитку інформаційних технологій на цьому етапі стало книгодрукування (середина XV ст.), що дозволило тиражувати інформацію і відкрило еру паперової інформаційної технології, що займає і в даний час значне місце.
В кінці XIX в. почався етап механічної технології, пов'язаний з технічною революцією. До цього часу відноситься створення друкарської машинки, телефону, радіо, модернізація системи суспільної пошти, які суттєво змінили технологію обробки і передачі інформації, організаційну структуру підприємств. Інформація перетворилася в рушійну силу технічного, соціального і економічного прогресу.
З появою електронних друкарських машинок, копіювальних машин і диктофонів в 40-60-х рр.. ХХ ст. зв'язується етап електронної технології. Інструменти цієї технології поліпшили установчі діяльність за рахунок підвищення якості, кількості та швидкості обробки документів. Багато сучасних установи базуються на подібній технології.
В середині XX ст. був винайдений комп'ютер - універсальна електронна машина, що увібрала в себе все найкраще, що було створено багатьма поколіннями вчених, теоретиків і практиків. Вперше був створений спосіб запису і довготривалого зберігання формалізованих знань, при якому ці знання могли безпосередньо впливати на роботу виробничого обладнання.
Масове виробництво електронно-обчислювальних машин в 60-х рр. і їх широке проникнення в усі сфери діяльності є початком зародження комп'ютерної інформаційної технології, спрямованої на збільшення ступеня автоматизації всіх інформаційних операцій і, отже, прискорення науково-технічного прогресу.
Особливо успішно комп'ютерна інформаційна технологія почала впроваджуватися з середини 70-х рр.. XX ст., Коли були створені перші персональні комп'ютери, що дозволили формалізувати і зробити широкодоступними для автоматизації багато важко формалізованих процесів людської діяльності.
З появою персональних комп'ютерів пов'язується третя інформаційна ера (з кінця 70-х до початку 80-х років XX століття), прикладним акцентом в якій було використання інформації для прийняття рішень. До 80-х років комп'ютерні інформаційні технології розвинулися в системах підтримки прийняття рішень і ранніх стратегічних системах планування.
З 80-х років XX століття істотно стала змінюватися концепція побудови технологічних процесів переробки інформації. Від централізованої технології обробки інформації, яка була характерна при застосуванні великих ЕОМ, стали переходити до децентралізованої і розподіленої технології з використанням персональних комп'ютерів на робочих місцях користувачів.
У четвертій ері, що почалася в середині 80-х років XX ст., у взаємопов'язаному суспільстві величезна увага стали приділятися можливостям отримання стратегічних і конкурентних переваг за рахунок використання комп'ютерних інформаційних технологій в якості елемента ділової стратегії.
Зараз настала п'ята ера - глобальне взаємопов'язане суспільство. Інформація стає ресурсом нарівні з матеріалами, енергією і капіталом. Вона перетворюється в один з найбільш цінних за змістом і масових за формою продуктів цивілізації, споживачем якої стає все людство. Машинна інтуїція (експертні системи) перетворюється на продуктивну силу, а штучний інтелект дозволяє вирішувати якісно нові завдання технічного прогресу.
Схожі презентації
Категорії