елементи креативного навчання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Практика та інструменти формувального оцінювання в початковій школі Фінляндії Трохименко Тамара
1. Результати навчання і поступ у навчанні учнів. 2. Навички роботи учнів: - усі вчителі, які навчають учня, оцінюють його навички роботи; - навички роботи є складовою частиною предметів. 3. Поведінка учнів: - оцінюється всіма вчителями учня; - оцінювання не повинно орієнтуватися на особисті якості учня. Об’єкти оцінювання в освітній програмі початкової школи Фінляндії
1. Діагностичне оцінювання На початку навчання вчитель визначає рівень компетентності учнів – вимірює початковий рівень, перевіряє те, що було вивчено раніше. 2. Формувальне оцінювання – це оцінювання, яке відбувається під час навчання і сприяє навчанню: - грунтується на поставлених цілях; - забезпечує зв’язок з майбутнім; - відбувається в усній (письмовій або обговорюється) формі. Форми оцінювання
3. Підсумкове - оцінювання рівня компетентності: - проводиться після вивчення модуля, після його закінчення, є звітом за навчальний рік, заключним оцінюванням; - орієнтоване на минуле. 4. Прогностичне оцінювання – попереджувальне оцінювання: - ставляться нові цілі для навчання в майбутньому; - спільні з учителем роздуми з приводу того, що і як досліджувати та вивчати в майбутньому. Форми оцінювання
На початку шкільного року або навчального модуля учень встановлює цілі для власного навчання, власної роботи і поведінки = зобов’язання. - Де я зараз? - Куди йду? - Чого намагаюся досягти? - Як можу досягти своєї мети? Оцінювання – це навичка (-› учня, вчителя, батьків) Цілі та завдання оцінювання
Обговорення результатів оцінювання між учнем і вчителем: - через певні проміжки часу вчитель і учень обговорюють між собою роботу учня в школі та його поступ у навчанні; - ґрунтується на самооцінюванні, що проводиться учнями, та інших документах; - такі обговорення орієнтуються на поступ у навчанні і результати навчання учня: тексти, твори, зошити, друковані зошити з вправами, вироби, твори мистецтва тощо; - учень виконує усне самооцінювання, а вчитель висловлює свою думку; - вони встановлюють разом цілі навчання, про які потім повідомляють батькам. Форми оцінювання
Прислухайтеся до дитини – нехай вона сама розповість, що, на її думку, вона може зробити, що їй дається легко, що їй потрібно поліпшити і чого вона повинна навчитися! Приймайте думки дитини! На прикладі її дій продемонструйте, що вона може робити і що має розвивати. Посилюйте впевненість дитини у собі, показуйте, чого вона навчиться, якщо буде багато працювати. Яке моє ставлення як вчителя до учня
Самооцінювання - Учня вчать оцінювати власну роботу. - Учитель розвиває в учня навички самооцінювання. - Мета полягає у вихованні впевненого у собі учня, який знає про свої сильні сторони і напрямки розвитку. - Учитель вчить учнів виконувати самооцінювання і керує процесом – формує цю навичку. Форми оцінювання для самооцінювання
РОЗДУМИ ПРО МОЮ РОБОТУ У ШКОЛІ, 2-Й КЛАС _________ ____________ ____________ Весняний семестр П.І.Б. Дата Що в тебе виходить добре у школі? ___________________________________________________ ___________________________________________________ ___________________________________________________ Що викликає труднощі? ___________________________________________________ ___________________________________________________ Як тобі краще допомогти?_ ___________________________________________________ ___________________________________________________ ___________________________________________________ Мої цілі на весняний семестр 2-го класу ___________________________________________________ ___________________________________________________ ___________________________________________________ Джерела радості у школі: ____________________________________ ____________________________________ Причини занепокоєння у школі: ____________________________________ ____________________________________ Коментарі батьків/осіб, які їх замінюють: ____________________________________ ____________________________________ Підпис: ____________________ Приклад форми для самооцінювання роботи у школі
У січні першого класу зустрічаються вчитель, учень та батьки. Відбувається обговорення заповненої школярем форми “Самооцінювання та проміжне оцінювання в січні учнів 1-х класів”, спільне (учень-батьки-вчитель) встановлення цілей (цілепокладання) на наступний семестр. Таким чином батьки долучаються до процесу оцінювання поведінки, роботи, навчання дитини.
Дата: ___________________________________ П.І.Б.: ___________________________________ Клас:____________ Напиши про завдання і ситуації, з якими ти добре впорався(впоралась) у школі, або намалюй їх: наприклад: читання, письмо, лічба, малювання, ігри, поведінка справжнього друга, робота у групі, робота в парах, ігри під час перерв, спілкування, зосередженість, заняття спортом (біг, ігри, катання на ковзанах, катання на лижах….), допомога іншим тощо. Самооцінювання та проміжне оцінювання в січні: учнів 1-х класів Школа підготовки вчителів Віккі Гельсінського університету
Оціни свою поведінку. Познач на шкалі місце, яке найкращим чином тебе характеризує: Моя поведінка Мені це вдається Я тренуюся Я дотримуюся спільних правил І---------------------------І Моя поведінка підтримує спокій у школі І--------------------------І Я поводжу себе і розмовляю з іншими дружньо І--------------------------І Ми разом домовилися про наступні цілі: Цей розділ заповнюють учень, батьки та вчитель разом під час обговорення результатів проміжного оцінювання. ______________________________________________________________ ______________________________________________________________ ______________________________________________________________ ______________________________________________________________
Оціни свою роботу. Познач на шкалі місце, яке найкращим чином тебе характеризує: Моя робота Мені це вдається Я тренуюся Я слухаю вказівки і можу їх виконувати I-----------------------------I Я зосереджений(а), коли працюю І----------------------------І Я працюю разом з іншими I----------------------------I Я дбаю про свої завдання та речі І----------------------------І Ми разом домовилися про наступні цілі: Цей розділ заповнюють учень, батьки та вчитель разом під час обговорення результатів проміжного оцінювання _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________
Фінська мова та література Мені це вдається Я тренуюся Я читаю по складах, читаю слова, речення I------------------I Я розумію текст, який читаю I------------------I Я пишу склади, слова, речення I------------------I Я пишу швидко і зрозуміло I------------------I Я можу розповісти про свої думки і переживання I------------------І Робота з різних шкільних предметів Оціни свою роботу з різних предметів. Познач на шкалі місце, яке найкращим чином тебе характеризує:
Математика Мені це вдається Я тренуюся Я вмію рахувати від 0 до 10 I-------------------I Я вмію пояснити, як я рахую I-------------------І Я також вивчав такі предмети: «Я досліджую світ», релігія/етика, музика, мистецтво, праця, фізична культура Ми разом домовилися про наступні цілі: Цей розділ заповнюють учень, батьки та вчитель разом під час обговорення результатів проміжного оцінювання ________________________________________________________________________________________________________
Оцінювання з боку однолітків - Учнів навчають давати один одному зворотний зв’язок. - Учні тренуються давати позитивний/конструктивний зворотний зв’язок за поставленими цілями. Приклади: - учні читають тексти разом у парах і дають один одному конструктивний зворотний зв’язок щодо швидкості та акторської майстерності; - на уроках мистецтва: учні обговорюють і дають спрямований зворотний зв’язок щодо роботи інших; - учні разом зі своїми партнерами читають письмові роботи (твори, презентації тощо) і дають зворотний зв’язок. Форми оцінювання для самооцінювання
Оцінювання з боку групи Навчання навичкам самооцінювання та оцінювання однолітків може починатися з виконання групового оцінювання. Наприклад, група оцінює свою роботу після завершення проєкту або групової роботи: - чого ми навчилися, як група працювала разом; - якою була моя роль у групі; - чи був розподіл роботи успішним; - що не спрацювало в групі, чому; - що можна покращити наступного разу? Форми оцінювання для самооцінювання
Зворотний зв’язок, що надається під час уроків – “молодці, гарна робота” Зворотний зв’язок наприкінці навчального дня Як пройшов проєкт або вправа – позитивний і конструктивний зворотний зв’язок Тести – також передбачають усний (письмовий) зворотний зв’язок Твори, презентації, тексти – усний (письмовий) зворотний зв’язок Wilma – електронний інструмент співпраці і зв’язку між сім’єю і школою Як учень працював і поводився протягом навчального дня, тижня (зразок такої форми на наступному слайді) Оцінювання у повсякденних ситуаціях у класі
Оцінюю свою роботу в школі на цьому тижні Тиждень: ___________ Т = так Прізвище, ім’я ____________ Н = ні В кінці тижня візьми цей папір додому, покажи батькам і поговори про свою роботу в школі Підпис батьків/осіб, які їх замінюють: ______________________ Ми обговорили роботу моєї дитини в школі _______________ Прийшов у клас із гардеробу, як і домовлялись Давав усім спокійно працювати Працював згідно з отриманими інструкціями Міг спокійно самостійно працювати Добре працював у парі або групі Пам’ятав про те, що перед тим, як щось сказати, треба підняти руку Дотримувався інструкцій у їдальні Виконав домашню роботу понеділ. вівторок середа четвер п’ятниця
Усний зворотний зв’язок у повсякденному шкільному житті. Письмовий зворотний зв’язок щодо результатів навчання учнів. Спільні роздуми про сильні сторони класу і напрямки розвитку. Кожна дитина самостійно розмірковує про свої сильні сторони і напрямки розвитку. Кращі практики формувального оцінювання у фінській початковій школі
Учень 1 класу повідомляє в усній формі про свою компетентність і поступ у навчанні. Дорослий може провести з ним бесіду щодо навчання. Користуйтесь малюнками як допоміжними засобами під час усного мовлення: малюнки предметів, малюнки різних шкільних ситуацій (їдальня, перерва тощо). Учень 2 класу здатний виконати письмове оцінювання власного навчання. Кращі практики формувального оцінювання у фінській початковій школі
Коли учень вчиться писати, можна почати застосовувати короткі письмові листки самооцінювання. На зборах батьків або осіб, що їх замінюють, мають бути різні документи: портфоліо, вироби учнів, твори мистецтва, результати проєктів, електронні продукти (зроблені учнем). • Документація має важливе значення – не можна говорити учневі або батькам (особам, що їх замінюють) те, що не задокументовано. Кращі практики формувального оцінювання у фінській початковій школі
Форми самооцінювання на основі поставлених цілей Виконується протягом навчального дня Тижневе спостереження Самооцінювання щодо творів мистецтва, виробів Самооцінювання щодо роботи та поведінки Самооцінювання поступу в навчанні з різних предметів Кращі практики формувального оцінювання у фінській початковій школі
Форми для оцінювання однолітками: - власні розповіді учня, твори, твори мистецтва, вироби, задачі з математики тощо Форми для оцінювання групами - Наприклад, математична вправа, проєкт з екологічної освіти - Оцінювання інтегрованих предметів Кращі практики формувального оцінювання у фінській початковій школі
Схожі презентації
Категорії