"Порівняльна характеристика суецького та панамського каналів"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Порівняльна характеристика суецького та панамського каналів Виконав учень 10-Б класу Бобрицький Владисав
НАЙВАЖЛИВІШІ СУДНОПЛАВНІ КАНАЛИ Міжнародні канали, скорочуючи світові морські шляхи, відіграють важливу роль у морському судноплавстві і світовій торгівлі, через них йдуть великі потоки суден і вантажів. Міжнародні канали можуть мати також велике військово-стратегічне значення (наприклад, Суецький, Панамський, Кільський).
Суєцький канал Суецький канал — це судноплавний безшлюзовий морський канал на північному сході Єгипту, що з'єднує Червоне море із Середземним мо рем. Цей канал — найкоротший водний шлях між портами Атлантичного і Індійського океанів (на 8—5 тис. км коротше за шлях навколо Африки). Зона Суецького каналу вважається умовним кордоном між Африкою і Азією. Суецький канал офіційно був відкритий для судноплавства у 1869 р.
Вхідні порти — Порт-Саїд (з Фуадом) з боку Середземного моря; Суец (з Тауфіком) з боку Червоного моря. Для постачання каналу річковою водою з Нілу проритий так званий прісноводний канал Ісмаїлія. Географічне поло ження каналу у центрі міжнародних морських комунікацій, що зв'язують нафтодобувні країни Близького і Середнього Сходу з Західною Європою і забезпечують її зв'язки з Азією, Австралією і Східною Африкою, обумовило високий ступінь завантаженості Суецького каналу.
Понад 70 % перевезень становлять нафта і нафтопродукти. За екс плуатацію каналу Єгипет отримав у 1966 р. 95 млн єгипетських фунтів. За тоннажем вантажів, що перевозяться, Суецький канал до 1967 р. сто яв на першому місці серед усіх міжнародних каналів. На нього припада ло бл. 15 % світових перевезень вантажів і понад 20 % перевезень нафти і нафтопродуктів. У 1983 р. канал був реконструйований. У наш час через Суецький канал щорічно проходить бл. 30 тис. суден.
Панамський канал У середині XIX ст. Великобританія і США спере чалися за право на спорудження каналу. Франція, скориставшись їх про тиріччями, почала будівництво в 1879 p., але у зв'язку з крахом францу зької компанії право на спорудження Панамського каналу в 1901 р. пе рейшло до США. Панамський канал — штучний водний шлях на тери торії Панами і Центральної Америки, перетинаючий Панамський пере шийок в його найбільш низькій частині і зв'язуючий Атлантичний і Ти хий океани. Панамський канал довго вважався одним з найважливіших транспортних водних шляхів міжнародного значення. Він і зараз прохо дить в межах особливої зони під юрисдикцією США. У 1904 р. військове міністерство США розпочало будівництво каналу. Перше судно пройш ло через Панамський канал в 1914 p., але офіційно відкриття відбулося в 1920 p., після чого канал фактично вступив до ладу.
Біля атлантичного входу в Панамський канал розташовані порти Крістобаль і Колон, біля тихоокеанського — Бальбоа і Панама. На Па намському каналі є 6 ступенів (по три на кожному шлюзі) парних шлю зів. Проведення суден через шлюзи здійснюється спеціальними елект ровозами. Середня пропускна спроможність Панамського каналу — 36 суден, максимальна — 48 суден на добу. Панамський канал позбавив судна необхідності йти через Магелланову протоку або навколо мису Горн і докорінно змінив напрям ряду найважливіших морських шляхів. Найбільше значення Панамський канал має для зв'язків східного і за хідного узбереж США (і Канади), відстань між якими скоротилася в 2,5—3 рази, між східними узбережжями США і Далекого Сходу, а також між країнами Латинської Америки. У 1971 р. через Панамський канал пройшло 15,3 тис. суден, загальним тоннажем 121 млн т з Атлантичного в Тихий океан, і 69 млн т з Тихого в Атлантичний. З них понад 70 % припадає на вантажі, що відправляються з США або йдуть у порти США. Пропускна спроможність Панамського каналу вже майже вичерпана.
До того ж через його шлюзи не можуть пройти судна водотоннажністю більше за 40 тис. т — великі пасажирські лайнери, супертанкери і нові тні авіаносці.
Схожі презентації
Категорії