Географічне положення Африки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Географічне положення Африки, дослідження та освоєння Урок географії у 7 класі Підготувала і провела учитель географії, “вчитель-методист” Запорізької ЗШ І – ІІІ ст., Апостолівського району, Дніпропетровської обл. Гришельова Тетяна Іванівна Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Африка – улюблениця сонця А И У Б Н Я Н Ф К Л Л И С Ц Р А Ю Е Ц О Я Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Африка. Особливості географічного положення, елементи берегової лінії. Історія дослідження та освоєння материка Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Заплановані результати Знати: - план характеристики географічного положення материка; - особливості географічного положення Африки; - імена видатних зарубіжних та українських вчених та дослідників Африки, результати їх роботи. Вміти: характеризувати географічне положення материка за планом; розповідати про основні етапи дослідження материка; показувати на карті географічні об'єкти; працювати за тематичними картами світу. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
В далекі мандри ми рушаємо – багато нового і цікавого ми взнаємо Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
План вивчення материка Географічне положення. Дослідження й освоєння. Рельєф, корисні копалини й закономірності їх розміщення. Клімат. Води суходолу. Ґрунтово-рослинний покрив і тваринний світ. Природні зони. Природні ресурси, природоохоронні території. Населення й господарство. Головні держави. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Африка – колиска людської цивілізації Згідно із загальновизнаною нині теорією саме Африка була колискою людської цивілізації. Мільйони років тому на цьому континенті з’явилися перші люди, згодом вони розселилися по всій земній кулі. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Африка – найжаркіший континент світу. Розташована в екваторіальному, субекваторіальних, тропічних і субтропічних кліматичних поясах. Цілий рік тепло. Зиму і літо можна розрізнити по тому, що один сезон вологий, а інший посушливий. Середні температури влітку +25°+ 28 ° С, узимку +10 °+18 °С Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Африка – найжаркіший материк Саме в Африці зафіксована найвища температура +58,4° і знаходиться найбільша пустеля Сахара Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Річка Ніл – найдовша річка в світі. Її протяжність понад 6 700 км. Давньогрецький історик Геродот говорив, що «Єгипет – дар Нілу» Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Баобаб – найогрядніше дерево Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
В наші дні тільки в Африці можна побачити величезні табуни диких тварин, що бродять рівнинами. В савані можна почути трубні крики слонів і рикання левів, що наздогнали жертву. В гущавині вологих тропічних лісів водяться родини горил - надзвичайно сильних, але миролюбних людиноподібних мавп. В африканських річках водяться хижі крокодили. Тварини Африки Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Слон – найбільша сухопутна тварина Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Горила – найбільша серед людиноподібних мавп Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Жирафа – найвища з тварин Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Гепард – найшвидша тварина світу Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Нільський крокодил – найбільший з крокодилів Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Мамба – найотруйніша з гадюк Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Африка – казкова і загадкова частина нашої планети Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Топонімічна загадка «Афора» (фінікійське) — «той, що відокремився». «Фарака» (арабське) — «розділення». «Авриг», «африк» — назва арабських племен Північної Африки. «Афрос» (давньогрецьке) — «піна». «Африкус» «Афріа» (латинське) — «безморозна». Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
У перекладі з латинської мови “африкус” означає “безморозний”, ”той , що не знає холоду”. Площа – 30,3 млн.кв.км Другий за розмірами материк світу після Євразії Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
План характеристики географічного положення материка Положення відносно екватора й нульового меридіана. Крайні точки материка, їхні географічні координати. Протяжність материка. Положення відносно материків. Положення відносно океанів і океанічних течій. Положення відносно кліматичних поясів. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Положення відносно: екватора «0» меридіана Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Крайні точки материка Крайня північна точка: м. Рас-Енгела Крайня південна точка: м. Агульяс (Голковий) Крайня західна точка: м. Альмаді Крайня східна точка: м. Рас-Гафун Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Перевірте результати Крайні точки Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району Пн. Пд. З С м. Рас –Энгела м.Агульяс м.Альмаді м. Рас -Гафун 37°пн.ш. 10°сх.д. 35°пд..ш. 20°сх.д. 14°пн.ш. 17°зх.д. 10°пн.ш. 51°сх.д.
Розміри материка 1. Відстань з півночі на південь вздовж 20° сх.д. в градусах і км 32° + 35° = 67° 67° × 111км = 7 437км 350 км ×21,1 см = 7 385 км 2. Відстань із заходу на схід вздовж 10° пн.ш. в градусах і км 14° + 52° = 66° 66° ×109,6км = 7 233,6(км) 350 км × 20,3 см = 7 105км 3. Порівняти результати, зробити висновки Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Логічні ланцюжки а)Екваторіальні широти максимальний кут падіння сонячних променів ? (температура повітря протягом року) б)Екваторіальні широти тиск? ? (кількість опадів, режим випадання) в)Тропічні широти тиск? ? (кількість опадів, режим випадання) Висновки: Які позитивні (негативні) наслідки такого положення? Це сприяє (не сприяє) життю та діяльності людей? Наскільки контрастним (стабільним, одноманітним) може бути клімат за таких умов? Чи комфортно жилося б вам при такому кліматі? Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Африка - це материк, (окреслили материк) Що до сонця вже привик, (окреслили сонце) Сонце - поруч, сонце - збоку (повороти тулуба) Літо - цілий рік, нівроку. (широко руки вбік) Тут півострів Сомалі - (показали руками) Невід'ємний ріг землі, (окреслили трикутник) Там Мадагаскар, це - острів, (окреслили еліпс) Відійшов від суші зовсім. (крок вправо і назад) Ось вулкан Кіліманджаро, (руки і погляд вверх) Що гукає: -Де ти, хмаро? (долоні трубою) Ми бредемо по Сахарі, (хода на місці) А пісок, як на пожарі. (скачки на місці) Тут є Нігер, там є Конго, (показали руками) Шо течуть собі під богом (руки вверх) Крокодил заліз у Ніл (повзуть руками) І від щастя очманів. (пливуть руками). Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Вас вітає туристичне агенство “Велкам” Запрошуємо в круїз “Навколо Африки за 20 днів” Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Середземне море Гібралтарська протока Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Мис Агульяс (Голковий) Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Острів Мадагаскар Мозамбіцька протока Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Червоне море Баб-ель-Мандебська протока Суецький канал Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Логічні ланцюжки а)Канарська течія яка? де? що? б)Бенгельська течія яка? де? що? в)Гвінейська течія яка? де? що? Висновок. Атлантичний океан урізноманітнює чи сприяє збідненню природи материка; пом'якшує чи робить різкішим його клімат? Атлантичний океан Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Логічні ланцюжки Індійський океан а)Сомалійська течія яка? де? що? б)Мозамбіцька течія яка? де? що? Висновок. Індійський океан пом'якшує чи робить різкішим клімат материка, урізноманітнює чи збіднює його природу? Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Перший: від найдавніших часів (фінікійці) до VII ст. (вторгнення арабів). Другий: XV ст. — середина XIX ст. Колонізація материка європейцями. Третій: ХІХ-ХХ ст. — дослідження внутрішніх районів материка (Давід Лівінґстон, Генрі Стенлі, Микола Вавилов, Василь Юнкер, Єгор Ковалевський та ін.) Сучасні дослідження на материку пов'язані з вивченням тектонічної та геоморфологічної будо ви Великих Африканських розломів. Етапи дослідження Африки Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Діаш Бартоломеу 1450 – 1500рр. Відкрив південно-західне узбережжя Африки на південь від гирла річки Конго, мис Доброї Надії. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
1469 – 1524рр. Обігнув Південну Африку, пройшов вздовж східного узбережжя материка, першим із європейців перетнув Індійский Океан і досяг берегів Індії. Васко да Гама Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Давид Лівінгстон 1813 – 1873рр. Вивчав басейни річок Конго и Замбезі, відкрив водоспад Вікторія. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Стенлі Генрі Мортон 1841 – 1904рр. Вивчив озеро Танганьїка та прослідкував течію річки Конго. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Вавилов Микола Іванович 1887 – 1943рр. Організував декілька експедицій в Північну та Східну Африку. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Пройшов пустелею з Єгипту в Судан та Ефіопію. Про свої дослідження написав книгу «Подорож до внутрішньої Африки». Ковалевський Єгор Петрович 1809 – 1868рр. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Юнкер Василь Васильович 1840 – 1892рр. Дослідив водорозділ річок Конго та Ніл. Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
досліджується і нині. Молоді незалежні африканські держави запрошують іноземних фахівців для проведення геологічних, етнографічних та інших досліджень. Серед цих фахівців є й українці. Материк Африка Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Кросворд “Африка” А л ь м а д і С о м а л і А г у л ь я с Ч е р в о н е М а д а г а с к а р С у е ц ь к и й Л і в і н г с т о н Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району 1 2 3 4 5 6 7
Африка — другий за розмірами території материк Землі. Екватор перетинає Африку майже посередині, що обумовлює своєрідність подібних природних умов північної та південної частин материка. Це «колиска людства», яку досліджували європейці — Д. Лінґвістон, Є. Ковалевський, Г. Стенлі та інші. Висновки: Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Домашнє завдання: Опрацювати текст підручника §§11-12 Підготувати розповідь “Три дні в Африці” (за бажанням) Скласти кросворд “Африка” (з вивченої номенклатури) (за бажанням) Гришельова Т.І.,учитель географії Запорізької ЗШ Апостолівського району
Схожі презентації
Категорії