Дидактичні ігри та їх роль у вивченні географії.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Дидактичні ігри та їх роль у вивченні географії. Учитель географії: Синяєва О.А. ЗОШ №60, м. Харків 3 Педагогічний досвід:
Гра- це можливість відшукати себе у суспільстві, себе у людстві Я. Корчак. Навчальна гра- це підпорядковане сукупності певних правил і прийомів заняття, у процесі якого реалізуються дидактичні завдання за допомогою ігрових ситуацій. Гра ( за Г. К. Селевко) – це вид діяльності в умовах ситуацій, спрямованих на відтворення та засвоєння суспільного досвіду, в якому складається та вдосконалюється самоуправління поведінкою. Гра – форма психологічної поведінки, тобто внутрішньо притаманної , іманентної особистості.( Д. Н. Узнадзе). 4
Мета проекту: Визначити роль дидактичних ігор, як процес взаємодії навчальної та ігрової діяльності . Дидактичні ігри змушують учнів вносити в пізнавальну діяльність свій досвід і знання, одержувати нові знання з джерел, знайдених самостійно. Ігри для дітей - це і навчання, і праця, і серйозна форма виховання. 5
Задачі проекту: Формування пізнавальної діяльності учнів Розвиток творчих можливостей учнів Розвиток самостійної діяльності учнів Розвиток і закріплення комунікативних навичок учнів. Розуміння зв’язків і географічних закономірностей. Рольова взаємодія учнів, моделювання ситуації. Різноманітність видів оберненого зв’язку. 6
Актуальність проекту: На уроках з використанням ігрових технологій створюються умови для всебічного розвитку особистості, ії здібностей, накопичуються позитивні емоції, вноситься новий зміст у навчання,учні вчаться креативно мислити, шукати нестандартні відповіді на поставлені питання, відбувається виховання колективізму і взаємовиручки, толерантне відношення у групі, або команді. 7
Функції гри Розважальна, Комунікативна, Самореалізації, Ігротерапевтична, Діагностична, Коригування, Міжнаціональної комунікації, Соціалізації.
Класифікація педагогічних ігор ( за Г. К. Селевко) За областю діяльності: Фізичні, Інтелектуальні, Трудові, Соціальні, Психологічні.
Класифікація педагогічних ігор За ігровою методикою: Предметні, Сюжетні, Рольові, Ділові, Імітаційні, Драматиційні.
Етапи проведення гри Підготовчий етап: визначення мети гри, поділ гри на фрагменти. Розробка правил гри, опис гри. Етап організації гри: повідомлення (заздалегідь) теми майбутньої гри, обрання ведучих, відповідальних за проведення гри, її підготовку, оформлення, тощо. Етап проведення гри: методика проведення гри не є шаблоном і під час гри може проводитись корекція. Етап аналізування результатів гри: вчитель допомагає учням систематизувати вивчений під час гри матеріал, визначити чого вони навчилися, також закріплюються знання, раніше засвоєнні учнями. 8
Мотивація навчальної діяльності учнів під час проведення гри 1. Стан дітей у процесі гри – це стан позитивний. 2. Гра навчає, допомагає дитині довідатися щось нове про якусь конкретну тему. 3.Гра розвиває: сприяє розвитку пам’яті, змушує учнів використовувати додаткові джерела інформації. 4.Гра стимулює самостійну діяльність учнів. 5.Гра дає учням можливість відчути власний інтелектуальний успіх. 9
Дидактичні ігри, використані у даному проекті Гра”Чорне- біле”. Гра:”Так-ні”. Гра: “Віртуальна мандрівка”. Гра : “ Фантастична добавка”. Гра: “Інтелектуальний лабіринт” Гра: “Пляшкова пошта”. Гра “ Бермудський трикутник”. Гра “Морський бій”. Гра “Гідрологи”. 10
Дидактичні ігри 10Гра « Плутанина» 11 Гра « Реклама» 12Гра « Асоціативне дерево» 13Гра» Театралізація» 14 Гра « Відшукай предмет» 15 Гра « Шифрувальник» 16Гра « Чомучка» 17Гра « Альпініст» 18 Гра « Літературна географія» 19 Гра «Геологи» 20Гра « Помилка картографа» 21 Гра « Географічний ланцюжок»
Рольові ігри у навчальному процесі Рольові ігри сприяють розвитку логічного мислення та аналітичних здібностей учнів, вчать самостійності прийняття рішень у різних ситуаціях. Вони посилюють інтерес до вивчення географії і сприяють кращому засвоєнню знань. Рольові ігри дають можливість отримати знання нетрадиційним способом, систематизувати їх та узагальнити. Це потребує неординарного підходу до розвязання проблем у процесі гри, а пізніше , можливо , і в житті. 11
Конструктор уроку з використанням дидактичних ігор. Тема: Кількість розміщення населення Землі. Людські раси. Структура уроку. 1. Організаційний момент. 2. Повторення вивченого матеріалу Гра : « Так-ні». 3. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності. Гра « Статистика». 4. Вивчення нового матеріалу. Робота з підручником. Гра «Най, най ……..» Гра « Чорне, біле, червоне…..» 5. Закріплення нових знань і умінь Гра « Ромашка». 6. Висновок уроку. Рефлексія. 7. Домашнє завдання : Вивчити п. 56 , творчі завдання, написати міні- твори на теми: « Стародавні цивілізації: майя, ацтеки, інки.», « Життя аборигенів Австралії», « Работоргівля з « чорного континенту». 12
Висновки Гра – це: Діяльність Мотивованість Навчання у колективі і через колектив Зацікавленість Розвиток мови Формування визначених навичок Спілкування Пізнання Засвоєння навчального матеріалу Творчість 13
Творчість і навчання Багато є див на світі, та найдивніше - людина.( Софокл) Немає більшої насолоди, ніж насолода творити.( М. В. Гоголь). Мало знати, необхідно використовувати ( Й. В. Гете).
Список використаної літератури 1.Корнєєв В. П. Технології в навчанні географії- Х.: Вид.група “Основа”,2004. 2.Дудка С. В. Навчальні ігри на уроках географії-Х.: Вид. група “ Основа”, 2005- 96с. 3 .Довгань Г.Д. Інтерактивні технології на уроках географії – Х.: Вид. група “Основа”,2005.-126с. 4.Врублевська М. О. Секрети успішного уроку географії.-Х.: Вид. група “Основа”, 2005.- 141с. 5.Освітні технології: Навч.- метод. Посіб./О. М, Пехота, А.З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін.За заг.ред.О. М. Пехоти.- К.: , А.С. К. 2001.-256с. 6.Активні та інтерактивні методи навчання/ Укладач КравчинаО.С.- К.: ЦІППО АПН України, 2003- 32с. 7.Пометун О. І., Пироженко Л. В.Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід.-К.: 2002.-135с. 8.ПометунО. І. Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.- метод. Посібник.- К.: А. С. К. , 2004.- 192с. 9.Стадник О. Г. Нетрадиційні форми уроків географії.- Х.: ВГ “Основа”, 2004 14
Схожі презентації
Категорії