Усе про магніти
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Презентація з фізики на тему: Усе про магніти Виконав учень 9 класу Великомитницької ЗОШ Тесля Роман
В народних притчах ще збереглась історія про те, що за 1100 років до нашої ери людство використовувало магнітний «показчик півдня» для визначення сторін світу. Сталося так, що посли країни Ке Чан, яка була на території сучасного В’єтнаму, під час повернення до Китаю заблукали. Тоді їм подарували дорожні колесниці, які мали пристрій у вигляді маленької людини на вістрі, який витягнутою правою рукою завжди показував на південь. Прообраз сучасного компаса (стрілка, що показує на південь) став відомим європейцям в 11-12 ст.н.е.
Відомості про лікувальні властивості магнітів відомо ще з давніх часів. Вчені Арістотель та Пліній трактували про двадцять лікувальних властивостей магнітів. Їх висновки продовжували вчені Марцелл, Парацельє, Гільберт. В ХІХ ст. медики Росії вивчали дію магніту на мозок людини. Цікаві експерименти проводили вчені Боткін і Шарко
Використання магнітних властивостей речовин: в 1600р. англ. лікар Гілберт в книзі «Про магніт, магнітні поля і більший магніт – Землю» говорив, що магніт складається з безлічі маленьких магнітів. Багато вчених намагались використати магніт для створення вічного двигуна. Один із прикладів - англічанин Джон Вількенсон ХVII ст..; наступний проект – Германія 1878 р, французький письменник Сірано де Бержерак в книзі «Історія держав на Місяці та Сонці» описав магнітну літальну машину.
Спостереження доводять, що магнітне поле є у кожної людини. Щоправда, воно дуже слабке. Так, згинаючи і розгинаючи руку, людина створює на її поверхні магнітне поле з індукцією в одну мільярдну частку тесли. Серце людини – також магніт. Сучасні дослідження- це запис змінного магнітного поля серця- магнітокардіограма. Його можна провести за допомогою спеціальних приладів – магнітокардіографів.
Німецький ентомолог Г.Беккер в 1963 році опублікував дані про дослідження орієнтації магнітного поля на поведінку комах та птахів. Зокрема, голуби із закріпленими на спині магнітами вагою 0,7 г , які створюють в області голови поле напруженістю 0,15 – 0,2 Э повертаються додому набагато пізніше контрольних. При спостереженнях за траєкторією їх польоту помічено відхилення саме в місцях магнітних аномалій.
При взаємодії з магнітним полем змінюються не тільки магнітні властивості речовин, а й інші — механічні, теплові, електричні, оптичні і навіть хімічні.Одним із цікавих прикладів використання дії магнітного поля на речовину є «омагнічення» води. Пройшовши крізь магнітне поле, вода набуває нових властивостей. Така вода не утворює накипу в парових котлах, що дає змогу використовувати її без додаткового хімічного оброблення. Бетон, замішаний на «омагніченій» воді, міцніший, ніж звичайний.
Ботанік О.В.Крилов провів цілу серію дослідів , які довели вплив магнітного поля на ступінь проростання насіння. Зокрема, результати його дослідів довели, що швидкість проростання насіння кукурудзи суттєво міняється із зміною орієнтації їх в магнітному полі Землі.
В наш час людина використовує сучасну техніку , яка по інтенсивності потужності магнітного поля часто перевищує інтенсивність магнітного поля Землі в тисячі разів. Наше завдання полягає в тому, щоб щоденне втручання людини в природні процеси ніколи не було негативним.
Маглев або інколи магнітоплан (від англ.Magnetic levitation) — потяг на магнітній підвісці, що приводиться в рух та керується магнітними силами. Він, на відміну від традиційних поїздів, у процесі руху не торкається поверхні рейки. Так як між потягом і поверхнею руху існує зазор, тертя виключається, і єдиною гальмівною силою є сила аеродинамічного опору. Німецький маглев Трансрапід належить до монорейкового транспорту.
Швидкість, яку досягає маглев, порівняна зі швидкістю літака та дозволяє скласти конкуренцію повітряному сполученню на малих (для авіації) відстанях (до 1000 км). Хоча сама ідея такого транспорту не нова, економічні та технічні обмеження не дозволили їй розвернутися в повній мірі: для публічного використання технологія представлялась всього кілька разів.Таку технологію викорисновують і для випробовування літаків і космічних кораблів. В даний час, маглев не може використовувати існуючу транспортну інфраструктуру, хоча є проекти з розташуванням елементів магнітної дороги між рейками звичайної залізниці або під полотном автотраси.
Технологія У наш час існує 3 основних технології магнітної підвіски поїздів: На надпровідних магнітах (електродинамічна підвіска, EDS) На електромагнітах (електромагнітна підвіска, EMS) На постійних магнітах; це нова і потенційно найбільш економна система. Склад левітує за рахунок відштовхування однакових полюсів магнітів і, навпаки, притягування різних полюсів. Рух здійснюється лінійним двигуном, розташованим або на потязі, або на шляху, або і там, і там. Серйозною проблемою проектування є велика вага досить потужних магнітів, оскільки потрібно сильне магнітне поле для утримування в повітрі масивного потягу.
Переваги 1.Теоретично найвища швидкість з тих, які можна отримати на серійному (не спортивному) наземному транспорті. 2.Низький шум. 3.Комфорт (В середині маглева не відчувається швидкість). 4.Незабутні враження.
Недоліки Висока вартість створення та обслуговування колії. Вага магнітів, споживання електроенергії. Електромагнітне поле, яке створюється магнітною підвіскою може виявитися шкідливим для бригад потяга та навколишніх жителів. Навіть тягові трансформатори, які застосовуються на електрифікованих змінним струмом залізницях, шкідливі для машиністів, але в даному випадку напруженість поля виходить на порядок більше. Потрібно на високій швидкості (сотні км/год) контролювати зазор між дорогою і потягом (кілька сантиметрів). Для цього потрібні надшвидкісні системи управління. Потрібна складна дорожня інфраструктура. Наприклад, стрілка для маглева являє собою дві ділянки дороги, що змінюють одна одну в залежності від напрямку повороту. Тому малоймовірно, що лінії маглева будуть утворювати розгалужені мережі з розвилками і перетинами.
Схожі презентації
Категорії