Рекомендації з укріплення здоровя дітей
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Обов”язок батьків - зміцнити здоров'я дитини в даний момент і забезпечити сприятливий розвиток дитячого організму в майбутньому. Нормальний розвиток і стан здоров'я забезпечується створенням оптимальних умов, тобто організацією правильного режиму. У фізичному вихованні дітей дошкільного віку використовуються фізичні вправи (ходьба, біг, вправи з рівноваги, метання, лазіння, рухливі ігри), спортивні вправи, гігієнічні фактори (режим дня, харчування, сон і т. п.), натуральні сили природи (сонце , повітря і вода). Завдання і пояснення повинні бути ясними і чіткими, давати їх треба бадьорим голосом і тут же показувати всі рухи. Вправи повинні бути цікаві, в них слід використовувати добре запам'ятовувані образні порівняння, наприклад: «пташка», «кішка», «паровоз». Основний принцип, якого повинні дотримуватися батьки, займаючись фізичними вправами з малюками, - зображувати все у вигляді гри. Веселий тон, жарт, сміх, активна участь дорослого завжди захоплюють дитини. Кількість повторень рухів для дошкільнят зазвичай коливається від 2-3 до 10. Після найбільш важких вправ необхідно давати короткочасні паузи відпочинку (30-60 с). Середні значення показників рухової активності дітей за повний день - обсяг 17 000 рухів; інтенсивність 55-65 рухів за хвилину Фізичні вправи тільки тоді приносять користь, коли ними займаються систематично. Батьки зобов'язані щодня знаходити час для занять фізичними вправами зі своїми дітьми і ретельно стежити за їх здоров'ям, звертаючи увагу на зовнішній вигляд, настрій і самопочуття дитини.
Привчаючи дітей до певного режиму, до виконання гігієнічних вимог, ми створюємо у них корисні для організму навички і тим самим зберігаємо їх здоров'я.? Твердий режим дня, встановлений відповідно до вікових особливостей дітей, - одне з істотних умов нормального фізичного розвитку дитини. Основна вимога до режиму - це точність в часі і правильне чергування, зміна одних видів діяльності іншими.? Повинно бути встановлено час, коли дитина лягає спати, встає, їсть, гуляє, виконує нескладні, посильні для її обов'язки. Час цей необхідно точно дотримуватися. Харчування. Діти отримують харчування 4-5 разів на день. Перша їжа дається через півгодини, в усякому разі не пізніше ніж через годину після пробудження дитини, а остання - години за півтори до сну. Між прийомами їжі повинні бути встановлені проміжки в 3-4 години, їх треба строго дотримуватися. Найбільш ситна їжа дається в обід, менш ситна - на вечерю. Сон. Тільки під час сну дитина отримує повний відпочинок. Сон має бути досить тривалим: діти 3-4 років сплять 14 годин на добу, 5-6 років - 13 годин, 7-8 років - 12. З цього часу необхідно, особливо для молодших дітей, виділити години півтори для денного сну. Діти повинні лягати не пізніше 8-9 годин вечора. Прогулянки. Як би точно не дотримувались часу сну та їжі, режим не можна визнати правильним, якщо в ньому не передбачено час для прогулянки. Чим більше часу діти проводять на відкритому повітрі, тим вони здоровіші.
«+»Переваги комп'ютера: Комп'ютер може допомогти розвитку у дітей таких найважливіших операцій мислення як узагальнення і класифікація; У процесі занять на комп'ютері поліпшуються пам'ять і увага дітей; При грі в комп'ютерні ігри у дітей раніше розвивається знакова функція свідомості, яка лежить в основі абстрактного мислення (мислення без опори на зовнішні предмети); Комп'ютерні ігри мають велике значення не тільки для розвитку інтелекту дітей, а й для розвитку їх моторики, для формування координації зорової і моторної функції. І головне, не можна сподіватися тільки на комп'ютер. Дитина - маленька людина, він може формуватися і розвиватися, тільки спілкуючись з людьми і живучи в реальному світі. Сучасні діти дуже багато спілкуються з телебаченням, відео і комп'ютером. Якщо попереднє покоління було поколінням книг, то сучасне отримує інформацію через відеоряд. Дітям 3-4 років не варто сидіти біля комп'ютера більше 20 хвилин, а до 6-7 років цей час щоденної гри можна збільшити до півгодини. «-» Недоліки комп'ютера: Надмірне поводження з комп'ютером може призвести до погіршення зору дитини, а так само негативно позначитися на його психічному здоров'ї. Особливо це небезпечно для сором”язливих дітей.
Діти повинні проводити на свіжому повітрі якомога більше часу, щоб бути здоровими і міцними. У літній час діти можуть знаходиться більше 6 годин в день на вулиці, а в осінній і зимовий час діти повинні бути на повітрі не менш 4 годин. Кращий час для прогулянок з дітьми - між сніданком і обідом (2-2 1 / 2 години) і після денного сну, до вечері (1, 1 /2 -2 години). У сильні морози тривалість прогулянок дещо скорочується. Причиною скасування прогулянки для здорової дитини можуть бути виключні обставини: проливний дощ, великий мороз із сильним вітром? З досвіді роботи дитячих садків встановлено, що діти дошкільного віку, привчені до щоденних прогулянок, можуть гуляти і при температурі 20-25 ° морозу, якщо немає сильного вітру і якщо вони одягнені відповідно до погоди? На прогулянку в холодні зимові дні діти повинні виходити в теплому пальто, шапці з навушниками, валянках та теплих рукавичках. Час від часу корисно робити з дітьми більш тривалі прогулянки, поступово збільшуючи відстань - для молодших до 15-20 хвилин ходьби, для більш старших - до 30 хвилин, з невеликими зупинками на 1-2 хвилини під час шляху. Прийшовши на місце, діти повинні відпочити або спокійно пограти перед тим, як повертатися назад.
Правило 1. Намагайтеся, щоб малюк більше рухався, бігав, стрибав. Правило 2. Включіть в раціон корисні для очей продукти: сир, кефір, відварену морську рибу, морепродукти, яловичину, моркву, капусту, чорницю, брусницю, журавлину, петрушку, кріп. Правило 3. Слідкуйте за його поставою - при «кривій» спині порушується кровопостачання головного мозку, яке і провокує проблеми із зором. Запам'ятайте: відстань між книгою і очима має бути не менше 25-30 см. Правило 4. Не допускайте, щоб дитина довго сиділа перед телевізором, а якщо вже сидить, то тільки чітко навпроти і не ближче трьох метрів. Правило 5. Не читати лежачи і якомога менше при штучному освітленні. Правило 6. Не забувайте, що дивитися телевізор в темній кімнаті не бажано. Правило 7. Дошкільник може грати на комп'ютері не більше півгодини в день, після 7 років - 1 годину в день або два підходи по 40 хвилин. Правило 8. Про ігри на стільниковому телефоні краще забути. Правило 9. Щодня робіть разом гімнастику очей - перетворіть цю процедуру в захоплюючу гру!
Слідкуйте за своїми очима. Світ такий прекрасний, особливо якщо ми його бачимо ... Вправи виконуються сидячи, голова нерухома, поза зручна, з максимальною амплітудою руху очей. 1. Піжмурки. Закрити очі, сильно напружуючи очні м'язи, на рахунок 1 - 4, потім розкрити очі, розслабивши м'язи очей, подивившись в далечінь, на рахунок 1 - 6. Повторити 4 - 5 разів. 2. Близько-далеко. Подивитися на переносицю і затримати погляд на рахунок1 - 4. До втоми очі доводити не можна. Потім відкрити очі, подивитися вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити 4 - 5 разів. 3. Ліворуч-праворуч. Не повертаючи голови, подивитися направо і зафіксувати погляд на рахунок 1 - 4, потім подивитися вдалечінь прямо нарахунок 1 - 6. Аналогічним чином проводяться вправи, але з фіксацією погляду вліво, вгору, вниз. 4. Діагоналі. Перевести погляд швидко по діагоналі: направо вгору - наліво вниз, потім прямо вдалину на рахунок 1 - 6; потім наліво - вгору - направо - вниз і подивитися вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити 3 - 4 рази. Пропонуємо спеціальний комплекс вправ для очей, який при регулярному виконанні може стати хорошим тренуванням і профілактикою для збереження зору. Вправи краще проводити в ігровій формі, з улюбленими іграшками дитини, пересуваючи їх вправо-вліво, вгору-вниз.
Загартовування дітей необхідно для того, щоб підвищити їх стійкість до впливу низьких і високих температур повітря і за рахунок цього запобігти частим захворюванням. При загартовуванні дітей слід дотримуватися таких основних принципів: • проводити загартовуючі процедури систематично; • збільшувати час впливу загартовуючого фактору поступово; • враховувати настрій дитини і проводити процедури у формі гри; • починати загартовування в будь-якому віці; • ніколи не виконувати процедури, якщо малюк замерз; • уникати сильних подразників: тривалого впливу холодної води або дуже низьких температур повітря, а також перегрівання на сонці; • правильно підбирати одяг та взуття: вони повинні відповідати температурі навколишнього повітря і бути з натуральних тканин і матеріалів; • загартовуватися всією родиною; • загартовуючі процедури поєднувати з фізичними вправами і масажем; • в приміщенні, де знаходиться дитина,ніколи не курити.
«Контрастний душ» Дитина ввечері купається у ванні. Нехай він зігріється в теплій воді. А потім скажіть йому: "Давай ми з тобою влаштуємо холодний дощик або побігаємо по калюжах". Ви відкриваєте холодну воду, і дитина підставляє воді свої п'ятки і долоньки. Якщо дитина боїться впливу холодним душем, то можна спочатку поставити тазик з холодною водою і сказати: "А ну, давай з тобою по калюжах побігаємо!« І ось з теплої ванни - в холодний таз (або "під дощик"), а потім - знову в ванну. І так не менше трьох разів. Після процедури укутайте дитину в тепле простирадло не витираючи, а промокаючи воду, потім одягніть його для сну і покладіть в ліжко. Основні фактори загартовування - природні та доступні "Сонце. Повітря і Вода ". Починати загартовування дітей можна з першого місяця життя після огляду малюка лікарем-педіатром. Основні фактори загартовування - природні та доступні "Сонце. Повітря і Вода ". Починати загартовування дітей можна з першого місяця життя після огляду малюка лікарем-педіатром. “Холодний таз” Налийте в таз холодну воду з температурою не вище +12 С і облийте ступні дитини, що стоїть у ванні. Попросіть дитину потопати ніжками, поки стікає вода. Отвір для стоку води має бути відкритим. Промокніть ноги рушником. У перший день тривалість ходьби - 1 хвилина, щодня додавайте по 1 хвилині, доводячи до 5 хв. Пам'ятайте! Краще проводити загартовування протягом 1 хв в хорошому настрої дитини, ніж 5 хв з капризами. «Холодний рушник» Якщо дитині не подобається обливання холодною водою, постеліть у ванні рушник, змочений холодною водою (тем 12 С) Попросіть дитину потопати ніжками (не стояти!) на ньому протягом 1 хв (вранці і на ніч). Витріть дитині ноги, не розтираючи, а промокаючи рушником.
Як і коли краще зайнятися ходінням босоніж Зрозуміло, взимку в холоди починати привчати дитину до подібного не варто, але навесні або влітку, малюк цілком може бігати босоніж по підлозі будинку, а ще краще - по зеленій траві. Дитина повинна регулярно ходити босоніж, справжній гартувальний ефект настає лише після тривалих систематичних тренуваннях. Використовуйте спеціальні гумові килимки з шиповим рифленням. Щоранку починайте зарядку з ходьби босоніж на такому килимку. Корисно масажувати стопи ніг за допомогою качалки або круглої палиці, катаючи їх підошвами по кілька хвилин на день. При ходьбі босоніж збільшується інтенсивна діяльність майже всіх м'язів, стимулюється кровообіг у всьому організмі, поліпшується розумова діяльність. Відмінити редагування Ще один спосіб загартування - це прогулянки босоніж. Ходіння босоніж не тільки загартовує, а й стимулює нервові закінчення, що знаходяться на стопі, позитивно впливає на роботу внутрішніх органів. На думку деяких фахівців, підошви ніг - це своєрідний розподільний щит з 72 тис. нервових закінчень, через який можна підключитися до будь-якого органу - головного мозку, легким і верхніх дихальних шляхів, печінки і нирок, ендокринних залоз і іншим органам.
Остаточно стопа формується у дитини до 7-8 років. Плоскостопість вважається одним з найбільш поширених захворювань у дітей. Але батьки часто не сприймають це захворювання всерйоз і це не правильна позиція. Взуття у дитини повинно бути зробленим з натуральних матеріалів, всередині з твердим супінатором, що піднімає внутрішній край стопи. Підошва дитячого взуття повинна бути гнучкою і мати каблук (5-10 мм), який штучно піднімає склепіння стопи, що захищає п'яту від ударів Обувь должна соответствовать форме и размеру стопы, была удобной при носке и не мешала естественному развитию ноги, не сдавливала стопу, нарушая кровообращение и вызывая потертости. По весу обувь должна быть максимально легкой, достаточно жесткой, с хорошим задником Помните, длина следа должна быть больше стопы в носочной части, припуск в 10 мм. При определении размера обуви ребенка руководствуйтесь длиной стопы которая определяется расстоянием между наиболее выступающей точкой пятки и концом самого длинного пальца (первого или второго)
Комплекс вправ при плоскостопості (Лікувальна гімнастика) Опис вправ Кількість повторів 1.Ходьба а) на носках, руки вгору по 20-30 сек. б) на п'ятах, руки на пояс в) на зовнішньому зводі стоп, пальці зігнуті, руки на поясі г) з м'ячем (тенісним) - затиснути стопами, ходити на зовнішній стороні стоп 2. Стоячи на палиці (обручі) 6-8 разів а) напівприсідання і присідання, руки вперед або в сторони б) пересування вздовж палиці - ставити стопи уздовж або поперек палиці 3-4 рази 3. Стоячи а) на зовнішньому зводі стоп - поворот тулуб лев-прав. 6-8 разів б) піднімання на носках з упором на зовнішній звід стопи 10-12 разів 4. "Човник" - лежачи на животі одночасно підняти руки, голову, ноги і тримати до 5-7 хвилин 4-6 разів 5. "Кут" - лежачи на спині тримати ноги під кутом 45 гр. 4-6 разів 6. Сидячи а) згинання - розгинання пальців стоп 15-20 разів б) максимальне розведення і зведення п'ят, не відриваючи шкарпеток 15-20 разів в) з напругою тягнути носки на себе, від себе (коліна прямі) 10-12 раз г) з'єднати стопи. Коліна прямі 10-12 разів д) кругові рухи стопами всередину, 10-12 разів е) загарбання і підведення пальцями стопи олівця або дрібного предмета 10-12 разів ж) загарбання і підведення стопами малого м'яча, коліна прямі 6-8 разів Якщо Ваша дитина скаржиться на втому після прогулянки і / або занадто швидко зношує взуття, то, можливо, у неї розвивається плоскостопість Ступені повздовжньої плоскостопості
Роззуйте і роздягніть дитини до трусиків, поставте прямо, руки повинні бути опущені вздовж тулуба. Самі сядьте на стілець на відстані 2-3 м і уважно подивіться на дитину чи симетрично розташовані вуха, лопатки, талія, складки під сідницями і самі сідниці. Якщо вони знаходяться на різній висоті, є причина для занепокоєння! Огляд вашої дитини проводьте в денний час, при доброму та рівномірному освітленні. попросіть дитину дістати руками до підлоги, вигнувши спину. Перевірте, чи немає уздовж поперекових хребців валиків, чи не стирчать лопатки. Подивіться на дитину збоку і перевірте, чи не сутулиться він, попросіть його нахилити голову вперед і, не піднімаючи голови, повернути її спочатку в одну, потім в іншу сторону. Переконайтеся, що обсяг рухів при цьому однаковий і виконуються вони без обмеження. Стежимо за поставою разом Покажіть дитині такий спосіб: стати до стіни, щільно притулившись потилицею, лопатками, сідницями, литками ніг і п'ятами, підборіддя злегка підняти. Дитина повинна зафіксувати в свідомості м'язові відчуття при такому положенні тіла. Якщо 3-4 рази на день дитина буде намагатися утримувати таку позу кілька секунд, це благотворно позначиться на його поставі. Для формування правильної постави проводите з дітьми вправи з предметами на голові, балансування, ходіння по похилій площині.
Схожі презентації
Категорії