X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Знайомство з новим підручником «Літературне читання». Народні дитячі пісні та малі жанри

Завантажити презентацію

Знайомство з новим підручником «Літературне читання». Народні дитячі пісні та малі жанри

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Знайомство з новим підручником «Літературне читання». Народні дитячі пісні та малі жанри

Слайд 2

Прочитайте склади. а о е и у і с з кн

Слайд 3

Я Прочитайте склади.

Слайд 4

МО ВА КНИ ГА ТЕК СЛО ВО СТИ ННЯ ЗНА Прочитайте слова.

Слайд 5

CКОРОМОВКА У стоніжок по сто ніжок. Всі сто милися. Всі стомилися.

Слайд 6

Тема Знайомство з новим підручником «Літературне читання». Народні дитячі пісні та малі жанри

Слайд 7

Завдання Ознайомити другокласників із підручником з літературного читання. Формувати уміння орієнтуватися за підручником. Формувати поняття про народні дитячі пісні та малі жанри. Виховувати бережливе ставлення до підручника. Розвивати кругозір.

Слайд 8

Знати Малі жанри; що таке пісня.

Слайд 9

Вміти Орієнтуватися за підручником. Розрізняти малі жанри.

Слайд 10

Знайомтеся: підручник з літературного читання для 2 класу.

Слайд 11

Прочитайте і назвіть автора цього підручника.

Слайд 12

Автор- це людина, яка написала твір.

Слайд 13

Слайд 14

Розгляньте обкладинку підручника. Розкажіть, що на ній зображено.

Слайд 15

Слайд 16

Слайд 17

Розгляньте форзаци. Розкажіть, що на них зображено.

Слайд 18

Слайд 19

Слайд 20

Слайд 21

Слайд 22

Прочитайте і скажіть, що далі надруковано у підручнику.

Слайд 23

Слайд 24

Так, це “Державний Гімн України”.

Слайд 25

Прочитайте і скажіть, хто написав слова і музику “Державного Гімну України”.

Слайд 26

Запам’ятайте! Музику “Державного Гімну України написав Михайло Вербицький. А слова- Павло Чубинський.

Слайд 27

Поясніть значення слів Гімн воріженьки своя сторонка

Слайд 28

Прочитайте уривок “Державного Гімну України” і скажіть, про що в ньому іде мова.

Слайд 29

Розгляньте наступну cторінку підручника. Про що ви з неї дізналися?

Слайд 30

Слайд 31

Ознайомтеся і запам’ятайте умовні позначення, які зустрічатимуться у підручнику.

Слайд 32

Слайд 33

На с.3 підручника прочитайте статтю “Від автора”, знайдіть і назвіть незрозумілі слова.

Слайд 34

Прочитайте статтю “Від автора” ще раз і скажіть, про що іде мова в тексті?

Слайд 35

Слайд 36

Полистайте підручник. Перегляньте малюнки, зображені у ньому. Ви бачите, скільки багато тут текстів. Як знайти необхідний?

Слайд 37

Знайти необхідний текст можна за допомогою змісту, надрукованого в кінці підручника. Запам’ятайте!

Слайд 38

Ознайомтеся із змістом підручника. (с.154-159).

Слайд 39

Слайд 40

Слайд 41

Слайд 42

Слайд 43

Слайд 44

Слайд 45

Прочитайте в змісті назву першого розділу підручника. Як ви її розумієте? На якій сторінці починається цей розділ? Розкрийте підручники на с. 4.

Слайд 46

З народного джерела

Слайд 47

Прочитайте назви підрозділів підручника.

Слайд 48

Якою темою починається перший підрозділ?

Слайд 49

Так, тема: “Народні дитячі пісні та малі жанри”

Слайд 50

Український народ складав: пісні; прислів’я; приказки; загадки.

Слайд 51

Усна народна творчість: пісні; прислів’я; приказки; загадки.

Слайд 52

Народні пісні обрядові; епічні; побутові.

Слайд 53

Усна народна творчість для дітей: казки; дитячі пісні; забавлянки; скоромовки; лічилки.

Слайд 54

Народні дитячі пісні та малі жанри

Слайд 55

Жанр – різновид твору.

Слайд 56

Малі жанри -приказки; -прислів’я; -загадки; -скоромовки; -лічилки.

Слайд 57

Приказка Від теплого слова І лід розмерзає.

Слайд 58

Прислів’я Сім разів відміряй, а один раз відрізай.

Слайд 59

Загадка Маленьке, сіреньке, а хвостик, як шило.

Слайд 60

Скоромовка Босий хлопець сіно косить. Роса росить ноги босі.

Слайд 61

Лічилка Вийшла Оля на стежинку, загубила там корзинку, а в корзинці-паляниця. Хто з’їв-тому жмуриться.

Слайд 62

Пісня – це невеликий поетичний твір,що має куплетну побудову й призначений для співу.

Слайд 63

Слайд 64

Автор народної пісні - народ. Запам’ятайте.

Слайд 65

Максим Тадейович Рильський (1895-1964рр.) Знайомтеся!

Слайд 66

Максим Тадейович Рильський (1895-1964)

Слайд 67

Максим Рильський народився у Києві в родині Тадея Розеславовича Рильського, відомого етнографа. Його дитинство промайнуло в селі Романівка на Київщині (тепер Житомирської області). Мати поета, Меланія Федорівна, - проста, щира і привітна, із місцевих селян. Чоловік увів її у коло друзів, навчив читати і писати. У сім’ї зростали три сини – Іван, Богдан і Максим. Максимові ім’я батько вибирав із друзями – відомим композитором Миколою Лисенком І професором історії та археології Володимиром Антоновичем, який був і хрещеним батьком Максима. І назвали хлопця Максимом на честь улюбленого народного героя Максима Залізняка. Перші ази читання і письма давав хлопчикові батько. Він учив сина з українських книжок. А ще батько любив читати дітям вголос твори Шевченка, Пушкіна, Міцкевича. Батько вчив любити не лише книги, а й природу, людей, світ. Якщо батько кудись їхав, то у візок, запряжений конем Попом, садовив і Максима. Кінь був мудрий, ним ніхто не управляв, якщо по дорозі зустрічався хтось із селян, кінь сам зупинявся. Селяни любили Тадея Рильського. Після смерті батька він збудував собі невеликий будинок, а решту батькових будівель віддав селянам для їх потреб.

Слайд 68

Тут, у Романівці, він заснував школу для сільських дітей і сам був її викладачем на протязі майже 20 років. Для дорослих Тадей Розеславович запровадив вечірнє навчання. Миколу Лисенка вразив один факт: коли помер Тадей Розеславович, селяни дві доби не відходили від домовини. А в день похорону труну вкрили червоною китайкою і супроводжували її аж до мужицького цвинтаря, де він хотів бути похованим. Біля труни Максим пообіцяв бути таким, як його батько. А йшов йому тоді восьмий рік. Виховання дітей лягло на плечі матері. “Коли хочеш зробити зле, поміркуй, як слід, а тоді не роби. Коли ж задумав добре, не вагайся. Ніколи не чини вдень такого, що заважало б спати вночі.”-часто повчала вона синів. Батьківську опіку Максим відчував і з боку старших братів, котрі брали його з собою на полювання, на рибалку. Максим милувався річкою Унавою, що розливалася у декілька ставків, порослих очеретами, осягав мистецтво вудіння риби, разом з усіма лаштував курінь, слухав цікаві історії біля вогнища, а потім повертався додому під лісом, де завмерли віковічні дуби.

Слайд 69

Максим товаришував з усіма місцевими хлопчиками, але найбільше Яськом Ольшевським. Вони разом довго сиділи над ніркою, куди влітали і звідки вилітали золоті оси; разом з рудим песиком Каквасом ходили на куріпок з саморобними луками; разом увечері , обійнявшись, виспівували на вулиці “Ой зацвіла черешенька в саду”. А коли Максимко приходив до Яська, то бачив напіврозвалену хату, напівголодних його братиків та сестричок. Дитячі роздуми і спостереження лягли в основу вірша “Прошак”, коли Рильському було лише 7 років. Йому все цікаво, він усім захоплюється. Та найбільшим захопленням було читання. Хлопчик перечитав усе з батьківської бібліотеки. Після довгих “сімейних нарад” хлопчик вступає відразу у третій клас гімназії в Києві і живе в родині Лисенка. Поруч жили родини Косачів та Старицьких. Повз вікно Лесі Українки Максим щоранку поспішав на заняття. У творчості поета знайшлося місце і для дітей. Понад 10 років він працював у школі. Діти любили його. Вірші любив записувати в загальні зошити. Йому добре працювалося в товаристві замріяних дерев. Тому, мабуть, Максим Тадейович переніс своє помешкання під шати Голосіївського лісу на околиці Києва, де і помер.

Слайд 70

Максим Рильський, “Народні пороги…” Прочитайте.

Слайд 71

Поясніть значення слів нащадки навстіж всемогутня колишнє

Слайд 72

На уроці Я навчився… Я дізнався…

Слайд 73

Домашнє завдання Дізнатися у батьків, які народні дитячі пісні їм відомі.

Слайд 74

Дякую за роботу!

Слайд 75

Презентацію підготувала учитель початкових класів Шепетівського НВК №1 Хмельницької області ВІтковська С.Р. Використано 1.Відскановані сторінки із підручника Науменко В.О. Літературне читання: укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою: підруч. для2-го кл./ Віра Науменко.- К.: Генеза, 2012.- 160с. 2. Матеріали із навчального посібника в таблицях Будної Н.О., Головко З.Л.“Усна народна творчість. 1-4 класи”.- Навч. книга “Богдан”, 2006, табл. 7, 8, 9. 3. Ресурси Інтернету.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Читання