Знайомство з новим підручником «Літературне читання». Народні дитячі пісні та малі жанри
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема Знайомство з новим підручником «Літературне читання». Народні дитячі пісні та малі жанри
Завдання Ознайомити другокласників із підручником з літературного читання. Формувати уміння орієнтуватися за підручником. Формувати поняття про народні дитячі пісні та малі жанри. Виховувати бережливе ставлення до підручника. Розвивати кругозір.
Запам’ятайте! Музику “Державного Гімну України написав Михайло Вербицький. А слова- Павло Чубинський.
Полистайте підручник. Перегляньте малюнки, зображені у ньому. Ви бачите, скільки багато тут текстів. Як знайти необхідний?
Знайти необхідний текст можна за допомогою змісту, надрукованого в кінці підручника. Запам’ятайте!
Прочитайте в змісті назву першого розділу підручника. Як ви її розумієте? На якій сторінці починається цей розділ? Розкрийте підручники на с. 4.
Лічилка Вийшла Оля на стежинку, загубила там корзинку, а в корзинці-паляниця. Хто з’їв-тому жмуриться.
Максим Рильський народився у Києві в родині Тадея Розеславовича Рильського, відомого етнографа. Його дитинство промайнуло в селі Романівка на Київщині (тепер Житомирської області). Мати поета, Меланія Федорівна, - проста, щира і привітна, із місцевих селян. Чоловік увів її у коло друзів, навчив читати і писати. У сім’ї зростали три сини – Іван, Богдан і Максим. Максимові ім’я батько вибирав із друзями – відомим композитором Миколою Лисенком І професором історії та археології Володимиром Антоновичем, який був і хрещеним батьком Максима. І назвали хлопця Максимом на честь улюбленого народного героя Максима Залізняка. Перші ази читання і письма давав хлопчикові батько. Він учив сина з українських книжок. А ще батько любив читати дітям вголос твори Шевченка, Пушкіна, Міцкевича. Батько вчив любити не лише книги, а й природу, людей, світ. Якщо батько кудись їхав, то у візок, запряжений конем Попом, садовив і Максима. Кінь був мудрий, ним ніхто не управляв, якщо по дорозі зустрічався хтось із селян, кінь сам зупинявся. Селяни любили Тадея Рильського. Після смерті батька він збудував собі невеликий будинок, а решту батькових будівель віддав селянам для їх потреб.
Тут, у Романівці, він заснував школу для сільських дітей і сам був її викладачем на протязі майже 20 років. Для дорослих Тадей Розеславович запровадив вечірнє навчання. Миколу Лисенка вразив один факт: коли помер Тадей Розеславович, селяни дві доби не відходили від домовини. А в день похорону труну вкрили червоною китайкою і супроводжували її аж до мужицького цвинтаря, де він хотів бути похованим. Біля труни Максим пообіцяв бути таким, як його батько. А йшов йому тоді восьмий рік. Виховання дітей лягло на плечі матері. “Коли хочеш зробити зле, поміркуй, як слід, а тоді не роби. Коли ж задумав добре, не вагайся. Ніколи не чини вдень такого, що заважало б спати вночі.”-часто повчала вона синів. Батьківську опіку Максим відчував і з боку старших братів, котрі брали його з собою на полювання, на рибалку. Максим милувався річкою Унавою, що розливалася у декілька ставків, порослих очеретами, осягав мистецтво вудіння риби, разом з усіма лаштував курінь, слухав цікаві історії біля вогнища, а потім повертався додому під лісом, де завмерли віковічні дуби.
Максим товаришував з усіма місцевими хлопчиками, але найбільше Яськом Ольшевським. Вони разом довго сиділи над ніркою, куди влітали і звідки вилітали золоті оси; разом з рудим песиком Каквасом ходили на куріпок з саморобними луками; разом увечері , обійнявшись, виспівували на вулиці “Ой зацвіла черешенька в саду”. А коли Максимко приходив до Яська, то бачив напіврозвалену хату, напівголодних його братиків та сестричок. Дитячі роздуми і спостереження лягли в основу вірша “Прошак”, коли Рильському було лише 7 років. Йому все цікаво, він усім захоплюється. Та найбільшим захопленням було читання. Хлопчик перечитав усе з батьківської бібліотеки. Після довгих “сімейних нарад” хлопчик вступає відразу у третій клас гімназії в Києві і живе в родині Лисенка. Поруч жили родини Косачів та Старицьких. Повз вікно Лесі Українки Максим щоранку поспішав на заняття. У творчості поета знайшлося місце і для дітей. Понад 10 років він працював у школі. Діти любили його. Вірші любив записувати в загальні зошити. Йому добре працювалося в товаристві замріяних дерев. Тому, мабуть, Максим Тадейович переніс своє помешкання під шати Голосіївського лісу на околиці Києва, де і помер.
Презентацію підготувала учитель початкових класів Шепетівського НВК №1 Хмельницької області ВІтковська С.Р. Використано 1.Відскановані сторінки із підручника Науменко В.О. Літературне читання: укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою: підруч. для2-го кл./ Віра Науменко.- К.: Генеза, 2012.- 160с. 2. Матеріали із навчального посібника в таблицях Будної Н.О., Головко З.Л.“Усна народна творчість. 1-4 класи”.- Навч. книга “Богдан”, 2006, табл. 7, 8, 9. 3. Ресурси Інтернету.
Схожі презентації
Категорії