X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Скринька загадок. І.Сенченко, «За лісом, за пралісом золота діжа сходить»

Завантажити презентацію

Скринька загадок. І.Сенченко, «За лісом, за пралісом золота діжа сходить»

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

Прочитайте склади: У И І Е О А Ґ НЦ

Слайд 3

Слайд 4

Зага дка дкові дали

Слайд 5

ДІ ЖА ТІС ТО СОН ЦЕ БАБУ СЯ КАТРУ СЯ

Слайд 6

Розшифруйте слова ЖІДА КАДГАЗА БІХЛ ТОСТІ ЦЕСОН

Слайд 7

Скоромовка Всіх скоромовок не перескоромовиш, не перевискоромовиш.

Слайд 8

Перевірка домашнього завдання Учні зачитують загадки, які підготували. Інші-відгадують їх.

Слайд 9

Загадка Тарілка золота вранці на небі з’являється, а ввечері вона кудись ховається.

Слайд 10

Правильно!

Слайд 11

Тема Скринька загадок. І.Сенченко, «За лісом, за пралісом золота діжа сходить»

Слайд 12

Завдання Продовжити формувати поняття про загадки, як популярний жанр народної творчості. Формувати уявлення про жанрові особливості загадки.

Слайд 13

Послідовність подій у творі. Персонажів твору. Знати

Слайд 14

Прогнозувати орієнтовний зміст тексту за заголовками,ілюстрацією. Самостійно знаходити діалог; читати в особах. Висловлювати елементарні оцінні моральні та етичні судження про персонажів прочитаного твору. Вміти

Слайд 15

Іван Сенченко, “За лісом, за пралісом золота діжа сходить”

Слайд 16

Знайомтеся: Іван Сенченко (1901-1975 рр.)

Слайд 17

Слайд 18

Іван Сенченко народився 30 січня (12 лютого) 1901року в селі Наталиному (нині Красноградського району Харківської області). Його батько, не маючи землі, змушений був працювати чорноробом, хористом, садівником, крамарем, церковним регентом. Іван спочатку навчався в Костянтиноградському чотирикласному училищі, яке закінчив в 1916році. Вчився добре. Батьки прагнули віддати сина до гімназії. Але ці плани не здійснилися, адже річна плата за навчання в гімназії становила 80 карбованців, а Юхим Сенченко не міг стільки заробити. У 1916-1920 роках Іван навчався в учительській семінарії. У студентські роки приятелював із майбутнім письменником Олександром Копиленком. Літературним зацікавленням хлопців значною мірою сприяли роздуми над прочитаними книгами та суперечки при їх обговоренні. В 1920р. Сенченко вчителював у рідному селі, потім був інструктором позашкільної освіти в Костянтинограді. В 1921р., переїхавши до Харкова- тодішньої столиці України, працював продавцем у книгарні, бібліотекарем, учителем української мови у робітничому гуртку. Водночас з 1921р. Друкувався в газетах і журналах: “Селянська правда”, “Вісті”, “”Студент революції”, “Комунарка України”, “Сільськогосподарський пролетарій”, “Шляхи мистецтва” та інших, довкола яких гуртувалася літературна молодь. У 1924-1928 роках навчався на філологічному відділі Харківського інституту народної освіти. З серпня 1926р. Працював у журналах “Вапліте”, “Літературний ярмарок”, “Пролітфронт”, обіймаючи посаду відповідального секретаря.

Слайд 19

З жовтня 1941р. Іван Сенченко перебував в евакуації в Алма-Атинській області, вчителював у селі. В 1943р. Його викликали до Москви й запропонували посаду відповідального секретаря журналу “Україна”, де він працював після переведення до Харкова, а згодом- до Києва. Іван Сенченко допоміг багатьом українським літераторам у пошуках власного слова. Серед них- Олександр Копиленко, Юрій Смолич, Терень Масенко, які з вдячністю згадували його повчальні уроки. Іван Сенченко написав багато творів для дорослих. У 1950-1960-х роках письменник багато працював над книжками для юного читача: “Мої приятелі”(1951р.), “Два дні з життя Женьки і Левка”(1957р.), “Діамантовий берег”(1962р.), “Дороги-близькі й далекі”(1965р.). Із середини 1960-х років Іван Юхимович видавав книжечки для п’яти- шестилітніх дітей. Оповідання, що з’являлися у дитячій періодиці, вийшли згодом окремими збірками: “За лісом, за пралісом золота діжа встає”(1965р., друге видання-1978р.), “Сім господинь”(1969р.). Іван Юхимович прожив довге, складне й цікаве життя, сповнене творчої праці. Помер Іван Сенченко9 листопада 1975 року в Києві. Похований на Байковому кладовищі.

Слайд 20

Книги, автор яких- Іван Сенченко

Слайд 21

Слайд 22

Слайд 23

Слайд 24

Слайд 25

Слайд 26

Слайд 27

Слайд 28

Іван Сенченко, “За лісом, за пралісом золота діжа сходить”

Слайд 29

Завдання. Прочитайте текст. Дізнайтеся, до чого люди прирівнюють сонце.

Слайд 30

Поясніть слова праліс діжа балабуха

Слайд 31

Пригадайте! Загадка- Загадка-це популярний жанр народної творчості, що розповідає про предмет, явища, їх істотні ознаки, але не називає їх.

Слайд 32

Пригадайте! Ознаки загадки. Предмети і явища в загадці не називають. Їх порівнюють з тими, що мають подібні ознаки.

Слайд 33

Для чого складають загадки?

Слайд 34

Загадки розвивають мислення; розвивають спостережливість; розвивають допитливість; розвивають уміння порівнювати.

Слайд 35

Знайдіть у прочитаному тексті загадку і прочитайте її.

Слайд 36

Пригадайте! Види загадок загадка-запитання; загадка-вірш; загадка-оповідання.

Слайд 37

Як би ви назвали цей твір? Виберіть правильну відповідь.

Слайд 38

Прочитаний твір загадка-запитання; загадка-вірш; загадка-оповідання ?

Слайд 39

Пригадайте. Персонаж твору- це дій ова особа в художньому творі.

Слайд 40

Подумайте і виберіть правильні відповіді.

Слайд 41

Персонажами оповідання є Катруся бабуся дідусь Галинка Степанко

Слайд 42

Знайдіть слова, які характеризують бабусю, а які - Катрусю. З’єднайте ці слова з відповідними персонажами.

Слайд 43

Бабуся допитлива Катруся мудра досвідчена уважна

Слайд 44

Розмістіть речення по порядку, відповідно до змісту тексту.

Слайд 45

- Покладуть у тісто дріжджі, воно й починає підійматися… - А Сергієва мама таку загадку нам загадала: за лісом, за пралісом золота діжа сходить… Що люди люблять, про те й гарно розказують! - То тільки так кажуть, що діжа сходить, а насправді сходить тісто.

Слайд 46

Перевірте, як знаєте зміст оповідання.

Слайд 47

1. Текст “За лісом, за пралісом…” а) є народним; б ) написав Іван Сенченко. 2. У цьому тексті дійовими особами є а) Кирилко і дідусь; б) Галинка і її мама; в) Катруся і її бабуся. 3. Бабуся розповіла, що сходить за лісом а) діжа золота; б) ясне сонце. 4. Розповідь бабусі Катрусі а) сподобалася; б) не сподобалася. 5. Катруся а) росте допитливою дівчинкою; б) нічим не цікавиться. 6. Бабуся а) мовчазна; б) добра, любить поговорити із онучкою.

Слайд 48

Картка самоперевірки б); в); б); а); а); б).

Слайд 49

Уважно прочитайте твердження. Виберіть правильне.

Слайд 50

Головна думка твору Івана Сенченка «За лісом, за пралісом золота діжа сходить»: виховувати культуру поведінки; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати бережливе відношення до книг.

Слайд 51

Творча робота.

Слайд 52

Перетворіть прислів’я та приказки на загадки. Без роси і трава не росте. Вода камінь точить. Від теплого слова і лід розмерзає. Гостре словечко коле сердечко. Без труда нема плода. Сім разів відмір, а один раз відріж. Знання-дерево, а діло-плоди.

Слайд 53

На уроці Я навчився… Я дізнався… Мені було цікаво…

Слайд 54

Домашнє завдання Прочитати текст загадки, переказати її зміст-с.14-15.

Слайд 55

Дякую за роботу!

Слайд 56

Презентацію підготувала учитель початкових класів Шепетівського НВК №1 Хмельницької області ВІтковська С.Р. Використано Підручник Науменко В.О. Літературне читання: укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою: підруч. для 2-го кл./ Віра Науменко.- К.: Генеза, 2012.-с.14-15. 2. Матеріали із навчального посібника в таблицях Будної Н.О., Головко З.Л.“Усна народна творчість. 1-4 класи”.- Навч. книга “Богдан”, 2006, табл. 14, 15. 3. Ресурси Інтернету.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Читання