Ш.Перро "Кіт у чоботях"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
І. Підготовка до сприймання нового матеріалу. 1. Відновіть запис. Спочатку було Потім додумались, що з слів можна скласти А потім-що казки можна друкувати в книжках. слово. казки. Астрід Ліндгрен
Від самого народження і до кінця життя нас супроводжують казки. Казки – це безцінна скарбниця, з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти мудрості та досвіду. Ці коштовності нас навчають, засмучують, звеселяють, виховують. 2. Прочитайте.
3. Відгадайте загадки. - Пригадати ім'я казкаря, чий портрет ви бачите, допоможуть відгадки до казкових загадок. Старенька бабуся у лісі жила, гостинці для неї онука несла. Хто дівчинку цю по дорозі зустрів? Як казка ця зветься? Хто б відповів? Червона Шапочка Ш Працювала я у хатці, танцювала у палаці. Є така у мене звичка — десь губити черевички. Попелюшка А До школи прямує хлопчак дерев'яний, чомусь потрапляє у цирк полотняний. Відома ця книжка тобі, чи не так? В пригодах яких побував цей хлопчак? Буратіно Р Хто моторчик свій заводить? З даху в гості хто приходить? І на свято він дібрався Скажем дружно: «Здрастуй, ... Карлсон Л Ь П Е Р Р О
4. Подорож на Батьківщину Шарля Перро. Країна, в який народився Шарль Перро – автор відомих казок “Попелюшка”, “Червона Шапочка”, “Спляча красуня”, “Синя борода” – Франція. Столиця Франції – Париж – одне й най- красивіших міст у світі. І саме тут у 1628 р. народився відомий вчений і казкар Шарль Перро. - Він народився у заможній родині, служив при королівському дворі, був чиновником і поетом. Першу казку Шарль написав у 67 років. - Світову славу йому принесли вісім казок, об'єднані у збірку “Казки матінки моєї Гуски”. Шарль Перро був першим у Європі, хто почав писати казки.
5. Виставка книг казкаря. - Які з цих книг ви читали? За мотивами яких дивилися мультфільми або кінофільми? Яку казку читаємо сьогодні?
ІІ. Перша частина казки. 1. Словникова робота. Король – титул rex –у слов’янській традиції він звучав як «король» – від імені першого коронованого Папою Римським монарха – Карла Великого. Мірошник – власник млина; той, хто працює в млині. Спадщина – після смерті людини його майнові права та обов'язки переходять до інших осіб (спадкоємців). Майно, яке переходить у порядку спадкування, називається спадщиною. Шворка – тонкий мотузок; мотузочок. Маркіз – (фр. Marquis, англ. Marquess, італ. Marchese від нім. Markgraf) — західно-європейский дворянський титул.
2. Вправа на розширення поля читання. так король мірошник легковажний недосвідчений задоволення спадщина хазяїн час біда шворка поважний величносте переконаєтесь попрощався ввічливо маркіз самі
3. Читання першої частини казки “буксиром”. Відповіді на запитання. Хто головна дійова особа казки? Кому кіт попався у спадок? Над чим розмірковував молодший син? Прочитайте, яку обіцянку дав хазяїну кіт. Якими були перші дії кота? Яке дивне ім'я придумав кіт своєму хазяїну? Для чого він носив дичину королю? У чому кіт хотів переконати короля?
ІІІ. Друга частина казки. 1. Читання слів. на йвродливіша віщо казав дзвичайно справді порад зроб проїзд вискоч принос ив
2. Вибіркове читання. Що придумав кіт? Чи послухався його хлопець? Чи повірив їм король? Як принцеса віднеслася до маркіза Карабаса? Прочитайте, яким він став у новому одязі?
ІV. Третя частина казки. 1. Читання частини мовчки. Підготуйте запитання за змістом частини і задайте їх один одному.
2. Вибіркове читання. Куди прибіг кіт? Як він пояснив свій візит? На кого спочатку обернувся людожер? У чому проявилася хитрість кота?
2. Відповіді на питання. Як кіт у чоботях закінчив усю свою вигадку? Чи здогадалися про неправду і хитрість король та принцеса? Чи виправдав кіт довіру свого хазяїна? Чи дійсно він виявився “непоганою часткою” спадщини? Чи сподобалася вам розв'язка цієї казкової історії?
VІІ. Вправи на розвиток швидкості читання. 1. Гра “Хто швидше?”. Знайдіть абзаци з такими словами та прочитайте спочатку абзацу: “кіт удається до різних спритних витівок і хитрощів” “смикнув за шворки і впіймав обох” “хазяїн купався, з'явилися злодії і вкрали одяг” “був дуже задоволений, що у маркіза Карабаса ” “що й незчувся, як здерся на ринву ” “що приїхав король, поспішили непомітно втекти”
VІІІ. Творче завдання. За мотивами цієї казки було створено кінофільми, мультфільми , вистави та балет. Уявіть и ви себе режисерами і розкажіть, як би ви зняли фільм за змістом казки.
Х. Висновок – узагальнення з прочитаного. Завдяки чому кіт зумів розправитися з людожером? Яким був кіт? А що м ожна сказати про його хазяїна? Як він віддячив коту? Чому хотів нас навчити цією казкою Шарль Перро? Які ознаки чарівності має у собі ця казка?
Схожі презентації
Категорії