ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ. БІОГРАФІЧНІ ДАНІ. "В НЕБІ ЖАЙВОРОНКИ В’ЮТЬСЯ…"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Слухайте, повторюйте, продовжуйте! Со-со-со — сонце, сорока, сода, солома. Са-са-са — сад, сапа, сарай, сачок. Су-су-су — сум, сумка, сутінки, сушка. Сі- сі-сі — сітка, сіль, сірка, сівалка.
Читання слів на одному диханні. пам'ятає (м'ята) золото (лото) говорили (рили) пензлі (злі) самого (сам) розуміє (уміє, розум) весело (село) вужча (вуж) будинки (буди) триматися (три, мати) — Придивіться уважно до цих слів. У кожному з них заховалися інші слова. Знайдіть їх.
Гра "Хто це? Що це?" Учитель називає ряд прикметників, а учні добирають до них іменники. Жовті, червоні, помаранчеві, золоті, осінні — ... (листочки). Солодке, соковите, крутобоке, червоне — ... (яблуко). Білий, холодний, пухнастий, лапатий — ... (сніг). Фруктовий, зелений, квітучий — ... (сад).
Гра "Незвичайна математика« Зуб + і — убі + ага + дка = ... (загадка). Скарб — арб + ород — д + мовк + а = ... (скоромовка). Усіх — іх + мі + шум — ум + ка = ... (усмішка). При + кут — ут + азал — ал + ка = ... (приказка). Пас — ас + рис + ліс — с + в'я = ... (прислів'я). Вітер – те + ш = … (вірш)
Олександр Олесь. Біографічні дані. «В небі жайворонки в’ються…» Складання розповіді на тему «Як співає жайворонок» ТЕМА
дати учням уявлення про творчість Олександра Олеся; вчити правильно, свідомо, виразно читати віршовані твори; виробляти вміння обґрунтовувати свої міркування; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне млвлення; виховувати любов до художнього слова. Завдання
ВМІТИ правильно, свідомо, виразно читати віршовані твори; обґрунтовувати свої міркування; збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення, складаючи розповідь на задану тему.
Біографія Олександр Олесь – український, поет, драматург, перекладач, представник символізму. Його син – Олег Ольжич, український поет, археолог і політичний діяч.
Біографія Олександр Олесь в м. Білопілля (Сумська область) в чумацько-селянській сім'ї. Батько, Іван Федорович, працював на рибних промислах в Астрахані, де втопився у Волзі, коли Сашкові було 11 років. Музей Олександра Олеся в Білопіллі
Біографія Мати Олександра сама виховувала трьох дітей. У 4 роки Сашко вмів читати. У віці 15 років вступив до хліборобської школи у містечку Деркачі. Будинок на вулиці Петропавлівській у Сумах, де періодично (1893—1917) жив Олесь
Біографія Олександр брав участь у випуску рукописних журналів «Комета» та «Первоцвіт», в яких з'являються його вірші. 1903 Олесь вступив до Харківського ветеринарного інституту.
Біографія Визначальним фактом у житті Олександра Олеся стала поїздка на відкриття пам'ятника І. П. Котляревському в Полтаві у 1903 р., де він познайомився з Б. Грінченком, М. Коцюбинським, Лесею Українкою.
Творчість Творчість Олеся виразно поділяється на два періоди — в Україні (1907–1918) та в еміграції (1919–1944). Перша збірка поезій О. Олеся вийшла в світ у 1907 році в Петербурзі під назвою "З журбою радість обнялась".
Біографія У 1919 р. поет покинув свою батьківщину і опинився у таборі націоналістичної еміграції. 25 років прожив він за межами України. З 1923 року до останнього дня свого життя жив він у Чехословаччині.
Біографія Перебуваючи в еміграції, у Відні Олесь друкує збірку сатиричних поезій «Перезва» . Останні роки поет жив у самотині та бідноті. Звістка про смерть сина 10 червня 1944 р. остаточно підкосила сили Олеся. Він помер через місяць.
На чужині поет тільки Україною марить, рідною землею, вважав себе її сином, сподівався до неї повернутися…
Біографія Олександр Олесь і його дружина - Віра Кандиба поховані на Ольшанському кладовищі в Празі. Поруч - символічна могила їхнього сина Олега Ольжича, замученого нацистами у концтаборі Заксенгаузен.
О принесіть як не надію, То крихту рідної землі: Я притулю до уст її І так застигну, так зомлію…, Хоч кухоль з рідною водою! Олександр Олесь
Ушанування пам’яті У 2010 році в м. Білопіллі було встановлено пам'ятник Олександру Олесю. У Сумах на вулиці Петропавлівський, 83 встановлена меморіальна дошка.
Опівночі айстри в саду розцвіли... Умились росою, вінки одягли, І стали рожевого ранку чекать, І в райдугу барвів життя убирать... І марили айстри в розкішнім півсні Про трави шовкові, про сонячні дні, І в мріях ввижалась їм казка ясна, Де квіти не в'януть, де вічна весна... Краса української природи у віршах О.Олеся Краса української природи у віршах О.Олеся Опівночі айстри в саду розцвіли... Умились росою, вінки одягли, І стали рожевого ранку чекать, І в райдугу барвів життя убирать...
Опівночі айстри в саду розцвіли... Умились росою, вінки одягли, І стали рожевого ранку чекать, І в райдугу барвів життя убирать... І марили айстри в розкішнім півсні Про трави шовкові, про сонячні дні, І в мріях ввижалась їм казка ясна, Де квіти не в'януть, де вічна весна... Краса української природи у віршах О.Олеся І марили айстри в розкішнім півсні Про трави шовкові, про сонячні дні, І в мріях ввижалась їм казка ясна, Де квіти не в'януть, де вічна весна...
Айстра квітне у саду. Аїр в лузі я знайду. Бізон у двір забрався, Баран його злякався. Ведмеді вулика знайшли, Вовки під деревом лягли. Грак сидить на димарі, Голуб в'ється угорі. Дельфін живе в морях, Дракон - лише в казках. «Алфавіт віршами, написаними для сина»
Загадка Угорі тремтить сіренька цятка І пісні співає голосні. Та жаль, що тільки навесні. Скажи скоріше, без відмовок, Що за пташка?.. (Жайворонок).
Словникова робота Довідкове бюро. Мла — прозорі випари, рух яких ледве помітний у жаркий день; марево.
Читання стовпчиків слів на одному диханні. Грають дзвонять в'ються заливаються сміються щебечуть виглядають полохливо Назвіть слова з м'якими приголосними звуками. Які букви позначають м'якість цихприголосних?
в’ються впали дзвонять сміються розтали співають заливаються грають сказали шепнули виглядають щебечуть
Відтворення змісту за запитаннями. Який настрій мали пташки? Якими словами автор передає їхній веселий спів? Назвіть їх. Які образи створюють виділені вислови? Які вирази вжиті у переносному значенні? З якою метою їх ужито? Що у вірші є вигадкою, а що — ні? Які ознаки весни згадано у вірші? Доведіть рядками тексту.
Рима - це співзвучність закінчень слів у віршованих рядках. Римування - характер розміщення рим у вірші чи поезії. У межаї чотиривірша розрізняють: парне(1 рядок з 2, 3 з 4), перехресне( 2 з 4, і 1 з 3), кільцеве( 1 з 4, 2 з 3 )
Ритм (грец. rhythmos — розміренність) — рівномірне чергування мовних, звукових, зображальних елементів у відповідній послідовності; періодичне рівномірне членування звуків, рухів, зображень за такими ознаками, як сила, тривалість тощо. Віршовий ритм — це повторення сумірних мовних одиниць, що ними є самі віршовані рядки, які промовляються поспіль один за один У переносному значенні — розміреність, злагодженість у протіканні чогось.
Гра «Відшукай риму» В'ються... (сміються); день... (пісень); співають... (вітають); впали... (сказали); у млі... (з землі); диво... (полохливо).
Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання тексту Олеся Гончара - Яку особливість жайворонка описав Олесь Гончар? - Якими словами? Виберіть з двох текстів про жайворонків слова за зразком: в'ються, заливаються, сміються... Запам'ятайте їх.
ПІДСУМОК УРОКУ З творчістю якого поета почали знайомитися на сьогоднішньому уроці? Який твір поета читали? Що нового дізналися на уроці?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1-ша група. За змістом виділених слів складіть розповідь на тем^ «Світ очима пролісків». 2-га група. Складіть розповідь на тему «Як співає жайворонок?». ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1-ша група. За змістом виділених слів складіть розповідь на тем^ «Світ очима пролісків». 2-га група. Складіть розповідь на тему «Як співає жайворонок?».
Презентацію підготувала Мосійчук Юлія Миколаївна Вчитель початкових класів Шепетівського НВК № 1 Оформлення: ресурси Інтернету Література: Н.О.Ковальчук, А.І.Настенко. Літературне читання. 2 клас. Харків: «Основа», 2013 Віра Науменко. Літературне читання. 2 клас. К: «Генеза», 2012
Схожі презентації
Категорії