Карло Коллоді. "Піноккіо"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
І. Вправи на розвиток читацьких навичок. 1. Розчитування. 1. Стовпчик № 1 з голосним [ і ] – повільно. 2. Стовпчик № 2 з голосним [ о ] – швидко. 3. Стовпчик № 3 з голосним [ у ] – повільно. 4. Стовпчик № 4 з голосним [ и] – швидко. 1 2 3 4 ХР ВХ НЧ СВ СМ ТР ЖМ КС ПТ НЖ ВШ ВГ НШ ТП ГН ШП
2. Визначення спільної буквеної частини слів. - Прочитайте слова правильно і швидко, визначте в них спільну буквену частину. ляльки – ляльковий горло – загорлали вихід - безвихідь тремтів – братів заслужив – завернув прислухався - послухався
3. Вправа на швидкочитання та розвиток мовної логіки. - Прочитайте загадку, вставляючи пропущені букви, пошепки у нормальному темпі. Відгадайте загадку. До шк_ _и з бук_ _рем крок_є хлоп_ _ _ д_ _ _в'яний, п_тр_пляє замі_ _ь ш_ _ли у те_тр л_льк_в_й. Як на_ _вається ця кн_ _ка? Як зов_ть ц_ _го хл_ _чиська? До школи з букварем крокує хлопчик дерев'яний, потрапляє замість школи у театр ляльковий. Як називається ця книжка? Як зовуть цього хлопчиська? АЗБУКА БУРАТІНО
ІІ. Що ми сьогодні читаємо. - Пригадайте, що ви знаєте про хлопчика Буратіно? Хто автор книги «Золотий ключик або пригоди Буратіно»? Олексій Толстой написав казку на основі твору італійського казкаря Карла Коллоді «Пригоди Піноккіо».
Головний герой цієї казки – весела дерев'яна лялька з довгим носом, бешкетний хлопчисько, який потрапляє у різні незвичайні, а інколи і небезпечні пригоди .
ІІІ. Ознайомлення з коротким змістом казки. - Хто знайшов незвичайне дерев'яне поліно? - Кому столяр Вишня подарував це поліно? - Що Джеппето зробив з нього? - Як проявив себе Піноккіо? - Для чого Джеппето продав свою куртку? Що пообіцяв йому Піноккіо?
ІV. Ознайомлення із першою частиною казки. 1. Комбіноване читання тексту. 2. Тест. Куди пішов Піноккіо? а) до товариша; б) до школи; в) до театру. 2. Про що мріяв дерев'яний хлопчик? а) купити батькові нову курточку; б) піти на лялькову виставу; в) навчитися рахувати.
3. Куди завернув Піноккіо з дороги до школи? а) на базар; б) назад до дому; в) до лялькового театру. 4. Де дерев'яний хлопчик взяв гроші на виставу? а) взяв у батька; б) знайшов біля каси; в) продав новенький буквар.
3. Словникова робота. Вовна – хутро вівці або кози. Вовняний – зроблений з вовняних ниток. Діамант – найдорожче дорогоцінне каміння. Діамантовий – зроблений з діамантів. Флейта – музичний духовий інструмент. Долинала – доносилася, була чутна здалеку. Щодуху – дуже-дуже швидко. Балаган – зроблений для тимчасового використання великий будинок для вистав або циркових показів. Дах балагану накривався шатром – тканиною. Афіша – письмове повідомлення про виставу та короткий зміст цієї вистави. Сольдо – грошова одиниця Італії давніх часів.
4. Робота у парі. новенький діамантові бідолашний зворушливі полотняна паперова курточка буквар слова ґудзики батько завіса Прочитайте слова кожної колонки. Які слова можна з'єднати, щоб утворилися словосполучення? Прочитайте один одному речення з цими словосполученнями.
5. Повторне читання «ланцюжком». Відповіді на питання. - Про що мріяв дерев'яний хлопчик по дорозі до школи? Про що свідчать його думки? - Які почуття охопили Піноккіо, коли він почув музику? Яке бажання перемогло? - Кому столяр Вишня подарував це поліно? - Яким був ляльковий театр? Що треба було зробити, щоб потрапити до театру? - Як Піноккіо намагався роздобути грошей? Чи згадав він про батька?
8. Висновки. - Які риси характеру Піноккіо виявилися у його думках та розмовах? - Як ви ставитесь до вчинку Піноккіо:схвалюєте чи засуджуєте? Обґрунтуйте свою думку. Як би ви вчинили на місці Піноккіо? - Що сталося у ляльковому театрі ви дізнаєтесь з наступної частини.
V. Ознайомлення з другою частиною казки. 1. Словникова робота. Зненацька – несподівано, неочікувано. Арлекін і Полішинель – імена старовинних італійських ляльок, які завжди сперечалися між собою і тим смішили глядачів. Потиличник – удар по потилиці. Затамувавши – затримавши. Вельмишановний – дуже поважний. Синьйора – звертання до заміжньої жінки у Італії.
2. Робота з фразеологізмами. не спускали очей – рвали горлянки – прожогом вибігли – - З’єднате вирази зі словами-поясненнями. кричали швидко задивилися
4. Вибіркове читання. - Що відбувалося на сцені театру, коли туди зайшов Піноккіо? - Якими словами зустріли його ляльки театру? - Як актори виражали свої дружні стосунки? - Чи подобалося глядачам те, що вони бачили на сцені? Як вони це виявляли? - Якою була реакція ляльок на появу господаря? - Що вирішив зробити з Піноккіо Жеривогонь?
5. Робота з ілюстрацією. - Знайдіть опис зовнішності хазяїна театру. Які порівняння використав автор, щоб підкреслити його жахливий вигляд? Як ви поясните його ім'я?
Гра «Закінчить порівняння». «звивався, як ...» «борода чорна, як …» «сварилися майстерно, ніби ...» «очі блискали, як ...» «бідні ляльки тремтіли, як…» «рота мав широкого, як …» 6. Вправи на розвиток швидкості читання.
Гра «Чи були такі речення у казці?». Коли Піноккіо зайшов до театру, там зчинилася революція. НІ - Справді. Піноккіо! – вигукнув Арлекін. НІ Ще один стрибок – і він уже на сцені. ТАК - Повірте, шановний пане, я нічого не винен. НІ Ой, татоньку мій, рятуй мене! ТАК
Ця казка була перекладена з італійської іншими мовами. За мотивами цієї казки було створено кінофільми, мультфільми, комп'ютерні ігри. VІ. Хвилинка-цікавинка.
Як ви думаєте, чи виконав свою погрозу Жеривогонь? Пригадайте казку «Золотий ключик, або пригоди Буратіно». Чи знайшли ви щось спільне? Який на вашу думку Піноккіо персонаж – позитивний чи негативний? Обґрунтуйте свою думку. VІІ. Підсумок.
Схожі презентації
Категорії