X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Читання як важливий асект для розуму та навчання

Завантажити презентацію

Читання як важливий асект для розуму та навчання

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Бібліотечний проект для учнів 2-11 класів

Слайд 2

Автор проекту Анікіна Тетяна Михайлівна   бібліотекар ЗОШ № 20  м . Маріуполя. категорія –«провідний бібліотекар»   освіта-вища   стаж роботи-33 роки

Слайд 3

Актуальність проекту: Становлення інформаційного суспільства та розповсюдження інформаційних технологій сприяло розширенню поняття «грамотності». Грамотність стала засобом здобуття якісної освіти,яка у свою чергу впливає на якість життя особистості. Всесвітня організація охорони здоров’я внесла грамотність у 12 показників ,які характеризують здорову націю. Читання допомагає особистості засвоїти інформацію необхідну в подальшому житті. Тому необхідно досліджувати розвиток читацьких інтересів ,читацької діяльності, показувати учням зв'язок якості читання з якістю навчання,залучати їх до активної читацької позиції як запоруки їх подальшої творчої та професійної самореалізації.

Слайд 4

Мета проекту: Підвищення якості читання та формування інформаційної компетентності учнів як запорука підвищення якості освіти у навчально – виховному закладі .

Слайд 5

Завдання проекту: 1.Дослідження та корегування якості читання учнів школи , самоосвіти вчителів та участі батьків у організації родинного читання . 2.Підвищення якості читання учнями школи з метою покращення результативності участі в олімпіадах та МАН. 3. Створення інформаційної бази для вчителів із педагогічної проблеми школи у зв’язку з проблемою підвищення якості читання . 4.Вивчення рівня участі батьків у читанні дитини та розробка рекомендацій із організації родинного читання.

Слайд 6

Термін дії : Термін дії проекту – лютий 2011 - квітень 2011   Категорія: Учні 5-11 класів ,вчителі ЗОШ № 20, батьки учнів. Основні ресурси: Ресурсною базою щодо реалізації проекту є інформаційний потенціал бібліотечного фонду , оновлене обладнання шкільної бібліотеки, добровільна спонсорська допомога .

Слайд 7

Етапи реалізації 1 етап ( підготовчо-моделюючий) - лютий 2011 2 етап ( аналітико - прогностичний ) - березень 2011 3 етап (визначення ефективності ) – квітень 2011

Слайд 8

Прогнозовані результати: 1.Актуалізація теми читання у житті учнів школи. 2.Вивчення інформаційних інтересів та здібностей читачів. 3.З’ясування учнями школи зв’язку «читання – навчання» та підвищення ролі самоосвіти в досягненні значних успіхів у навчанні. 4.Складання системи інформаційного забезпечення роботи педагогів з учнями ,які беруть участь в олімпіадах та МАН. 5.Створення « Інформаційного банку шкільної медіатеки» 6.Підвищення числа читачів, які беруть участь в олімпіадах, конкурсах, захисту наукових робіт у шкільному науковому товаристві «Світ» та МАН. 7. Розробка рекомендацій батькам щодо правильної організації родинного читання , дотримання режиму роботи учнів дома з різноманітними джерелами інформації з метою якісного навчання та читання.

Слайд 9

Виконавці проекту: Керівник проекту – заступник директора з навчально – виховної роботи, автор проекту – бібліотекар навчального закладу, учасники проекту : педагог – організатор, педагогічний колектив школи, психолог школи, батьківський комітет та батьки школи, учні школи різних вікових категорій.

Слайд 10

Пояснювальна записка Читання є важливим чинником безперервної якісної освіти та розвитку людини, тому основним завданням сучасної бібліотеки є виховання компетентного читача, здатного до самоосвіти та самореалізації. В епоху розвитку глобальних інформаційних телекомунікацій змінюється характер читання, значно змінюється облік юних читачів , їх навички та вміння, способи роботи з текстом та інформацією

Слайд 11

Обґрунтування проекту Досвід підказує : треба раніше прилучати дитину до книги та читання. Соціологи відмічають , що кількість постійно читаючих за останні десятиріччя зменшилось з 49% до 26%, а тих , хто зовсім не читає збільшилось з 23% до 38%. Наведені показники вказують на тенденцію зниження інтересу до читання від молодшого шкільного віку до старшого. Криза дитячого читання проявляється не тільки у невеликої начитаності школярів , у зниженні якості читання та й в зменшенні кількості читаючих дітей. Проблемою являється також те , що в багатьох родинах книга не значиться в пріоритетах духовних цінностей. Батьки , які зацікавлені в якості освіти та якості життя своїх дітей повинні брати активну участь в організації читання дитини .

Слайд 12

План реалізації проекту 1 етап ( підготовчо-моделюючий ) 1.Забезпечення інформаційними ресурсами 2. Інформаційний супровід проекту 2 етап ( аналітико – прогностичний) 1. Дослідницька діяльність 2.Моніторингова діяльність 3 етап (визначення ефективності )   Виховання компетентного користувача інформацією.  

Слайд 13

1 етап ( підготовчо-моделюючий ) Забезпечення інформаційними ресурсами 1.Оновлення інформаційної бази для читачів середнього та старшого шкільного віку . 2. Поповнення фонду нетрадиційних носіїв : придбати відеокасети, DVD, CD за темам шкільній програми.  3. Шкільна акція «Подаруй книжку у бібліотеку», спонсорська допомога батьківського комітету школи ,інших громадських установ.  4. Інформаційні зустрічі з організації роботи проект «Читання для розуму та навчання ”     Інформаційний супровід проекту 1 Інформаційний стенд проекту «Читання для розуму та навчання 2. Інформаційні дайджести, буклети, рекомендаційні списки за темою проекту. 3. Книжкові викладки та тематичні полиці «Читання для розуму та навчання 4. Наочне оформлення конкурсів малюнків, рекламних листівок у «Читацькому вернісажі».  

Слайд 14

2 етап ( аналітико – прогностичний) Дослідницька діяльність Моніторингова діяльність 1. Анкетуваня,тестування , бліц – опити за темам: «Який ти читач», «Книга та родина», «Книга та самоосвіта»» 2 Визначення рівня користування інформаційними джерелами учнів школи 1. Моніторинг забезпеченості інформаційними ресурсами. 2.Моніторинг читацьких інтересів(діаграма №2)   3.Моніторинг читацької діяльності   4.Моніторинг якості читання (діаграма №1)

Слайд 15

Моніторинг якості читання Якість читання Читацькі інтереси

Слайд 16

3 етап (визначення ефективності ) Виховання компетентного користувача інформацією. 1. Класні години «Читання для розуму та навчання 2.« Захист читацьких формулярів»(дотаток№2) 3.Інтелектуальні ігри ,конкурси ,вікторини  4. Участь у Всеукраїнському конкурсі «Найкращий читач України – 2011»(додаток №1) Інноваційні заходи 1.Анкетування «Сучасний читач ,як користувач інформацією» 2. «Створення медіа теки у школі та вдома» картотека носіїв інформації ,якими учні можуть обмінюватися. 3.Поповнення інформаційної бази медіа теки школи

Слайд 17

Педагогічна майстерня 1.Створити електронну презентацію джерел інформації з педагогічної проблеми школи 2.Вивчити коло тематичних запитів педагогів з теми «Управління якістю освіти ЗНЗ»  3. Рекомендації для вчителів щодо організації роботи з учнями ,які беруть участь у олімпіадах та МАН .

Слайд 18

Родинне читання 1. «Читацькі щоденники класів» за результатами моніторингу читацької діяльності 2.Інформаційна хвилинка «Читання наших дітей » 3.Анкетування батьків з питань родинного читання 4.Рекомендацій для батьків з питань організації дитячого читання 5. Участь батьків у шкільному конкурсу «Кращий учень року – 2011» у номінації «Кращий читач року – 2011»

Слайд 19

Результативність проекту: 1.В олімпіадах - участь 64 читачів у шкільних та 35 у місцевих олімпіадах; 2.У захисті дослідницьких робіт у шкільному науковому товаристві «Світ» - 12 читачів; 3.У шкільних конкурсах «Найкращий учень року» - 27 читачів шкільної бібліотеки; 4. У Всеукраїнському конкурсі «Найкращий читач України» - У шкільному - 46 читачів ,у районному -3 (перше місто),у місцевому - 1 .

Слайд 20

Підвищення якості читання як складова частина якості освіти . (список використаної літератури) Концепція Державної цільової програми підтримки та розвитку читання на період до 2015 року: Схвалено розпорядженням Кабінету міністрів України від 30.09.2009р. №1228-р. // Шкільна бібліотека плюс. - 2010.-№1.-С.3-5. 1. Антощук Є. Секрети швидкого читання //Завуч.-2007.-№ 32.С.3-7. 2. Бородіна Н.В. Маяк в освітянському океані //Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 23-24.-С.16-19. 3. Дрешер Ю.Н.,Олейник О.Н. Условия управления знаниями в библиотеках // Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 20.-С.20-23. 4. Мозгова В.П. Читання старшокласників у контексті якості освіти// Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 2.-С.10-14. 5. Мурніна Г. Грамотне читання: Сутність та підходи до вимірювання //Управління освітою.-2007.-№11.-С.2-5. 6.Поперечна Л.А. Бібліотечні заняття в системи загальноосвітньої підготовки школярів // Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 5.-С.15-23. 7. Практические материалы в помощь обучению детей пользованию библиотекой // Управління школою - 2010.- № 32.- С.7 – 31. 8. Прач В.С. Формування інформаційної компетентності особистості в шкільних бібліотеках // Управління школою - 2010.- № 10.- Вкладка «Методичний банк».- С.1-16. 9. Роль шкільної бібліотеки в розвитку дитячого читання // Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 1.-С.27-30.

Слайд 21

Додатки

Слайд 22

Конкурс “ Найкращий читач України “. Учасниця місцевого етапу Дроб'язко Марія,учениця 7-а класу ЗОШ № 20 Анкета Ф.И.: Дробязко Марія. Вік 12 років Я навчаюсь у ЗОШ № 20 в 7-А класі. Читаю книги з 5 років. Записана у бібліотеках: ЗОШ № 20, дитяча бібліотеки комбіната Ільіча, імені К.Чуковського. Люблю читати фантастику, Пригоди , фэнтези, довідкові видання. Люблю писателів: Р.Кіплінг, А.Іванов, А.Устінова, А.Экзюпері, А.Пушкін, Л.Костенко, Л.Українка.

Слайд 23

Бібліотечний марафон “ Я люблю читати ” Мета: У сучасному світі дуже важливо прилучати дітей до читання та формувати читацьку культуру. Добра книга розвиває уяву та почуття ,вчить мислити та співчувати . З метою формування читацької самостійності ,поширення кола читання та виявлення кращих читачів проводиться пізнавальна гра – конкурс

Слайд 24

Інтелектуальна гра «Розумники та розумниці!» 1-4 кл. – «Казковий зорепад» літературна гра 5-6 кл. – «Світ навколо тебе» вікторина 7-8 кл. – «Навчання із захопленням» гра - конкурс 9-11 кл. - «ЧИТАТИ - ЦЕ КРУТО» брей - ринг

Слайд 25

«Казковий зорепад» літературна гра Мета: Узагальнення знання читачами казок. Розвиток інтересу, мислення ,уяви та уваги. 3. Виховання поваги та любови до скарбів народної мудрості. 4. Виявлення кращих знавців казок.

Слайд 26

Захист читацького формуляра Мета : Прищеплення учням любові до книги, створення позитивного іміджу читаючого учня, підвищення інтересу до читання книжок «з рекомендації друзів», розвиток читацьких інтересів.

Слайд 27

“ Мої улюблені книжки ” Відбірковий тур: (беруть участь всі учні класу,до ігри допускаються ті учні , які правильно відповіли на питання). Питання відбіркового туру: 1.Назвить первісний засіб передачі інформації. А.Письмо малюнками. В. Вузелкове письмо Б.Берестяне письмо . Г.Критське письмо.

Слайд 28

1. Парад презентацій Учасники ,які набрали найбільшу кількість балів , отримують змогу взяти участь у параді презентацій. Кожен учень, який підготував презентацію своєї читацької діяльності демонструє її з використанням комп’ютерної техніки . За наявність презентації нараховується додатковий бал. За кращу презентацію учень отримує 5 балів.

Слайд 29

2.Книжковий аукціон На цьому етапі конкурсу учасники працюють з книжковою виставкою «Що ми читаємо». П’ять учасників ,які набрали найбільшу кількість балів , беруть з книжкової виставки свої улюблену книжку, та намагаються так розповісти про неї, щоб заробити більшу кількість балів , таким чином вигідно «продати» книгу.

Слайд 30

3.Вернісаж читацьких щоденників Учасниками третього етапу залишаються три читача, які представляють свої читацькі щоденники та розповідають про їх створення, кількість записів, термін існування та ролі ,яку вони відіграють у житті кожного з них.

Слайд 31

“ Плекаймо обдарованість ” Рекомендації педагогам з формування інформаційної культури учнів з метою покращення якості читання ,участі у конкурсах,захисту творчих дослідницьких робіт « Тільки в обдарованих дітях - майбутнє країни, її прогресу та потенційних можливостей.»

Слайд 32

Як запалити зірку Задача школи – підтримати та розвинути можливості дитини, створити умови для того,щоб ці можливості були реалізовані. Працюючи з учнями вчитель повинен розвивати інформаційну компетентність школярів ,яка допоможе їм досягати високого рівня знань, отримувати перемоги на олімпіадах,конкурсах,брати активну участь у науково – дослідницькій діяльності Добровільність вибору та гуманізм Висока мотивація навчання творчо обдарованого учня Системність та наполегливість у роботі з обдарованим учнем Залучення учнів до здобуття додаткових знань Активізація самоосвітньої діяльності учнів Участь у конкурсах, турнірах, олімпіадах

Слайд 33

«Читаюча родина» - рекомендації батькам з питань організації родинного читання з метою поліпшення якості читання учнів. Родинне читання - це одна з кращих традицій , які пройшли через багато поколінь , це найкращий засіб для розвитку високоморальних відносин у кожної родині. Добре , якщо звичка до родинного читання стане традицію проведення сумісного дозвілля в означений час дня або ввечері. Від того , читають наші діти , що та як вони читають залежить їх успіх сьогодні та завтрашня доля , майбутнє.

Слайд 34

Як привчити дитину читати Якщо ви бажаєте , щоб ваша дитина читала,треба ,щоб поруч з нею були читаючі батьки. А ще краще – читаючи разом з дитиною батьки  Якщо ваша дитина тільки починає читати,радійте разом з нею кожному прочитаному слову. Вибирайте книжки з яркими малюнками,великими літера ми та цікавим сюжетом Обговорюйте з дитиною прочитане,так щоб вона почувала себе розумною та кмітливою. Хвалить дитину за уважне та старанне читання Відвідуйте бібліотеку разом з дитиною. Навчайте її користуватися фондами та довідковим апаратом . Консультуйтесь з бібліотекарем про вибір книг для дитини

Слайд 35

Читайте, читайте, читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали навіть однієї сторінки з нової книги. Людина, яка любить i вміє читати,— щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих та вірних друзів. Друзі тi — книги.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Читання