Брати Грімм ЗАЧАРОВАНА КРАСУНЯ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
І. Вправи на розвиток читацьких навичок. 1. Гра”Закінчить речення”. Кіт став поважною особою і полював на мишей задля… харчування. розваги. гри. Кіт став поважною особою і полював на мишей задля… Кіт став поважною особою і полював на мишей задля… Кіт став поважною особою і полював на мишей задля… веселощів.
Вітер – у-у-у-у-у-у-у-у-у Бурулька – кап-кап-кап-кап Джерельце - ? Кінь -? Миша -? Молоток - ? 2. Мовна розминка.
- Прочитайте назви казок. З'єднайте стрілочками з прізвищем її автора. 3. Гра “Відгадай назву казки”. К_т у ч_б_т_х Р_с_а_л_н ь к _ П _н К_ц ь к_й Пр_г_д_ Н_зн_йк_ З_ч_р_в_н_ кр_с_н_ Кіт у чоботях Русалонька Пан Коцький Пригоди Незнайка Зачарована красуня М. Носов Шарль Перро Г.Х. Андерсен І. Франко - Яка казка залишилась без автора?
У казки “Зачарована красуня” аж два автори – це видатні німецькі казкарі, брати Якоб і Вільгельм Грімм. ІІ. Що будемо читати на уроці. Брати Грімм (нім. Die Gebrüder Grimm) Якоб і Вільгельм— німецькі вчені, представники Гейдельберзької школи, які найбільш відомі за публікацію збірок казок і їхніми працями в галузі мовознавства, що стосуються зміни звучання слів з плином часу (Закон Грімм). Вони є одними з найвідоміших казкарів Європи. Найвідоміші їхні казки: «Хлопчик-Мізинчик», «Білосніжка і семеро гномів», «Зачарована красуня», «Рапунцель» «Червона шапочка», «Попелюшка», «Кішка й мишка в дружбі», «Заєць та їжак», «Вовк і семеро козенят», «Бременські вуличні музиканти», «Шість лебедів», «Шестеро увесь світ обійдуть», «Гензель і Гретель». Якоб Грімм (1785-1863) Вільгельм Грімм (1786-1859)
Брати Грімм почали збирати народні казки в 1807 році. На відміну від попередніх публікацій, брати Грімм намагалися не модернізувати мову оригіналів. В 1810 році Грімм підготували рукопис колекції декількох десятків казок, які вони записали, запросивши казкарів у свій дім. Хоч часто вважають, що вони збирали свої казки серед селян, багато з казкарів належали до середнього класу і навіть до аристократів, які розповідали казки, почуті від своїх слуг, а деякі з казкарів розповідали казки французького походження. У 1812 році брати опублікували збірник з 86 німецьких казок під назвою «Дитячі й сімейні казки». В 1814 році вони опублікували другий том з 70 казок.
Виставка книг казкарів - Які з цих книг ви читали? За мотивами яких дивилися мультфільми або кінофільми? Яку казку читаємо сьогодні?
бідкалися обдарувати дивовижними наприкінці доброчесність полякались ІІ. Опрацювання казки “Зачарована красуня”. 1. Читання складних слів пом'якшити обдивлятися придворні розплющила озирнулися одружилися
король королева королівна королевич королівство королівський чари чарує чарівний чарувати чарівниця зачарована 2. Читання гнізд споріднених слів.
Назвіть усіх дійових осіб казки. Хто з них – головні, а хто грає другорядну роль? - Як закінчується ця казка: щасливо чи сумно? 3. Читання казки вголос “ланцюжком”. Первинне сприймання тексту.
5. Вибіркове читання. Чому бідкалися король і королева? Чи виповнилося їхнє бажання? Кого запросили на бенкет? Чому не запросили тринадцяту чарівницю? Як вона помстилася за це? Якими чеснотами обдарували чарівниці королівну? Чи сповнилися побажання всіх чарівниць? Як подіяли чари на королівну? А на весь палац? Що зробила королівна, коли їй виповнилося п’ятнадцять років?Кого вона побачила у комірчині? Чому ніхто не міг пробитися до палацу? Що побачив королевич, який приїхав через сто років? Як йому вдалося зняти чари з королівни?
ІІІ. Вправи на розвиток швидкості читання. 1. Гра “Хто швидше?”. Знайдіть абзаци з такими словами та прочитайте спочатку абзацу: “і сталося так, як сказала жаба:” “а наприкінці чарівниці стали обдаровувати дитину” “тоді вступила дванадцята” “трапилось так, що короля й корлеви не було вдома” “наче мали руки і не пускали юнаків” “красуня розплющила очі”
ІV. Підготовка до стислого переказу казки за планом. ПЛАН: Бажання короля та королеви здійснюється. Королівський бенкет. Закляття тринадцятої чарівниці. Закляття здійснилося. Палац заснув на сто років. Королевич, що прийшов через сто років. Чари знято.
VІ. Хвилинка - цікавинка. За мотивами цієї казки композитор Петро Ілліч Чайковський створив балет “Спляча красуня”. Послухайте вальс з цього балету.
VІ. Висновок – узагальнення з прочитаного. Які ознаки чарівності є у казці? Про які чарівні перетворення ви прочитали? Хто в казці виступає позитивним персонажем? А хто є представником зла? Якими б новими епізодами ви доповнили цю казку?
Схожі презентації
Категорії