"Гендерні ролі та стереотипи"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Гендер – глобальна проблема людства Гендер - одна з базових характеристик особистості, що обумовлюють психологічний і соціальний розвиток людини. У 2000 р. ООН так сформулювала п’ять глобальних тривог людства: бідність, екологія, демографія, мир і ґендер.
Визначення гендеру Ґендер - це культурна характеристика поведінки, яка виховується у відповідності до статі в певному суспільстві в певний час. Ґендер - це набір соціальних ролей. Це костюм, маска, в яких чоловік та жінка виконують свої соціальні ролі.
Гендерні ролі: усвідомлюються в процесі виховання та навчання; різні в різних культурах та часових рамках; змінюються з плином часу; змінюються відповідно до соціального та економічного рівнів розвитку.
Стереотипи Стереотип - усталене ставлення до подій, вироблене на основі порівняння їх з внутрішніми ідеалами. Соціальний стереотип - це система економії ресурсів в процесі оцінювання моделей середовища.
Ґендерні стереотипи Ґендерні стереотипи - це соціально загальні уявлення про особисті якості та поведінкові моделі чоловіків і жінок, а також про гендерну специфіку соціальних ролей.
Від народження батьки виховують дитину відповідно до її статі. З цього приводу в усіх країнах існує чимало традицій. Наприклад: дівчаткам купують одяг рожевого кольору, а хлопчикам – блакитного; дівчаткам дарують ляльки, а хлопчикам – машинки.
“Чоловічі” та “жіночі” якості Стереотипи з приводу ґендеру відображають погляди суспільства на поведінку, яка характерна для чоловіка або для жінки, а також уявлення про «справжню» жінку або «справжнього» чоловіка.
Декларація ООН Декларація Організації Об’єднаних Націй з питань сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності .
Стать і гендер Стать – визначає, є людина чоловіком чи жінкою. Вона зумовлена структурою генів і є поняттям біологічним. Гендер – поняття культурне і соціальне. Визначає риси характеру та особливості поведінки, які вважають характерними для чоловіків і жінок у певному суспільстві (наприклад, жінкам приписують такі риси характеру, як турботливість, поступливість, емоційність, а чоловікам – лідерство, стриманість).
Три групи гендерних стереотипів: Стереотип маскулінності-фемінності. Стереотипи, пов’язані із закріпленням сімейних і професійних ролей. Стереотипи, пов’язані зі статевими розбіжностями у структурі праці.
Найбільш популярні стереотипи: 1. Чоловік, який слідкує за своїм зовнішнім виглядом – гомосексуал.
5. Жінка не повинна займати керуючих посад. Тільки чоловік знає, як потрібно управляти. VS.
Гендерні стереотипи в рекламі Так само, як і в суспільстві, в ЗМІ теж панує низка стереотипів, зокрема, в рекламі. Домогосподарка, як правило, показується лише в рекламі побутової техніки чи якихось миючих засобів.
Успішний чоловік/бізнесмен – обов’язково в шикарному костюмі, на дорогій машині. Реклама парфумів чи годинників.
Схожі презентації
Категорії