Вітаємо з початком нового 2013/2014 навчального року!
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вітаємо з початком нового 2013/2014 навчального року! Бажаємо міцного здоров'я, доброї долі, успіхів, здійснення усіх мрій!
План методичної наради 1. Викладання математики у 2013/14 навчальному році. Ткаченко О.М. 2. Результати участі команди учнів Київського району в ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнської олімпіади з математики у 2013/14 навчальному році. Підсумки роботи МО. Ткаченко М.О.
План методичної наради 3. Особливості викладання математики у 5 класі за новою програмою. Ткаченко О.М., Чернега Г.Є.
Нормативне забезпечення Для учнів 6 – 11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 01.06.2012 року №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін» (Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №17-22, 2012 р.).
Нормативне забезпечення Інструктивно – методичний лист про вивчення математики у 2013-2014 навчальному році www.mon.gov.ua
Навчальні програми 6-9 класи “Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” видавництва “Перун”, Київ, 2005р. (науково-методичний журнал “Математика в школі” №3, 2005 р.)
6-9 класи Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано в Інформаційних збірниках МОН № 13-14, 2005-2009 рр., у журналі «Математика в школі» (№6, 2005-2009 рр.).
6-9 класи А також методичні рекомендації Одеського обласного інституту удосконалення вчителів 6,7,8,9 класи, відповідно за 2006, 2007, 2008, 2009 роки. У цих методичних рекомендаціях подається розподіл годин на вивчення всіх тем курсів (математики, алгебри, геометрії) включно з тематичним плануванням, орієнтовними текстами контрольних робіт за рівнями складності.
Навчальні програми 10-11 класи Шкільний курс математики у 2013/2014 навчальному році у 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів вивчатиметься за програмами, надрукованими у посібнику «Збірник програм з математики для допрофільної підготовки та профільного навчання (у двох частинах)», видавництва «Ранок», Харків, 2011 р. та розміщених на сайті Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України www.mon.gov.ua
10-11 класи У старшій школі вивчення математики здійснюється за чотирма програмами: рівень стандарту, академічний, профільний рівень та поглиблене вивчення математики.
10-11 класи Таблиця розподілу годин на вивчення математики за різними рівнями змісту освіти Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах Рівень стандарту Академічний рівень Профільний рівень Поглиблене вивчення 10 11 10 11 10 11 10 11 Математика 3 3 - - - - - - Алгебра та початки аналізу - - 2 3 5 5 5 5 Геометрія - - 2 2 4 4 4 4
Гуманітарний напрямок У класах суспільно-гуманітарного напряму (крім економічного профілю): філологічного, художньо-естетичного, спортивного напрямів та технологічного профілю вивчається предмет «Математика» за програмою рівня стандарту. У класах відповідних профілів, замість предмета «Математика» можуть вивчатися окремі курси – «Алгебра та початки аналізу» (із розрахунку 2 години на тиждень в 10 класі і 3 години на тиждень в 11 класі) і «Геометрія» (із розрахунку 2 години на тиждень в 10 класі і 2 години на тиждень в 11 класі) за рахунок часу, відведеного на профільне і поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів. рішення про розподіл годин варіативної складової, відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, приймає навчальний заклад, враховуючи профільне спрямування, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу та бажання учнів.
Академічний рівень У класах природничо-математичного напряму (крім фізико-математичного і математичного профілів): універсального, економічного та інформаційно-технологічного профілів вивчається два предмети «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою академічного рівня.
Профільний та поглиблений рівень У класах фізико-математичного та математичного профілів вивчається два предмети «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою профільного рівня. Учні класів з поглибленим вивченням математики продовжують вивчення двох предметів «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою для поглибленого вивчення предмета. Учні класів фізичного, економічного та інформаційно-технологічного профілів можуть вивчати предмети «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою профільного рівня.
Навчальні програми 8-9 класи з поглибленим вивченням математики “Програма для 8-9 класів з поглибленим вивченням математики” (Інформаційний збірник № 2008 р., науково-методичний журнал “Математика в школі” №6, 2008 р. “Математична газета” №6, 2008 р., www.mon.gov.ua)
Допрофільна підготовка і профільне навчання Реалізація профільного навчання математики у 10-11 класах забезпечується системою курсів за вибором (за рахунок варіативного компоненту), які певним чином ураховують інтереси і можливості учнів даного профілю. Курси за вибором поглиблюють та розширюють основний курс математики відповідно до профілю навчання, надають можливості для організації творчої роботи учнів через систему індивідуальних завдань професійної спрямованості.
2. Результати участі команди учнів Кіївського району в ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнської олімпіади з математики у 2013/14 навчальному році. -Підсумки роботи МО вчителів Київського району за ІІ семестр 2013 року
Про підсумки проведення ІІ(міського) туру ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики в 2012-2013 навчальному році. Посіли І місце: 7 клас – Лось Анастасія, ОЗОШ №82 8 клас – Станкова Марія, ОЗОШ №33
Посили ІІ місце: 9 клас – Сплошнов Кирило, гімназія №9 10 клас – Стрілець Вікторія, економічний ліцей 10 клас – Набойченко Сергій, ОЗОШ №63
Посіли ІІІ місце: 8 клас – Фірсов Тимур, ОЗОШ №85 10 клас – Пантєлєєва Юлія, економічний ліцей 11 клас – Маришева Олександра, Одеська СШ №86
Підсумки ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики Посіли І місце: Сплошнов Кирило, 9 клас, гімн. №9 Посіли ІІ місце: Лось Анастасія, 7 клас, ОЗОШ №82 Набойченко Сергій, 10 клас, ОЗОШ №63
Посіли ІІІ місце: Станкова Марія, 8 клас, ОЗОШ №33 Биков Ростіслав, 11 клас, ОЗОШ №65 Фірсов Тимур, 8 клас, ОЗОШ №85
Підсумки роботи МО: 1.9січня 2013 року проведена методична нарада на тему: «Підвищення математичних компетентностей учнів шляхом реалізації профільного навчання». ОЗОШ №27 2.Проведено семінар за темою «Взаємозв´язки між вищою та елементарною математикою у задачах» (лютий, ОЗОШ № 55)
3. Проведено круглий стіл за темою «Підготовка до проведення державної підсумкової атестації з математики у 9 та 11 класах у 2012-2013 н.р.» (квітень, ОЗОШ №33 4. Проведено та підведено підсумки моніторінгу з математики в 5-х класах .
3.Викладання математики у 5-му класі з 1 вересня 2013 року в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін.
Нормативне забезпечення Лист Міністерства освіти і науки України від 24.05.13. № 1/9-368 “ Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі ”
Нормативне та методичне забезпечення Загальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у п’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів ( Додаток № 1 до листа Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 №1/9 368 )
Нормативне та методичне забезпечення “ Навчальна програма для учнів 5 — 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів “ автори програми: М. І. Бурда, Є. П. Нелін, Ю. І. Мальований, Д. А. Номіровський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір. Додаток №2 до листа Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 р. № 1/9 368
Нормативне та методичне забезпечення Стаття в журналі “ Наша школа ” № 4 за 2013 р. “ Про викладання математики у 2013/2014 навчальному році ” Методичні рекомендації лабораторії математики ООІУВ “ Про викладання математики в 5-их класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/14 навчальному році ”
Підручники для учнів 5-их класів Підручник «Математика. 5 клас» (авт. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.) Підручник «Математика. 5 клас» (авт. Тарасенкова Н.А., Богатирьова І. М., Бочко О. П., Коломієць О. М., Сердюк З. О.) Підручник «Математика.5 клас» (авт. Істер О.С.)
Викладання курсу математики у 5 класі Згідно Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства від 03.04.2012 № 409 на вивчення математики у 5 класі відводиться 4 години на тиждень. Орієнтовне тематичне планування є в методичних рекомендаціях лабораторії математики ООІУВ та статті “ Про викладання математики у 2013/14 навчальному році в ж. “ Наша школа ” № 4 за 2013 р.
Викладання курсу математики у 5 класі В основу побудови змісту й організації процесу навчання математики в 5 класі покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності учнів. Їх сутнісний опис подано в програмі у розділі «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів».
Викладання курсу математики у 5 класі Курс математики 5 класу передбачає розвиток, збагачення і поглиблення знань учнів про числа і дії з ними, числові й буквені вирази, величини та їх вимірювання, рівняння, числові нерівності, а також уявлень про окремі геометричні фігури на площині і в просторі. Понятійний апарат, обчислювальні алгоритми, графічні уміння і навички, що мають бути сформовані на цьому ступені вивчення курсу, є тим підґрунтям, що забезпечує успішне вивчення в наступних класах алгебри і геометрії, а також інших навчальних предметів, де застосовуються математичні знання.
Викладання курсу математики у 5 класі Основу курсу становить розвиток поняття числа та формування міцних обчислювальних і графічних навичок. У 5 класі відбувається послідовне введення дробів (звичайних і десяткових) разом із формуванням культури усних, письмових, інструментальних обчислень.
Викладання курсу математики у 5 класі Навчальний матеріал, що стосується виразів, величин, рівнянь і нерівностей, геометричних фігур, має загалом пропедевтичний характер. Ознайомлення з ним готує учнів до свідомого системного вивчення відповідних тем у курсах алгебри і геометрії. Зокрема учні мають дістати уявлення про використання букв для запису законів арифметичних дій, формул, навчитись обчислювати значення простих буквених виразів, складати за умовою задачі й розв’язувати нескладні рівняння першого степеня на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій.
Викладання курсу математики у 5 класі Вивчення відсотків у 5 класі передбачає розв’язування задач на знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком. Третій тип задач на відсотки – знаходження відсоткового відношення двох чисел, – вивчатиметься в 6 класі. Важливе значення для підготовки учнів до систематичного вивчення алгебри, геометрії та інших предметів мають початкові відомості про метод координат, які дістають учні 5 класу: зображення чисел на координатному промені, знаходження відстані між двома точками за їх координатами на координатному промені.
Викладання курсу математики у 5 класі Істотне місце у вивченні курсу займають текстові задачі, основними функціями яких є розвиток логічного мислення учнів та ілюстрація практичного застосування математичних знань. Під час розв’язування текстових задач учні також вчаться використовувати математичні моделі. Розв’язування таких задач супроводжує вивчення всіх тем, передбачених програмою. (Стаття в ж. “ Наша школа ” № 4 2013 р. “ Формування математичних компетенцій при розв'язуванні текстових задач ”)
Викладання курсу математики у 5 класі Зміст геометричного матеріалу включає початкові відомості про планіметричні (відрізок, промінь, пряма, кут, трикутник, прямокутник, квадрат, многокутник) і стереометричні (прямокутний паралелепіпед, куб, піраміда) фігури. Учні набувають навичок вимірювання довжини відрізка й градусної міри кута, знаходження периметрів, площ і об’ємів деяких фігур, побудови геометричних фігур за допомогою лінійки, косинця, транспортира і циркуля. Розширюються уявлення учнів про вимірювання геометричних величин на прикладах вимірювання і порівняння відрізків і кутів, побудови відрізків заданої довжини і кутів із заданою градусною мірою, оперування формулами периметрів, площ і об’ємів геометричних фігур, зокрема знаходження невідомого компонента формули за відомими.
Викладання курсу математики у 5 класі Побудова кута за допомогою транспортира або косинця (прямого кута), прямої та відрізка за допомогою лінійки використовується при побудові трикутників і прямокутників. Основа інтеграції геометричного матеріалу з арифметичним і алгебраїчним — числові характеристики (довжина, площа, об’єм) геометричних фігур. Узагальнюються знання учнів про одиниці вимірювання довжини, площі, об’єму і вміння переходити від одних одиниць до інших, оскільки ці знання і вміння використовуються у вивченні предметів природничого циклу і в трудовому навчанні.
Викладання курсу математики у 5 класі У навчання математики в 5 класі вводяться елементи комбінаторики. Учні набувають умінь розв’язувати найпростіші комбінаторні задачі шляхом розгляду можливих варіантів. (Стаття в ж. “ Наша школа ” № 4 2013 р. “ Методика розв'язування комбінаторних задач в курсі математики 5-го класу ”)
Викладання курсу математики у 5 класі З метою контролю переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти та нову програму викладання математики на при кінці І та ІІ семестрів 2013/14 навчального року в 5-их класах загальноосвітніх навчальних закладах Департамент Освіти і науки Одеської облдержадміністрації сумісно з ООІУВ буде проводити моніторинг якості знань учнів.
Схожі презентації
Категорії