X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
пмыи

Завантажити презентацію

пмыи

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

«Великий льох» Т. Г. Шевченка – одна з вершин поета в зображенні трагічних епізодів історії України.

Слайд 2

Збагнути глибину роздумів Шевченка. Зрозуміти, чому поет дав акту приєднання України до Росії негативну оцінку. З'ясувати ідейно-художній зміст поеми. Розвивати образну уяву, чуття тексту. Виховувати інтерес і розуміння історії нашої держави.

Слайд 3

...Возвеличу Малих отих рабів німих! Я на сторожі коло їх Поставлю слово. Т.Шевченко

Слайд 4

«Моя хата скраю -нічого не знаю», -заспокоює народне прислів'я. « Невинних немає» «Кожному воздасться за ділами його», - попереджає Святе Письмо.

Слайд 5

Спеціально обладнана яма зі східцями для зберігання продуктів. Приміщення, що використовувалося для переховування або ув‘язнення кого-небудь. Підземні сховища.

Слайд 6

Слово грецького походження, що означає «таїнство» Містерія- це масова драматична вистава на сюжети релігійних легенд. Ці вистави здебільшого влаштовувалися з нагоди Різдва Христового і проводилися на міських майданах. Між сценами релігійного змісту ( народження, розп'яття, воскресіння Христа) ставилися невеличкі сценки побутового життя. У Давній Греції, Єгипті та Римі таємні релігійні обряди проводились посвяченими в таїнство людьми - медіаторами. У поемі Шевченка цю функцію виконують: 3 душі, 3 ворони, 3 лірники

Слайд 7

Поема - містерія – це різновид алегорично- символічної поеми , для якої характерні поєднання фантастичного з реальним, таємничість, символіка, філософічність і тяжіння до драматизації.

Слайд 8

Чи є ознаки містерії у поемі «Великий льох»?

Слайд 9

возз’єднання України з Росією у Переяславі; перемога під Полтавою; різня в Батурині; правління Катерини II; розкопки в с. Суботові. Передумови появи твору:

Слайд 10

У селі Суботів знаходилась резиденція Б. Хмельницького. За існуючими легендами там, у великому льосі, заховано скарб.

Слайд 11

Вивчає пам`ятки старовини Цікавиться Богдановою темою Досліджує розриті підземелля Змальовує козацькі хрести,церкву Іллі

Слайд 12

Почуття тривоги за долю зганьбленої України знайшли своє відображення в поезіях “Розрита могила”, “Чигирин”, “Стоїть в селі Суботові”.

Слайд 13

Проблема 1. Що призвело Україну Б. Хмельницького до загибелі?

Слайд 14

Проблема 2. Що відродить сучасну Україну?

Слайд 15

Слайд 16

Образи поеми, згідно із законами містерії, поділяються на образи «посвячених, їх називають місти» «непосвячених» кістяки солдати Їхнє начальство Лірники

Слайд 17

Душі, які не знайшли спокою , символізують неспокутний гріх. Вони шукають можливість спокути й заспокоюються після цього, а інколи перетворюються на злих духів.

Слайд 18

представник темного світу користується недоброю славою здатна провіщати долю

Слайд 19

Останнім символом є скарб Скарби Чисті скарби закопувались людьми під час складних життєвих обставин (воєн, нападів). Нечисті скарби перебували під охороною нечистої сили, а взяти цей скарб може тільки обрана людина.

Слайд 20

У поемі Шевченка скарб захований за складних обставин і тому є чистий. Але біля нього кістяки померлих, що служать нечистій силі і не віддають скарби чужому. « Малий льох » символізує пограбування , колоніальне засилля .

Слайд 21

У « …великому льосі» захований скарб, який символізує волю України, її незалежність і самостійність. Захована за часів скрути, вона стає ув'язненою у великому льосі Російської імперії.

Слайд 22

Слайд 23

Слайд 24

Перейшла з повними відрами дорогу гетьману, коли їхав Москві присягати. Україну розтоптали, перетворили на рабиню, знищили завойовану свободу. Смерть роду – символ смерті всієї України, нації. Хотіли знищити з коренем український народ, мову, традиції.

Слайд 25

Напоїла водою коня Петра І. За вказівкою царя: Спалили Батурин; знищили Чечеля; вирізали людей. ВОДА – символ життя, напоїла клятого ворога – благословила на поневіряння український народ.

Слайд 26

Немовлям усміхнулась Катерині ІІ, яка милувалася з галери пожежею монастиря Межигірського Спаса Катерина – “голодна вовчиця”, лютий ворог України

Слайд 27

Слайд 28

українська польська московська

Слайд 29

Сліпий Кривий Горбатий

Слайд 30

Московщина перетворила український народ на рабів Прийшли заспівати про Богдана… і заснули…

Слайд 31

кайдани черепок гниле корито символи рабства, смерті, голоду, бідності

Слайд 32

Слайд 33

У “Великому льосі” – Богданова церква, домовина України, поховання Української Держави. Шевченко дорікає, що: “очухрали Україну”; “занапастив єси вбогу сироту Україну”; “все оддав приятелям”.

Слайд 34

Слайд 35

1. Тема (іменник) 2. Опис (два прикметника) 3. Дія ( три слова) 4. Ставлення (фраза), почуття з приводу обговорюваного 5.Перефразування сутності (синонім, асоціація, епітет)

Слайд 36

З'ясували провину: занедбання духовних традицій; втрата національної свідомості, волелюбного духу народу; зречення героїчного минулого.

Слайд 37

Т. Шевченко «Великий льох» Тема: гіркі роздуми поета про національну трагедію України – втрату нею національної незалежності. Ідея: засудження зрадництва, співпраці з ворогом, національної байдужості; жорстока сатира на катів української волі, віра в те, що Україна, незважаючи ні на що, стане вільною. Основна думка: а) доля держави не в руках лідерів, а в руках народу; б) усяка послуга ворогові, навіть найменше сприяння йому, є смертельним гріхом.

Слайд 38

Рефлексійна скриня

Слайд 39

Слайд 40

Домашнє завдання. 1.Написати твір - роздум на тему : «Найдорожчі скарби народу. Де вони заховані?» 2.Дати характеристику образу України за поемою-містерією Т. Г. Шевченка "Великий льох". 3.Вивчити напам'ять епілог - поезію "Стоїть в селі Суботові".

Слайд 41

Слайд 42

Поема-містерія «Великий льох» в історичному і філософському планах — центральний твір у «Кобзарі», бо в ній розглянуто проблеми втрати політичної свідомості, що призвело нас, українців, до втрати державності, до національного поневолення. Автор засуджує українців, які свідомо піддалися і піддаються ворогові, тим самим передрікаючи на загибель цілий народ.