ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ЗНО-2012
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Презентація уроку-практикуму для випускників середніх загальноосвітніх навчальних закладів ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ЗНО-2012
У наступному, 2012 році, виповнюється 10 років з того часу, як зовнішнє незалежне оцінювання від ідеї поступово почало втілюватися у практичну площину. Сьогодні, попри всілякі перешкоди, ЗНО щорічно стає невід’ємною складовою вступної кампанії до вищих навчальних закладів України. Але зовнішнє незалежне оцінювання не стоїть на місці. Кожного року уточнюється програма ЗНО, удосконалюється процедура його проведення, змінюються форми тестових завдань…
Тож щорічно, напередодні безпосереднього проведення зовнішнього оцінювання виникає необхідність проведення інформаційно-методичних заходів з метою забезпечення всебічної підготовки випускників ЗНЗ до вступної кампанії. У цьому році для майбутніх абітурієнтів пропонується провести урок-практикум на тему
Особливістю уроку – практикуму, розробленого науково-методичним відділом Одеського регіонального центру оцінювання якості освіти, є те, що запропонована розробка стосується підготовки до ЗНО -2012 безпосередньо з історії України. Але достатньо замінити у ньому приклади форм тестових завдань, приклади самих тестових завдань, зразків титульних сторінок тестових зошитів і бланків відповідей, щоб її можна було використати для такого ж уроку з інших предметів, які виносяться у цьому році для зовнішнього оцінювання. Тобто рекомендований варіант уроку-практикуму є універсальним.
Наступною особливістю є те, що запропонований урок можна проводити, використовуючи лише презентацію, а якщо відсутні технічні засоби – тільки план-конспект уроку.
ПЛАН УРОКУ Вступ. Основні етапи виникнення та розвитку тестології у світі та запровадження зовнішнього незалежного оцінювання в Україні. 1. Реєстрація осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2. Порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2012 році. Права та обов’язки осіб, які проходять зовнішнє оцінювання. 2.1. Загальні положення. 2.2. Права та обовязки абітурієнта під час зовнішнього незалежного оцінювання. 2.3. Визначення та отримання результатів зовнішнього оцінювання. 2.4. Апеляція. 2.5. Організація та проведення додаткової сесії зовнішнього оцінювання. 2.6. Державний контроль та громадське спостереження за проведенням зовнішнього оцінювання. 3. Форми тестових завдань. Робота з тестовим зошитом та заповнення бланків відповідей під час зовнішнього незалежного оцінювання Висновки. Домашнє завдання. Література
Оглядовий зміст уроку У вступі доводиться, що тестологія – як галузь наукових досліджень, яка займається вимірюванням та оцінюванням здібностей людини, виокремилась з педагогіки і закономірно перетворилася у самостійну дисципліну
Розглядаючи історичні аспекти тестології та зовнішнього незалежного оцінювання» учні познайомляться з: основними досягненнями у сфері тестування в кінці ХІХ – на початку ХХ століття і в ХХ – на початку ХХІ ст. історію ЗНО в Україні та Болонським процесом дізнаються, що собою уявляють: тест критеріально зорієнтований і нормативно-орієнтований тест (рейтинговий)
Розглядаючи методологічні аспекти ЗНО учні детально розберуть: що собою уявляє Тестовий зошит та як з ним працювати бланки відповіді А та особливості його заповнення які форми тестових завдань існують, та які з них будуть використані під час ЗНО-2011 з історії України
Організаційні аспекти зовнішнього незалежного оцінювання Враховуючи те, що реєстрація для участі у ЗНО триває до 20 лютого 2012 року, є необхідність ще раз стисло нагадати майбутнім абітурієнтам про порядок самостійної реєстрації для участі у ньому. Особливу увагу слід приділити умовам допуску до пункту тестування, які документи при цьому слід мати при собі. Говорячи про основні права та обов’язки учасників тестування, слід попередити про неприпустимість використання технічних засобів зчитування інформації, шпаргалок тощо. Особливістю отримання результатів ЗНО є те, що його результати кожний абітурієнт може отримати з персональної сторінки, використовуючи pin-код і номер Сертифіката. Розкриваючи питання «Апеляційні заяви», слід звернути увагу майбутніх абітурієнтів на те, що такі заяви можуть стосуватися процедури ЗНО і результатів оцінювання, та вказати порядок, терміни і місце їх подання .
Ми назвали наше заняття з майбутніми абітурієнтами уроком-практикумом, тому важливою складовою заняття будуть практичні вправи Такі вправи ми склали таким чином, що кожне з наступних завдань є більш складним, ніж попереднє.
Для закріплення матеріалу учням можна запропонувати: Гра двох « Хто швидше витягне необхідну картку з колоди». Рольова гра «Пред’яви документи». Бліц-дискусія: « Мої дії, якщо я помітив порушення під час проведення ЗНО? Чи здатен я сам до таких порушень?» (користування мобільним телефоном, шпаргалкою, підказкою …). Розбір завдань-ситуацій, які можуть виникнути під час та після ЗНО.
Додатки до уроку ЗНО-2012 Під час підготовки до уроку вчитель може використати додатки: Характеристики тестів ЗНО- 2012 Картки із завданнями до уроку ЗНО з історії України Додаток з відповідями до ЗНО-2012 (ілюстрації) Зразки титульної сторінки й бланку відповідей (з історії України)
Домашнє завдання має стати логічним завершенням практичної підготовки до ЗНО з історії України самостійний тренінг з використанням запропонованих тестових зошитів, бланків відповідей, які вчитель перед уроком розмістив на кожному робочому місці; бланки з відповідями пропонується принести на наступний урок і здати вчителю; після перевірки та оцінювання робіт учителем, бланки відповідей із зауваженнями вчителя пропонується повернути учням для самостійного аналізу результатів тесту.
Підсумки: Зовнішнє незалежне оцінювання - це не примха окремих осіб, а виклик часу, як пошук об’єктивної оцінки результатів діяльності людини, а в нашому випадку – розумової діяльності і рівня знань абітурієнтів. Підготовку до ЗНО слід організовувати заздалегідь, використовуючи навчальну літературу, рекомендовану Міністерством освіти, науки, молоді і спорту, Українським центром оцінювання якості освіти. Учителю надається можливість творчо використати наданий матеріал, враховуючи власний досвід, рівень підготовки та особливості аудиторії, для якої проводиться урок.
Схожі презентації
Категорії