Спарені уроки за оповіданням Рея Бредбері “Посмішка”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ТЕМА: Р.Д.БРЕДБЕРІ „ПОСМІШКА”. ЗНЕВІРА АВТОРА В МАЙБУТНЬОМУ ТЕХНОКРАТИЧНОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ. ЗНИЩЕННЯ ПРИРОДИ І ЦИВІЛІЗАЦІЇ ЯК НАСЛІДОК БЕЗДУХОВНОГО НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО ПРОГРЕСУ. ТРАГІЧНИЙ ОПТИМІЗМ ПИСЬМЕННИКА. Нехай тендітні пальці етики Торкнуть вам серце і вуста Ліна Костенко
МЕТА УРОКІВ: ПОЗНАЙОМИТИ УЧНІВ З ЖИТТЄВИМ І ТВОРЧИМ ШЛЯХОМ АМЕРИКАНСЬКОГО ФАНТАСТА РЕЯ БРЕДБЕРІ, ВИЯВИТИ ІДЕЮ ТА ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЗМУ ОПОВІДАННЯ „ПОСМІШКА”, СПІВСТАВИТИ ШЛЯХОМ КОМПАРАТИВНОГО АНАЛІЗУ ДУМКИ АМЕРИКАНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА РЕЯ БРЕДБЕРІ І УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕТЕСИ ЛІНИ КОСТЕНКО ЩОДО МАЙБУТНЬОГО ЛЮДСТВА; ФОРМУВАТИ УМІННЯ АНАЛІЗУ, ВИРАЗНОГО ЧИТАННЯ, ТВОРЧУ УЯВУ, АБСТРАКТНЕ МИСЛЕННЯ; НАВЧАТИ АНАЛІЗУ ЗІСТАВЛЕННЯ ТВОРІВ РІЗНИХ АВТОРІВ І РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВА, ВИКЛИКАТИ ПОЧУТТЯ ЗАХОПЛЕННЯ КРАСОЮ
ВІРТУАЛЬНА ЕКСКУРСІЯ ПАРИЖЕМ ШАНОВНІ ПАСАЖИРИ! НАШ ЛІТАК ПРИБУВАЄ ДО СТОЛИЦІ ФРАНЦІЇ – МІСТА ПАРИЖА. БІЛЯ ТРАПУ ЛІТАКА ВАС ЗУСТРІЧАТИМУТЬ ЕКСКУРСОВОДИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ПОЗНАЙОМИТИСЯ З ЦИМ ЧУДОВИМ МІСТОМ. ЩАСЛИВОГО ВІДПОЧИНКУ!
Париж – старе красиве місто. Йому більше двох тисяч років. В нашому місті є багато архітектурних пам’ятників. Про деякі з них ви сьогодні дізнаєтесь. Наприклад, Ейфелева вежа, яка є символом Парижа. Якщо піднятися на неї, а це 320 метрів висоти, то весь Париж буде як на долоні.
В Парижі є ще одна варта уваги пам’ятка – Собор Паризької Богоматері, який було побудовано у ХІІ – ХІІІ ст.. Він розташований на острові річки Сени, яка перетинає все місто
На лівому березі Сени в Латинському кварталі на бульварі Сан-Мішель знаходиться дуже красивий Люксембурзький сад. Біля чудових фонтанів в тіні дерев є лави. Частими гостями цього саду бувають студенти, що навчаються в Сорбонні. Сорбонна – це Паризький університет, розташований недалеко від Люксембурзького палацу.
На правому березі Сени знаходиться Лувр. Раніше Лувр був резиденцією королів Франції, а тепер це великий музей, в якому побував кожний поважаючий себе мешканець Парижа.
Якби в нашому музеї була тільки одна картина, то й тоді б він був самим знаменитим. Старі будинки ажурові, І кожен камінь – вічний слід Давно минулої любові, Умерлих літ, безсмертних літ. Кав’ярні й башти, сни з явою, Рабле й Рембо, квітки й трава. І хтось усмішкою чудною У невідоме зазива ...
КОМЕНТОВАНЕ ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ - Що ж абсурдного ми знаходимо в оповіданні „Посмішка”? - Як Грігсбі пояснює Тому, чому всі повинні плювати на картину? - В чому Грігсбі бачить перешкоду на шляху до щасливого життя? - Чи згодні ви з ним? -Як ви думаєте, чому автор не пояснив, у чому суть “свята”, ще на початку новели?
КОМЕНТОВАНЕ ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ Вандалізм став не просто нормою життя, а й чи не єдиною насолодою. Невже всі люди так зачерствіли душею? Прочитайте слова людини з черги, яка виступила на захист цивілізації. В чому вона бачить спасіння? На кого покладається? Прочитайте за особами уривок від слів „Врешті-решт і вони ступили на головний майдан” до „Точно, Мона Ліза” (автор, Грігсбі, Том) - Чому Том не міг плюнути? Прочитайте уривок від слів „Слухайте оголошення...” до слів „...рука була захована під куртку”. - Чим можна пояснити вчинок Тома? - Як ви гадаєте, чи випадково в руки Тома потрапила саме посмішка? - Чи можна сказати, що Том – людина з юрби? А може в оповіданні для нього є інше визначення? Самостійно прочитайте останню частину оповідання від слів: “Том дихав рівніше” до кінця учні читають мовчки на тлі музики.
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ ВІРША ЛІНИ КОСТЕНКО „ВЖЕ ПОЧАЛОСЬ, МАБУТЬ, МАЙБУТНЄ...” ТА ОПОВІДАННЯ РЕЯ БРЕДБЕРІ „ПОСМІШКА”. Вже почалось, мабуть, майбутнє, Оце, либонь, вже й почалось. Не забувайте незабутнє – Воно вже інеєм взялось. І не знецінюйте коштовне, Не загубіться у юрбі, Не проміняйте неповторне На сто ерзаців у собі. Минають фронди і жиронди, Минає славне і гучне. Шукайте посмішку Джоконди – Вона ніколи не мине... Любіть травинку, і тваринку, І сонце завтрашнього дня, Вечірню в попелі жаринку, Шляхетну інохідь коня. Згадайте в поспіху вагона В невідворотності зникань, Як рафаелівська Мадонна У вічі дивиться вікам. В епоху спорту і синтетики Людей велика ряснота, Нехай тендітні пальці етики Торкнуть вам серце і вуста.
ПРОБЛЕМНІ ЗАПИТАННЯ: - Оптиміст чи песиміст фантаст Бредбері? - Виразно прочитайте останні три абзаци твору (від слів „Світ спав ...”) - Яким словом закінчується оповідання? Що воно означає?
ВИСНОВОК: Бредбері впевнений - у людства є надія, є й майбутнє. А ще, на нашу думку, з'явилася й людина, „у якої душа лежить до прекрасного. І вона поверне людству цивілізацію, при якій можна жити мирно”. Отже, бездуховна людина нічого не може створити. Вона може тільки руйнувати. Тож, якщо людство втратить свої кращі моральні риси: любов, доброту, ласку, - воно втратить культуру і цивілізацію.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: На початку уроку ми з вами „ходили” вулицями Парижа, одного з найкрасивіших міст світу. Хочеться вірити, що у 2061 році це місто залишиться таким, яким ми його побачили. Не дай, Боже, побачити „міста – купа руїн, дороги від бомбування, наче пилка”, „розбиті ферми”, „... лани ночами світяться, радіоактивні” і людей – похмурих, роздратованих, духовно зубожілих. Вдома я пропоную вам написати лист у 2061 рік, висловити свої почуття і враження від прочитаного на уроці і, можливо, запропонувати шляхи виходу із ситуації, що склалася.
Схожі презентації
Категорії