X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Щасливі й нещасливі фінали у творах світової літератури

Завантажити презентацію

Щасливі й нещасливі фінали у творах світової літератури

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Щасливі й нещасливі фінали у творах світової літератури Роботу підготовлено ученицею 9-А класу Мирошниченко Анастасією Олегівною Науковий керівник курсового Проекту Журавель Галина Петрівна

Слайд 2

Тема: Щасливі й нещасливі фінали у творах зарубіжної літератури Мета: Розкрити сутність щасливих та нещасливих фіналів у літературі та їх вплив на духовний розвиток людини. Об’єкт: Зарубіжна література. Твори зарубіжної літератури. Суб’єкт: Фінали творів.

Слайд 3

Основні завдання Дослідити відношення до художньої літератури сучасних підлітків; Розглянути літературні твори із кожним видом фіналів; Виявити призначення фіналів кожного виду у літературі та їх вплив на духовний стан підлітків; Визначити роль літератури у сучасному житті. Провести опитування учнів з питання їх читацьких інтересів.

Слайд 4

Література «Література - це керівництво людського розуму людським родом» – Віктор Гюго «Література має бути насущним хлібом» - Олександр Блок «Ми знаємо про літературу все, окрім одного: як нею насолоджуватися» - Джозеф Хеллер

Слайд 5

Книги Книги мають великий вплив на наш внутрішній світ. Ми розуміємо, що кожна людина повинна орієнтуватися в шкалі людських цінностей, вміти відшукати оптимальні рішення в умовах невизначеності, мати основи перспективного мислення на рівні завтрашнього дня. Всьому цьому ми поступово вчимося, читаючи твори різних жанрів. Але кожен з нас, читає той чи інший твір в надії дізнатися, чим же він закінчується, до чого призведуть ті або інші дії героїв. І кожен робить свій висновок, але побачити, чи дійсно який-небудь вчинок персонажа є правильним, або ж несе негативні наслідки, нам допомагає розв'язка і фінал.

Слайд 6

Основу літературних творів складають трагедія та комедія

Слайд 7

Цікавість трагедії грунтується на пробудженні почуття жалості і жаху. - Вольтер Комедія апелює до голови, трагедія - до серця. –Макс Бірбом Справжня і загальна користь комедії полягає в розвитку нашої здатності легко і швидко помічати смішне, під яким би то не було покривом пристрасті чи моди, так само як і під зморшками урочистої серйозності. - Готхольд Лессінг

Слайд 8

Фінали творів Щасливий Невизначений Нещасливий

Слайд 9

Загальні результати опитування учнів 8 – 9-х класів. Які фінали творів вам подобаються? Щасливі фінали – 44% Нейтральні фінали – 45% Нещасливі фінали – 11%

Слайд 10

Щасливі фінали «Снігова королева» Ганс Христиан Андерсен; «Пурпурові вітрила» Александр Грін; «Граф Монтекрісто» Александр Дюма; «Майстер і Маргарита» Михайло Булгаков «Капітанська донька» Александр Пушкін; «Мауглі» Редьярд Кіплінг; «Крихітка Цахес» Амадей Гофман; «Доля людини» Михайло Шолохов «Вершник без голови» Майн Рід;

Слайд 11

Ганс Християн Андерсен “Снігова королева” — Сильнее, чем она есть, я не могу ее сделать. Не видишь разве, как велика ее сила? Не видишь, что ей служат и люди и звери? Ведь она босая обошла полсвета! Не у нас занимать ей силу, ее сила в ее сердце, в том, что она невинный милый ребенок.

Слайд 12

Александр Грін “Пурпурові вітрила” Коли для людини головне - отримувати дорогесенький п'ятак, легко дати цей п'ятак, але, коли душа таїть зерно полум'яної рослини - дива, зроби їй це диво, якщо ти в змозі. Нова душа буде в нього й нова в тебе.

Слайд 13

Александр Дюма “Граф Монте-Крісто” У цьому світі немає ні щастя, ні нещастя, те і інше осягається лише в порівнянні. Тільки той, хто був безмежно нещасливий, здатний відчути безмежне блаженство.

Слайд 14

Михайло Булгаков “Майстер і Маргарита” ... Але от яке питання мене турбує: якщо Бога немає, то, питається, хто ж керує життям людським і всім взагалі розпорядком на землі? - Сама людина і керує.

Слайд 15

Олександр Пушкін “Капітанська донька” "Думка про службу зливалася в мені з думками про свободу ..."

Слайд 16

Редьярд Кіплінг “Мауглі” У казці була дуже детально описана дійсна поведінка тварин. Що є, то вже було. Те, що буде, - це тільки забутий рік, який повернувся назад.

Слайд 17

Ернст Теодор Амадей Гофман “Малюк Цахес, на прізвисько Цинобер” «Правда, їм не завжди можна довіряти, але, судячи з того, що я знаю и читав про кохання, це, власне, рід психічної недуги, котрий у людської породи выражається в особливих припадках безумства...»

Слайд 18

Майн Рид «Всадник без головы» «Інший раз прекрасні очі ранять куди болючіше, ніж свинцева куля».

Слайд 19

Перший висновок: У подiбних творах учнi спiвчувaють героям, радiють за щасливе завершення їх життєвих проблем, тим самим налаштовуючи i себе на позитив.

Слайд 20

Нейтральні фінали «Пеппі Довга Панчоха» Астрід Ліндгрен; «Дон-Кіхот» Сервантес; «Робінзон Крузо» Даніэль Дефо; «Маленький принц» Антуан де Сент-Экзюпері; «Гамлет» Шекспір; «Старий і море» Хемингуэй «Портрет Дориана Грея» Оскар Уайльд «Машина часу» Герберт Уельс;

Слайд 21

Астрід Ліндгрен “Пеппі Довга панчоха” Казка була написана у 1945 році. -І в тебе немає ні мами, ні тата? - Ну так! - радісно вигукнула Пеппі. - А хто ж тобі каже по вечорах: «Пора лягати спати?» - Сама собі кажу. Спершу я кажу собі дуже ласкавим голосом: "Пеппі, лягай спати ". А якщо я не слухаюсь, то повторюю вже суворо. Коли і це не допомагає, мені від себе здорово влітає. Зрозуміло? Томмі й Анніка ніяк не могли цього зрозуміти, але потім подумали, що, може бути, це не так-то вже й погано.

Слайд 22

Мігель де Сервантес “Дон Кихот” «Читання зробило Дон Кіхота лицарем, а віра в прочитане зробила його божевільним» - Бернард Шоу Свобода, Санчо, є одною із найдорогоцінніших щедрот, які небо виливає на людей: з нею не можуть зрівнятися ніякі скарби - не ті, що криються в надрах землі, не ті, що заховані на дні морському. Заради свободи, так само точно, як і заради честі, можна і потрібно ризикувати життям, і, напроти того, неволя є найбільшим з усіх нещасть, які тільки можуть трапитися з людиною.

Слайд 23

Деніель Дефо “Робінзон Крузо” … люди, особливо в молодості вважають соромними не ті безсовісні вчинки, за які ми називаємо їх дурнями, а ті добрі і благородні справи, що чиняться ними в хвилини розкаянія, хоча лише за  ці вчинки й можна называти їх розумними.

Слайд 24

Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц” Від кожного треба запитувати те, що він може дати. Влада перш за все повинна бути розумною.

Слайд 25

Вільям Шекспір “Гамлет” Це одна з найвідоміших п'єс В. Шекспіра, і одна з найбільш знаменитих п'єс у світовій драматургії. Написана у 1600-1601 роках. Це найдовша п'єса письменника - у ній 4042 рядки і 29 551 слово. Бути чи не бути - ось в чому питання.

Слайд 26

Ернест Хемінгуей “Старий і море” За цю повість автор у 1954 році отримав Нобелівську премію. Щастя приходить до людини в усякому вигляді, хіба його впізнаєш? Я б, скажімо, взяв трохи щастя в якому завгодно вигляді і заплатив за нього все, що зажадають.

Слайд 27

Оскар Уайльд “Портрет Доріана Грея” Вперше роман був опублікований у 1890 році. “Портрет Доріана Грея” – був єдиним на той час опублікованим романом О. Уайльда. - Я вірю у велич нації. - Вона тільки пережиток підприємливості та напористості. - У ній запорука розвитку. - Занепад мені миліше. - А як же мистецтво? - Воно - хвороба. - А любов? - Ілюзія. - А релігія? - Поширений сурогат віри. - Ви скептик. - Анітрохи! Адже скептицизм - початок віри. - Та хто ж ви? - Визначити – значить обмежити. - Ну дайте мені хоч нитку! .. - Нитки обриваються. І ви ризикуєте заблукати в лабіринті. (с)

Слайд 28

Герберт Уельс “Машина часу” Це найперший роман Г. Уельса. Ми постійно йдемо від теперішнього моменту. Наше духовне життя не матеріальне і не має вимірювань, рухається з рівномірною швидкістю від колиски до могили по Четвертому Виміру Простору - Часу.

Слайд 29

Рей Бредбері «451 градус за Фаренгейтом» Ми передамо книги з вуст в уста нашим дітям, а наші діти в свою чергу передадуть іншим. Багато, звісно, буде втрачено. Але людей не можна силоміць змусити слухати. Вони повинні самі зрозуміти, самі мають замислитися над тим, чому так вийшло, чому світ вибухнув у них під ногами. Вічно так продовжуватися не може.

Слайд 30

Нещасливі фінали «Євгеній Онєгін» Олександр Пушкін; «Тарас Бульба», «Вій» Микола Гоголь; «Собор Парижзької Богоматері» Віктор Гюго. «Людина-невидимка» Герберт Уельс; «Русалонька» Ганс Христиан Андерсен; «Ромео і Джульєтта» Вільям Шекспір.

Слайд 31

Олександр Пушкін “Євгеній Онєгін” «Я вас люблю (к чему лукавить?), Но я другому отдана; Я буду век ему верна»

Слайд 32

Микола Гоголь “Тарас Бульба” Немає уз святіше товариства! Батько любить свою дитину, мати любить свою дитину, діти люблять батька й матір. Але це не те, братці: любить і звір свою дитину. Але поріднитися родством по душі, а не по крові, може тільки одна людина.

Слайд 33

Микола Гоголь “Вій” Козак нічого не повинен боятися на світі.

Слайд 34

Віктор Гюго “Собор Паризької Богоматері” «Любов подібна до дерева: вона росте сама собою, глибоко пускаючи в нас коріння, і нерідко продовжує зеленіти навіть у спустошеному серці. І ось що незбагненно: сліпа пристрасть - найвпертіша. Вона особливо сильна, коли вона безрозсудна.»

Слайд 35

Герберт Уельс “Людина-невидимка” За роки, що минули з часу написання Г.Уельсом роману "Людина-невидимка", безліч разів було переконливо показано, що з точки зору фізики неможливо зробити людину абсолютно прозорою. Навіщо бути Богом, якщо всі твої друзі — люди.

Слайд 36

Ганс Християн Андерсен “Русалонька” Казка “Русалонька” вперше побачила світ у 1841 році. А він же нічого не знав про неї, вона ж йому і приснитися не могла!

Слайд 37

Вільям Шекспір “Ромео і Джульєтта” Найзнаменитіша трагедія В. Шекспіра була написана у 1591 – 1592 рр. Будь любовь слепа, она так метко не попадала б в цель. 

Слайд 38

Сутність людини влаштована так, що вона мріє про щастя, про позитивні емоції, про прекрасне. Може все повинно закінчуватися добре, може і не потрібно трагедій?

Слайд 39

“Happy end” в літературі та кінематографі Цей термін став вживатися європейцями відносно нещодавно, в 60-70-х роках XX ст., коли Голлівудські фільми стали мати успіх в Європі. Люди ще більше зацікавилися вивченням англійської мови, ніж під час розпаду СРСР, коли країни колишнього союзу стали вдаватися до допомоги американських і англійських країн. Молодь стала вивчати англійську мову, щоб розуміти улюблених акторів і не потребувати перекладу. У її словниковий запас все більше почали входити англійські слова, які незабаром стали всім зрозумілі і без перекладу. Слово «happy end» увійшло до їх кількісті. Воно, можна сказати, стало «рідним» для європейців. Його розуміють усі, в незалежності від віку та місця проживання.

Слайд 40

Опитування учнів 8 – 9-х класів Чи любите ви читати? Загальна статистика учнів 8-9 класів Так – 60% Ні – 40%

Слайд 41

Опитування Чи потрібні казки у дорослому житті? Так – 64% Ні – 36%

Слайд 42

Казки Казки Літературні Фольклорні “Дюймовочка” “Казка про трьох богатирів Г. Х. Андерсен Російська народна казка

Слайд 43

Загальні результати опитування учнів 8 – 9-х класів Чи можна обійтися без художньої літератури у XXI ст.? Так – 26%; Ні – 74%. Чи можеш ти обійтися без читання художньої літератури? Так – 34%; Ні – 66%.

Слайд 44

Сьогодні питання духовності та моральності опинилися на межі викорінення навіть самих понять. Багато людей уже змолоду відмовляються від книжок, кожний починає жити, думаючи лише за себе, намагаючись якомога більше часу мати на розваги. Людство поступово втрачає знання, набуті протягом віків і що найгірше – навіть не жалкує про це.

Слайд 45

Невже це не страшно? Невже не хочеться щось змінити?

Слайд 46

Результати опитування: Яким жанрам літератури віддають перевагу учні 8-9 класів Пригодницькі жанри 36% 24% 6% 9-Б 20% 27% 27% 3% 13% Фентезі 16% 24% 29% 10%

Слайд 47

Висновок Щасливі, нещасливі та нейтральні фінали однаково потрібні людям. Вони повинні розуміти, що іншого шансу для життя у них не буде і читати вони повинні навіть не для проведення часу дозвілля, а для того, аби не допустити вже допущені помилки і розвиватися духовно, адже література найбільший у цьому помічник.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література