Пензлик Маляня
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Китайська народна казка «Пензлик Маляна» «Талант здобувається великою любов’ю» Народна художниця Катерина Білокур.
Словникова робота: Імператор - назва самодержавного правителя. Мотика (граца) — давнє ручне знаряддя для обробки ґрунту під посів. Мало вигляд палиці з кам'яним або металевим клинком. Реманент – інструменти для роботи на земельній ділянці Панно – картина Поміщик – багач, пан
Словникова робота: Пензлик — щіточка для малювання. Плуг, мотика — інструменти для обробки землі в сільському господарстві. Маєток — володіння. Стайня —хлів для коней. Грубка — пічка. Покої — кімнати. Бамбукова — з бамбука,гнучкої та твердої рослини; у нас із неї виготовляють вудилища для риболовлі. Обійстя, садиба — житло.
Баский — швидкий, рвучкий, сильний. Туш —чорнило, фарба для письма, переважно чорна. Гнобить — примушує тяжко працювати, знущається, експлуатує. Фенікс — фантастичний птах. Дракон —фантастична істота. Паскудити — бруднити. Хутко — швидко. Припасував — домалював. Пришпорив — пришвидшив, підігнав шпорами.
У Давньому Китаї народилося вчення Фен – Шуй – «вітер і вода» - це мистецтво і наука про життя людини в гармонії з собою і оточуючим світом. Тому в китайській казці образи – символи, пов’язані з водою і повітрям, не випадкові.
Бесіда за змістом, робота з текстом. - Хто є головним героєм казки? - В якій родині народився Малян? - У чому проявилося велике бажання хлопчика малювати? Зачитати. - Як ви розумієте вислів Маляна: «Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?» Що вразило вас в епізоді зі школою і вчителем? Передайте від першої особи відчуття Маляна? - Звідки у Маляна взявся пензлик? Зачитати - Яку властивість мали картини Маляна? - Яку настанову дав Маляну дідусь? - А що ви дізналися про поміщика? - Як Маляну вдалося втікти від поміщика?
Які картини створював юний художник? Чому Малян зображує сааме рибок і пташок? Як допомагав пензлик Маляну? - Що Малян намалював першим? А чому потім став малювати реманент для селян? Назвіть негативних персонажів казки. З якою метою вони хотіли заволодіти пензликом Маляна? Завдяки чому Маляну вдалося перемогти своїх ворогів? Бесіда за змістом, робота з текстом.
Малюнки, що оживають... Жив колись бідний хлопець на ім'я Малян. З самого малечку він мріяв про те, щоб навчитись малювати.
Якось довелося йому йти повз школу. Зазирнув він у відчинене вікно і побачив, як учитель малює картину.
Приснилося йому якось, що підходить до нього сивобородий дідусь і дарує йому вимріяного пензлика.
Коли імператор наказав малярові намалювати дракона, хлопець намалював йому жабу, а замість фенікса - общипану курку.
Малян провів кілька разів пензликом, і на папері перед очима у самого імператора заграло сине-сине море. А поміж хвилями рибки плавають.
Робота в групах 1 група: Що ви дізналися про поміщика? Чому він відмовився малювати поміщику? Як Маляну вдалося перемогти його? Чому він не домальовував свої картини? А як ви поясните «оживлення» журавля? 2 група: Що ви дізналися про імператора? Чому імператор хотів, щоб Малян зобразив саме Дракона і Фенікса? Чому в руках імператора малюнки перетворювалися на жахі?
Які сходинки були у героя на його шляху до успіху? праця боротьба праця(допомога іншим) диво праця(вчення) мрія
Інтерактивна вправа «Сонечко» Ледачий, злий, жорстокий, боязливий. Кого з героїв казки можна наділити такими рисами характеру? ( Поміщика та імператора)
Гра – змагання «Найуважніший читач» в парах. Те, що малював Малян мало властивість матеріалізуватися, іншим словом «оживати». Давайте згадаємо, що або кого малював Малян. На парті у вас лежить аркуш паперу. Це завдання ви будете виконувати в парі. За 1 хвилину ви повинні згадати і записати якнайбільше предметів, які малював хлопчик. Перемагає та пара, яка запише більш за всіх слів. До дошки виходять два учні і по черзі називають живі і неживі предмети, які малював Малян. Перемагає той, хто називає більшу кількість предметів. Птах, реманент, плуг, мотика, вогонь, коржики, бамбукова дробина, кінь. огорожа, лук, стріли, картини, журавель, жаба, курка, море, корабель, вітер.
· Маляне, чому ти малював лише для бідних людей? · Чому ти малював пташок,рибок? · Якщо б ти не мав пензлика, ти б допомагав бідним людям? · Коли ти відмовив імператору, ти не боявся, що він тебе знищить? · Маляне, чому ти намалював великі хвилі і сильний вітер? Діти задають питання Маляну.
« Я дiзнався про китай багато нового, а саме ...» «Менi дуже сподобався Малян тим, що ...» «Слова епiграфа я розумiю так ...» Закiнчити речення:
Домашнє завдання: Ось і підійшли ми до розв’язання проблемного питання: Яку роль відіграє мистецтво в житті людини? Воно робить людину доброю, щирою, співчутливою, вчить бачити тільки прекрасне. Воно вчить жити і творити заради добрих людей. Я бажаю вам стати успішними, по – справжньому щасливими людьми і ніколи не забувати,що талант здобувається великою любов’ю!
Схожі презентації
Категорії