ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ ТА НА МЕЖІ ХІХ – ХХ СТОЛІТЬ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Літературне угруповання (школа) — об’єднання письменників на основі спільних ідейно-естетичних поглядів та творчих принципів, які реалізуються в художній практиці.
Декаданс, декадентство - Відзначається настроями безнадійності, неприйняття життя. Спирається на філософські ідеї Ф. Шатобріана й А. Шопенгауера. В основі — твердження, що цивілізація вичерпала себе і вступила в епоху спаду та згасання.
Основні ознаки декадансу: неприйняття дійсності; відмова від громадянського в мистецтві; культ краси як вищої цінності; містицизм, віра в надприродні сили; індивідуалізм; відмова від моралі буржуазного суспільства; надання переваги формі над змістом або повне його заперечення.
Естетичні принципи декадентства: поетизація слабкості, згасання, руйнації; індивідуалізм і естетство як бунт проти нелюдських принципів буржуазного суспільства; «мистецтво для мистецтва»; зовнішня правдоподібність.
«Чисте мистецтво» - це назва ряду естетичних теорій, які стверджували абсолютну незалежність мистецтва від політики і суспільних вимог
Естетичні принципи поетів-парнасців Ненависть до сучасного світу, намагання втекти від нього у світ ідеалів та мрій Поет – майстер Пластичність, описовість поезії Використання мальовничих образів Пропаганда об'єктивізму Боготворіння краси Улюблений жанр - сонет
Провідні мотиви поезії парнасців Кохання Змалювання краси природи Анімалістичні вірші Перекази давніх міфів і легенд
Два напрями в російській поезії другої половини ХІХ століття “Некрасівська школа” (реалізм) Школа “Чистого мистецтва” (модернізм)
Основні принципи Поезія повинна відображати життєві проблеми Служити інтересам народу Звинувачувальні мотиви Критичний та сатиричний пафос Поети не цуралися тем «на злобу дня» Швидкий відгук на актуальні проблеми сучасності
Провідні мотиви поезії Правдиві картини життя народу Засудження капіталістичної експлуатації Сатиричне зображення поміщиків та попів Змалювання портретів сучасників-передових героїв часу Емансипація жінки
Афанасій Фет : «Не для житейского волненья, не для политик, не для битв Мы рождены для сожаленья, для звуков сладких и молитв»
Основні риси Віддавали перевагу особистим ,інтимним переживанням Зображенню навколишньої дійсності протиставляли філософські та моральні пошуки Музичність Асоціативність поезії Звукопис
Провідні мотиви поезії Кохання Оспівування краси природи Філософські роздуми про сенс життя людини
1837 року Фет переїжджає до Москви, навчається на історико-філологічному факультеті університету
Кохання поета Образ Марії Лазич – одне із основних джерел натхнення для трагічної інтимної лірики поета
Своєрідність лірики Афанасія Фета Основні теми поезії – кохання і природа Відстоював свободу поезії від будь-яких соціальних проблем Поет “миті” Лаконізм віршів Асоціативність лірики Втаємниченість поезії “Бездієслівні вірші” Музичність, ритмічність поезії
Особливості пейзажної лірики Одухотворення, “олюднення” природи Посилена увага до стихійних явищ. Основні образи – гроза, буря, шторм Основний прийом – протиставлення Поезія “дня” і “ночі” Широке використання метафор
Особливості соціально-філософської лірики Сутність людського буття Зв’язок людини з дійсністю Трагічне світосприйняття автора Ілюзорність, примарність і слабкість людського існування – джерела постійної внутрішньої тривоги поета Мотив приреченості людини у світі
Особливості любовної лірики Кохання – почуття згубне Найсильніший – “Денисьєвський” цикл любовної лірики Поезія сповнена страждання, туги Мотив передчасної смерті коханої Вічною любов може зробити тільки пам’ять
Схожі презентації
Категорії