X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Фарбований шакал

Завантажити презентацію

Фарбований шакал

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Індійська народна казка “Фарбований шакал”

Слайд 2

Індійська збірка народних казок та оповідей « Панчатантра» (« Пять кошиків житейської мудрості») своїм корінням сягає у глибоку давнину – ІV століття. Авторство її приписують легендарному мудрецеві Пурнабхадру. У цій книзі в алегоричних образах тварин змальовано життя народу Давньої Індії. В збірці мирно співіснують і люди,і звірі, оскільки за масками, манерами поведінки і характерами звірів вдумливий читач завжди розрізнить ту чи іншу людину

Слайд 3

Казки народні літературні Фольклорна казка Багато авторів Багато варіантів Усна форма існування Створюється в прозі Літературна казка Один автор Один варіант Письмова форма Може бути написана у віршах Казка – це розповідь про вигадані, часто фантастичні події, яка має розважальну і повчальну мету. В казці розповідається про боротьбу добра зі злом.

Слайд 4

1. Літературна казка – це казка, написана письменником. 2. Народна казка – це казка, складена народом. 3. Алегорія – змалювання людей в образах тварин, рослин, предметів, явищ. 4. Головний герой – це герой, про якого у творі говориться найбільше. 5. Другорядні герої - це герої, які допомагають розкривати риси головного героя.

Слайд 5

Словникова робота Шіва – Індійський бог – руйнівник, бог – творець Брахма – верховне божество, дух- творець світу. Раджа - правитель, князь

Слайд 6

* Приказка Зачин Кінцівка Основна частина

Слайд 7

Шакал У багатьох народів образ шакала скоріше негативний. Так, на мусульманському Сході шакал асоціюється з дрібязким підлещуванням, лизоблюдством, підлабузництвом (причиной тому, мабуть, є звичка шакала підбирати залишки їжи великих хижаків, крокуючи за ними майже по п’ятам). Він уособлює підлість и боягузцтво. В цих країнах слова «шакал», «син шакала» — грубі образи..

Слайд 8

Колективне складання плану казки 1. Шакал Чандарава. 2. Чандарава потрапив у чан з фарбою. 3. Всі звірі злякалися фарбованого шакала. 4. Чандарава використовує своє становище «нового звіра» 5.Звірі дізналися, ким насправді був Чандарава. 6.Покарання Чандарави за ошуканство.

Слайд 9

“Фарбований шакал” Робота з текстом твору. - Де ми вперше зустрічаємось з шакалом? - Яким же був на початку казки шакал? - Як поводиться Чандарава  в місті? - За яких обставин Шакал перефарбувався? - У чому виявляється хитрість шакала? - Чим шакал довів мешканцям лісу ,що він незвичайна тварина? - Як шакал Чандарава став раджею над звірями.  - Чому злякалися його звірі й погодилися бути його підданими? - Як Шакал себе виказав? - Як його було покарано? - Чи співчуваєте ви шакалу? - Чи сподобався вам головний герой казки? Поясніть свою відповідь. - Чи є такі шакали в нашому житті?

Слайд 10

Слайд 11

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Слайд 15

Слайд 16

1.Визначте позитивні риси характеру шакалу 2.Визначте негативні риси характеру шакалу.

Слайд 17

Які з поданих прислів’їв та приказок можна використати для характеристики Чандарави, а які - для інших дійових осіб? «Не давай сам на себе кия», «Знай , козо, своє стайло», «У чужий черевик ноги не сунь»,  «У страха очі великі», «Лякана ворона і куща боїться» «За дурною головою і ногам немає спокою» 

Слайд 18

Складання сенкану до образу шакала Шакал Хитрий, брехливий Прикидається, обманює,використовує Змінивши колір, обдурює звірів Ошуканець

Слайд 19

Компаративний аналіз Складання таблиці за сюжетом казки “Фарбований шакал” та казки І.Франка « Фарбований Лис» “Фарбований шакал” «Фарбований Лис» 1. У лісі жив шакал Чандарава. 1.У лісі жив хитрий Лис Микита. 2.Від голоду він подався до лісу. 2.Похвалився ,що в білий день вкраде  на базарі курку. 3.Сутичка з собаками по дорозі до міста. 3. Лис у передмісті, сутичка з собаками. 4. Рятуючись. Вскочив у казан із синьою фарбою. 4. Рятуючись. Вскочив у казан із синьою фарбою. 5.Шакал у лісі – переполох; його хутро синє,  як у бога Шіви. 5.Лис у Лісі – переполох. 6.Шакал каже, що створений Брахманом і помазаний на царство. 6.Лис каже, що виліплений Святим Миколаєм із небесної глини і помазаний на царювання. 7. Шакала роздерли на дрібні шматки за ошуканство. Микиту роздерли на дрібні шматки за ошуканство.

Слайд 20

Слайд 21

№ з/п Етапи твору Лис Микита Шакал Чандарава 1. Початок твору «хитрий-прехитрий», «сміливий», «вигадливий», «спритний», «злодій», «страшенно гордий». «голодний», «нещадно покусаний». 2. Після поразки «вмираючи зі страху», «бідний», «змучений», «ледве живий». «синій», «спокійний». 3. Новий образ «заграло серце в лисячих грудях», «невже се я?», «з переляку кинувся тікати», «якийсь дивний страшний звір», «синій-синій, з поганим запахом, покритий якимись колючими гудзами», «чудовище». «дивовижний звір», «чудовисько». 4. Цар звірів «вони мене бояться», «я вам покажу себе!», «підняв вгору хвіст, надувся гордо», «сів на пеньок Ведмедя», «говорив лагідно і солодко». «створений Брахманом», «помазаний на царство», «новоспечений цар», «дарував посади, роздавав здобич». 5. Справжнє обличчя «обережність заснула», «простісінький фарбований лис», «брехун», «ошуканець». «пройдисвіт», «жалюгідний шакал», «негідник».

Слайд 22

Мандрівні сюжети  —  це спільні, однакові історії, пригоди, які зустрічаються у фольклорі різних народів. Звірі в казках часто уособлювали людські типи й риси. Вовк — часто жорстокий і грубий, Ведмідь — вайлуватий, неповороткий, Заєць — боягузливий, Змія — підступна, Осел — упертий. Які риси уособлюють Шакал, Лис?

Слайд 23

 Отож, казка вчить ніколи не обманювати, бо все таємне і приховане завжди з'ясовується; втрапити в халепу; ніколи не довіряти першому враженню, бо в переважній більшості випадків воно не є правильним; багато не вихвалятися і не обіцяти зробити те, чого не можеш. Висновок  «Фарбований шакал» — зіткнення правди та обману, у результаті якого неправда була викрита, а герой зазнав покарання.

Слайд 24

1. Живе в лісі, хижий, дикий, душить кури та індики. (Лис) 2. В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться. Як зовуть її?.. (Лисиця) 3. Хвальби повні торби, а вони порожні. 4. Хвалений борщ надвір виливають. 5. Знай, коза, своє стійло. 6. В чужий черевик ноги не сунь. 7. За дурною головою і ногам нема спокою. 8. Старого лиса не виведеш з лісу. 9. Лестощами й душу вийме. 10. Від себе не втечеш. «Скринька народної мудрості» (загадки, прислів’я, приказки)

Слайд 25

Тест 1.Казка « Фарбований шакал» належить до А) казок про тварин; б) чарівних казок; в) побутових казок . 2.Події в казці відбуваються А) в Африці; б) в Індії; в) в Єгипті. 3.І’мя фарбованого шакала А)Табакі; б) Чандавара ; в) Какудрума. 4.Чин головного радника шакал надав А) тигру; б) леву; в) пантері г) вовкові. 4.Колір , який набула шерсть шакала після фарбування А) чорний; б) сірий; в) синій;г) білий. 5.Чандавара був правителем А) добрим; б) злим;в) вимогливим. 6.Чим видав себе шакал: А)ходою;б) фарба зникла;в) виттям.

Слайд 26

7.Хто роздер шакала на дрібні шматочки А)вовки;б) пантера; в) леви та їх підручні. 8.Сенс казки А) осудити хитрість; Б)осудити жорстокість; В) осудити ошуканство. 9.Як повівся Чандавара зі своїми родичами шакалами А) дав їм гарні посади; Б)вигнав їх у шию; В) звелів нагородити; Г) наказав вбити. 10.Коли він почув страшенні завивання шакалів А) він злякався; Б)в очах заблискотіли сльози радості; В)він розсміявся. 11.Що робив шакал із здобиччю, яку йому приносили звірі А) сам з’їдав; Б) ховав на потім; В)розподіляв її між підлеглими. 12.Який український письменник відновив мандрівний сюжет казки у своїй творчості: А) І.Франко; б)О.Вишня; в)П.Тичина.

Слайд 27

Взаємоперевірка Відповіді: 1-а; 2-б; 3-в; 4-в; 5-б; 6-в; 7-в; 8-в; 9-б; 10-б; 11-в; 12-а.

Слайд 28

Літературний диктант 1. Хто виступає героями казок? 2. Назвіть головних і другорядних героїв прочитаних творів. 3. Чому лис став гордим? 4. Які риси характеру допомагали Микиті в полюванні? 5. Як звали шакала? 6. Який випадок змінив життя головних героїв казок? 7. Як величав себе лис? 8. Як жилося звірам під час царювання шакала? 9. Що змінилося в житті звірів під час царювання лиса? 10.Яке покарання чекало на обох героїв?

Слайд 29

Інтерактивна вправа «Мікрофон» Закінчити речення: «Найцікавішим на уроці для мене було те…».

Слайд 30

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Зарубіжна література