X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
"Декаданс"

Завантажити презентацію

"Декаданс"

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Теорія літератури. Декаданс Зміст 1. Історія виникнення терміну 2. Головні представники 3. Декаданс і таланти 4. Декаданс сьогодні

Слайд 2

Історія виникнення терміну Декаданс — загальна назва кризових явищ у мистецтві і культурі кінця XIX початку XX століть. Період декадансу позначений настроями безнадії, розчарування, занепадом життєвих сил, естетизмом.

Слайд 3

Декаданс як конкретно-історичний факт постав у другій половині XIX ст., зокрема у Франції, де вперше було застосовано цей термін на позначення нових художніх тенденцій, які заперечували позитивістські доктрини у мистецтві, ілюзорний академізм, жорсткі міметичні нормативи у творчій практиці тощо, трактовані як прояв «присмеркової доби», коли дійсність, втиснена у абсолютизовані схеми раціоналізму, втрачала свій зміст.

Слайд 4

Відтак митці закликалися до подолання кризової ситуації, до створення нових естетичних та етичних цінностей, які випливали б з основ тогочасної, ще досить молодої «філософії життя», яка реабілітувала не просто ірраціональні принципи, а й критерій єдності світу. В цьому аспекті представники Декадансу були близькі до символістів.

Слайд 5

Однак марно було б шукати чистого декадансу, значно продуктивніше вбачати його елементи у творчості конкретного письменника (естетизація потворного у Ш. Бодлера, естетизм в О. Вайльда, підкреслений індивідуалізм в А. Стріндберга, аморалізм у М. Арцибашева чи В. Винниченка та ін.).

Слайд 6

Накладання смислового значення декадансу на артистизм призвело до непорозуміння між І. Франком та В. Щуратом, котрий у статті «Літературні портрети. Іван Франко» відзначив високий естетичний рівень збірки «Зів'яле листя», але поет, вихований на принципах позитивізму, сприйняв таку оцінку як звинувачення у декадансі

Слайд 7

З критикою Декадансу виступали Л. Толстой, В. Короленко, Mаксим Горький, Г. Плеханов, В. Воровський; на Україні - I. Франко, Леся Українка, П. Грабовський, М. Лисенко, М. Мурашко та ін.

Слайд 8

у 1901 році М. Вороний, готуючи альманах “З-над хмар і з долин”, що вийшов у 1903 році в Одесі, звернувся через “Літературно-науковий вісник” до українських поетів з проханням надсилати свої твори, звертаючи увагу на їх естетичний бік. Вони, крім усього іншого, мають бути безтенденційними, філософськими, крізь які виднівся б хоч клаптик блакитного неба, що від віків манить нас своєю неосяжною красою, своєю таємничістю.

Слайд 9

У “Вступі” до поеми “Лісова ідилія”, присвяченій М. Вороному, Іван Франко показав декадентський характер цих закликів Пустив ти слово різко, сміло, Що в серці дивно защеміло: “Пісень давайте нам, поети, Без тенденційної прикмети, Без соціального змагання, Без усесвітнього страждання, Без нарікання над юрбою, Без гучних покликів до бою, Без сварів мудреців і дурнів, Без горожанських тих котрурнів”

Слайд 10

Ні, друже мій, не та година Сучасна пісня – не перина, Не гошпітальнеє лежання, - Вона вся пристрасть і бажання, І вся огонь, і вся тривога, Вся боротьба і вся дорога, Шукання, дослід і погоні До мет, що мчать по небосклоні.

Слайд 11

Водночас слід обережно виводити філософські джерела декаденсу з «філософії життя», як, приміром, із теорії Ф.-В. Ніцше, котрий у своєму запереченні закостенілої офіційної моралі та здеградованого християнства апелював до сильної, здорової людини, розглядав своє вчення як протест проти загального занепаду культури та людства. На жаль, декаданс, керуючись такими ж настановами, мимоволі сам переймався хворобливими симптомами «кінця віку», що не могло не позначитися на творчості самих митців.

Слайд 12

Дослідники вважають декаданс в літературі перехідним етапом між романтизмом початку 19 століття і модернізмом початку 20 ст. Виникнення терміну спонукало віднести до нього явища в мистецтві як в давній історії ( пізня література Римської імперії), так і деякі явища в мистецтві 20 століття ( поезія Йосипа Бродського).

Слайд 13

Головні представники Ідею декадансу ведуть з 18 століття від письменника на ім'я Шарль Луї де Монтеск'є ( 1689-1755 )та письменника Дезіре Нісарда.Термін сподобався і був використаний уже в 19 столітті в несхвальному значенні проти письменника Віктора Гюго і представників романтизму в мистецтві Франції. Буржуазну публіку шокували і дратували полотна художників Жеріко, Делакруа чи революційні моменти в літературі Гюго. Несхвальний термін реакційної французької критики перестав вважатися несхвальним у нового покоління літераторів-романтиків( Теофіль Готьє, Шарль Бодлер ), які використали термін декаданс як ознаку честі, своєї відокремленості від буржуазного «банального прогресу».

Слайд 14

Декаданс зачепив як літераторів, так і художників. До кола декадентів в образотворчому мистецтві Західної Європи і Росії відносять: Арнольда Бекліна Макса Клінгера частково Михайло Врубель частково Борисов-Мусатов Обрі Бердслі Гюстава Моро Франса фон Штука Едварда Мунка

Слайд 15

Борисов-Мусатов Надія Станюкович, 1903 р

Слайд 16

Письменниками декадентами були: Оскар Уайльд (1854-1900, Британія) Поль Верлен (1844-1896,Франція) Шарль Бодлер (1821-1867,Франція) Моріс Метерлінк (1862-1949, Бельгія) Жоріс-Карл Гюйсманс (1848-1907,Франція) Марія Кореллі (1855-1924, Британія) Сологуб Федір Кузьмич(1863-1927, Росія) Мережковський Дмитро Сергійович(1865-1941,Росія) Зінаїда Гіппіус (1869-1945, Росія) Бальмонт Костянтин Дмитрович(1867-1942, Росія) Добролюбов Олександр Михайлович (1876-1945 ?, Росія) Станіслав Пшибишевський (1868-1927,Польща)

Слайд 17

Константин Бальмонт Я ненавижу человечество, Я от него бегу спеша. Мое единое отечество — Моя пустынная душа. С людьми скучаю до чрезмерности, Одно и то же вижу в них. Желаю случая, неверности, Влюблен в движение и в стих. О, как люблю, люблю случайности, Внезапно взятый поцелуй, И весь восторг — до сладкой крайности, И стих, в котором пенье струй.

Слайд 18

Почесне, але пусте поховання поета декадента Шарля Бодлера на цвинтарі Монпарнас.

Слайд 19

В українській літературі декадентство відбилося в творах В. Винниченка, О. Луцького, В. Пачовського та ін. Письменники-декаденти групувалися навколо львівського видавництва " Молода муза" та київського журналу "Українська хата" (1909-14).

Слайд 20

Декаданс і таланти Декаданс як мистецьке явище був складним і насиченим протиріччями. Він так і не склався в єдину течію.Як точно помітив один критик, мистецтво декадансу ніяк не є мистецтвом енергії чи юності. Однак занепадницькі настрої, естетизм, аморалізм, стилізації і туга по так званим «золотим епохам» в минулому не виключали створення високохудожніх і талановитих творів. Невдоволення буржуазною дійсністю, «банальним прогресом», культом наживи дикого капіталізму вело до відкриття нових обріїв в культурі, в її формальних чи змістовних складових.

Слайд 21

Твори декадента Оскара Уайльда високо поціновував Бернард Шоу(1856-1950), який не був декадентом і не мав особистої приязні до Уайльда.

Слайд 22

Макс Клінгер зробив спробу підняти рівень своїх гравюр до високого рівня сучасної йому музики в нотних виданнях.І ці спроби були досить вдалими.

Слайд 23

Макс Клінгер. До видання нот Брамс. Фантазія.

Слайд 24

Надзвичайний індивідуалізм художньої манери Обрі Бердслі і здатність до віртуозних стилізацій зробили графічні твори художника шедеврами. Але їх штучний характер лише підкреслює відірваність від натури. Картини і графічні твори Врубеля вже наприкінці життя художника визнали зразковими.

Слайд 25

Костянтин Сомов Автопортрет

Слайд 26

К. Сомов Арлекін і смерть,1907

Слайд 27

К. Сомов. Арлекін і дама,1921р

Слайд 28

Декаданс сьогодні

Слайд 29

Слайд 30

ОСОБЫЙ МИР ДЛЯ ОСОБЫХ ЛЮДЕЙ "Бархатное подполье" - художественное сообщество, к которому примыкают музыканты, художники, модельеры, танцоры... в своем творчестве наследующих традиции декаданса, эстетизма,

Слайд 31

Культурное пространство «Бархатного подполья» весьма обширно: от поэзии французского символизма до Александра Вертинского, от Серебряного века до глэм-рока и готики, от советских стиляг до куртуазных маньеристов.

Слайд 32

Автор и арт-директор фестиваля — журналист, музыкант, лидер группы Бостонское чаепитие Владимир Преображенский. Фестиваль проводится ежегодно, в Москве, начиная с 2005 года.

Слайд 33

Кроме музыки на фестивале прошли показы одежды и поэтические чтения. Среди приглашенной публики были и известные актрисы, и фамильные аристократы, и политики… кого только не привлек эпатажный и элитарный декаданс. Очень удачной идеей стало оформление чилаута в виде гадательного салона, где среди свечей и ароматов восточных благовоний гадалки раскидывали таро и предсказывали судьбы гостей.

Слайд 34

...это мир изысканных вещей, тонких ощущений, мир изящества и экзотики, мир капризный и таинственный, с толикой манерности, подчеркнутого аристократизма и здоровой иронии.

Слайд 35

Слайд 36

Группа "БОСТОНСКОЕ ЧАЕПИТИЕ" - одна из самых непредсказуемых столичных рок-формаций. Гремучая смесь арт-рока, джаза, романса, готики, дополненная театральной подачей.

Слайд 37

Слайд 38

Театрализованный показ авторской одежды Образы темного зазеркалья, стиль, в котором ноты изысканного упадка переплетаются с восточными мотивами, а подчеркнутая театральность граничит с эпатажем.

Слайд 39

Слайд 40

Характерні для Декадансу занепадницькі тенденції згодом виявилися в різних модерністських течіях у літературі та мистецтві.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література