Сходження на вершину (дай відповіді на питання…)
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
- Які чинники впливають на формування клімату різних територій? - Від якої величини залежить нагрівання повітря? - Який вплив мають повітряні маси на формування клімату? - Як впливають особливості підстильної поверхні на клімат України? - За якими показниками погоди ведуться спостереження при складанні прогнозу? - Чи здогадалися ви, як звучить тема нашого уроку?
Перед негодою квіти кульбаби закриваються, ніби ховаються від дощу. Легкі білі парашутики розлітаються в суху погоду навіть від слабкого вітру. Перед дощем вітер ніяк не може зірвати ніби-то приклеєні насінини. А все тому, що , відчуваючи зміни погоди, рослина складає свій пухнастий м’ячик як парасольку.
Конюшина добре реагує на тепло і вологу, зміну атмосферного тиску. Перед негодою вона складає свої пелюстки, квітка нахиляє голівку. Перед стійкою доброю погодою стебло і листочки конюшини розправлені, суцвіття підняте вгору.
Відомо, що павуки не переносять вологості. Вранці вони з’являються тільки тоді, коли немає роси, а відсутність роси – одна із ознак негоди. Жару павуки також бояться, тому, коли вони виходять у спеку на охоту, відчувають сильний вітер або грозу, які можуть залишити їх без харчів. Увечері павуки залишають свою домівку – не відчувають наближення дощу.
Давно відомий факт передчуття осами і бджолами змін в погоді. При наближенні грози усі вони злітаються до своїх домівок.
Прекрасний прогнозист – жаба. Люди давно примітили: веселі жаби вилазять на берег – до дощу.
Великий яскравий дятел повідомляє про зміни погоди своєю барабанною мелодією. Якщо дятел стукає дзьобом в погожий літній день – значить, буде дощ.
В народі існує точна прикмета: ластівки літають високо – буде хороша погода, низько — буде дощ.
Задачі на урок: обґрунтувати поняття кліматичних показників; дати характеристику основних кліматичних показників; розкрити поняття температури повітря, особливостей випадання опадів на території України; дати оцінку особливостям різних пір року, які проявляються на території держави; обґрунтувати поняття «кліматичні ресурси», дати оцінку енергетичним, агрокліматичним та рекреаційним ресурсам України;
Завдання по рядам 1 ряд 2 ряд 3 ряд Температура повітря П.20, ст.113-115 Кількість опадів П.20, ст.115-120 Кліматичні ресурси П.20, ст.. 118-119 1.Температура повітря залежить… 2.Середні показники температури змінюються із … 3.У гірських районах… 4.Середні показники січня… 5.середні показники липня… 1.Ізолінії-… 2.Середньорічна кількість опадів змінюється… 3.Основна кількість опадів випадає… 4.Особливості опадів у Карпатах… 5.Особливості опадів у Криму… 1.Кліматичні ресурси - … 2.Енергетичні кліматичні ресурси - … 3.Агрокліматичні ресурси -… 4.Рекреаційні ресурси - … 5.Коефіцієнт зволоження - …
Охарактеризуйте основні пори року: Які народні прикмети ви знаєте? Які народні св’ята пов'язані із порами року? весна літо осінь зима ? ? ? ?
Вчені прогнозують, що з підвищенням температури, до 2020 року третина усіх видів тварин помре, а інша частина буде емігрувати на північ. Це дуже вплине і на Україну, навіть уже зараз можна бачити зміни. Наприклад: у Києві в звичайний літній день можна знайти богомола, хоча вони розповсюджені у степах. Навіть рослини змінюють свій ареал мешкання. Всього лише за підвищення температури на 1,5 С° , може статися така катастрофа.
Взаємоперевірка 1.Основними кліматичними показниками є …(температура повітря і кількість опадів) 2.Коливання температури протягом певного періоду -…(амплітуда коливань) 3.Постійний горизонтальний і вертикальний рух повітря в атмосфері Землі -…(атмосферна циркуляція) 4. Прилад для вимірювання атмосферного тиску - …(барометр) 5.Горизонтальний рух повітря, спрямований від області високого тиску до низького - …(вітер) 6.Розряди атмосферної електрики, які супроводжуються блискавками і громом - …(гроза) 7.Ізолінії на карті, які об’єднують місця з однаковою температурою - …(ізотерми) 8.У гірських районах показники температури повітря … порівняно з навколишніми територіями. (нижчі) 9.На всій території України максимум опадів припадає на …. (літо) 10.Охоплюють тепло повітря і ґрунту та запаси вологи, необхідні для вирощування сільськогосподарських культур - … (агрокліматичні ресурси) 11.Відношення річної кількості опадів до випаровуваності - …(коефіцієнт зволоження) 12.Ці ресурси використовуються для лікування і відпочинку людей - …(рекреаційні)
Оцінювання учнів. Домашнє завдання. Опрацювати текст параграфа 20. Усно відповісти на питання 1-6, ст.119. Принести календарі спостереження за погодою. Підготувати додаткові матеріали про несприятливі погодні явища.
Схожі презентації
Категорії