ЗАГОЛОВОК – компас для читача
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ЗАГОЛОВОК – компас для читача Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді Житомирської обласної ради
Визначення Заголовок – це одна з головних композиційних частин газетного матеріалу, що безпосередньо пов’язна з наступним текстом. Заголовок – це не просто назва твору, а перше слово, яким автор газетного матеріалу звертається до читачів; це постійний елемент газети, який презентує головну думку матеріалу.
Три основні призначення Зацікавити читача, залучити його увагу до опублікованого матеріалу. У короткій формі викласти суть матеріалу або виділити найбільш важливі факти. Переконати читача, вселити йому ідею опублікованого матеріалу.
Функції заголовків Інформативна Швидке знайомство з ідеєю матеріалу, розуміння суті без вчитування.
Функції заголовків Привертання уваги “Зачепившись” очима за заголовок читач починає цікавитися матеріалом.
Типи заголовків Простий Складається з однієї думки (просте речення). Прості заголовки відкривають невеликі повідомлення про конкретні події.
Типи заголовків Ускладнений Формується з кількох самостійних частин, що представляють закінчену думку.
Типи заголовків Заголовний комплекс Основний заголовок – підзаголовок – внутрішні підзаголовки – надзаголовки – рубрики - шапки
Види за характером змістового подання Інформаційні Спонукально-наказові Проблемні Констатуючо-описові Рекламно-інтригуючі
Засоби увиразнення заголовків Незвичайна ситуація (“Школа, яка звучить”) Терміни, іменники у метафоричному значенні (“Наша корупція – найкраща у світі”) Застосування фразеологізмів та їх частин (“Три роки дорогу ремонтують, а віз і нині там”)
Засоби увиразнення заголовків Виразні синтаксичні конструкції (“На межу бюджетної кризи”) Інверсія (“Музей одного фільму”) Гра слів (“Кому ради колоради?”)
Риси вдалого заголовка Єдність форми і змісту Передає ставлення автора і редакції до описуваних подій, процесів, явищ Підкреслює значення повідомлюваного факту, активно впливає на читача
Перший абзац - LEAD Мета Заволодіти цікавістю читача й задати тон статті, якій він передує Бути ясним і зрозумілим Бути самодостатнім Не починатися з додаткових речень, із чисел, написаних цифрами, з офіційних титулів або назв установ Якомога рідше починатися з цитат Не бути розтягнутим
Влучно сказано “Ви повинні схопити читача за горлянку у першому абзаці, у другому – здавити міцніше і тримати його біля стінки до останнього рядка” (Пол О’Ніл, американський письменник)
Схожі презентації
Категорії