X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Споживчий самозахист

Завантажити презентацію

Споживчий самозахист

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Споживчий самозахист

Слайд 2

Історія виникнення споживчого самозахисту Ще в IV столітті до н.е. в стародавньому Херсонесі існував метрологічний нагляд, а наглядачі на ринках слідкували за торгівлею та захищали права споживачів. В Англії у 1200 році король карав за нечесну практику в торгівлі. В Росії засновником в певній мірі захисту прав споживачів вважається Петро І. У 1936 році була заснована спілка споживачів США. Аналогічні організації виникли в 1951 році - у Франції та Німеччині, в 1957 році - у Великобританії, в 1960 році - в Канаді. 15 березня 1962 року Президент Сполучених Штатів Америки Джон Кеннеді вперше офіційно окреслив права людини як споживача, ухваливши "Білль про права споживачів". В ньому визначено чотири права: - на безпеку товарів та послуг, - на інформацію, - на вибір, - бути вислуханим у суді, якщо першими трьома правами нехтують. День проголошення Білю у всьому світі відзначається як Всесвітній день прав споживача. У 1960 р. засновано Міжнародну Організацію Споживчих товариств (Consumer International). Сьогодні до цієї організації входить більше 200 національних державних, громадських, регіональних та інших споживчих організацій країн світу. В 1973 році ХХV сесія Консультативної Асамблеї Євросоюзу ухвалила "Хартію захисту споживачів", а в 1985 році Генеральна Асамблея ООН затвердила "Керівні принципи для захисту інтересів споживачів". Україна перша серед республік колишнього Союзу прийняла Закон «Про захист прав споживачів». Для практичної реалізації Закону було утворено Державну інспекцію зі захисту прав споживачів, яка в 1992 набула статусу Державного комітету України у справах захисту прав споживачів. Процес становлення та формування системи захисту прав громадянина ґрунтується на статті 42 Конституції України, згідно з якою «держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт». Захист прав споживачів в Україні здійснюють: Держспоживстандарт, Антимонопольний комітет України

Слайд 3

Слайд 4

Поняття споживчого самозахисту. Захист прав споживачів — в Україні — гарантований Конституцією контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт з боку держави та громадсько-суспільний рух на його підтримку. Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: 1) захист своїх прав державою; 2) належну якість продукції та обслуговування; 3) безпеку продукції; 4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця); 5) відшкодування збитків, завданих продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством; 6) звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав; 7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Слайд 5

Додаткова інформація Держспоживстандарт України в 2009 році допоміг повернути споживачам за неякісну продукцію (товари і послуги) 9,1 млн. грн., при цьому 76% вимог споживачів було задоволено. 45,5% отриманих звернень стосувалися неналежної якості наданих послуг і виконаних робіт, з яких 30% - у сфері житлово-комунального господарства і 5,4% - послуги зв'язку. Якість непродовольчих товарів стосувалася 35,5% скарг і звернень, отриманих у 2009 році, продовольчих товарів - 5,4%, порушень у сфері громадського харчування - 1,6%. Інші скарги складали 22%.

Слайд 6

Громадські об'єднання споживачів З метою захисту своїх законних прав та інтересів споживачі мають право об'єднуватися у громадські організації споживачів. Об'єднання споживачів мають право: 1) вивчати споживчі властивості продукції, попит на неї, проводити опитування населення для виявлення громадської думки про якість товарів, що випускаються і реалізуються, та ціни на них; 2) проводити самостійно або звертатися до уповноважених державних органів щодо проведення експертизи та випробування продукції; 3) одержувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для реалізації своїх цілей і завдань; 4) сприяти відповідним державним органам у здійсненні контролю за якістю продукції та обслуговування; 5) надавати юридичну і консультаційну допомогу споживачам згідно із законодавством; 6) вносити пропозиції щодо розроблення нормативних документів, які встановлюють вимоги до якості продукції; 7) представляти і захищати інтереси споживачів в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування згідно із законодавством; 8) вносити органам виконавчої влади і суб'єктам господарювання пропозиції про заходи щодо підвищення якості продукції, про тимчасове зупинення випуску та реалізації продукції, яка не відповідає встановленим вимогам щодо якості, про припинення виробництва, вилучення з реалізації продукції, що становлять небезпеку для життя, здоров'я та майна громадян або завдають шкоди навколишньому природному середовищу, фальсифіковану та дефектну продукцію, а також про коригування цін, встановлених з порушенням законодавства; 9) звертатися з позовом до суду про визнання дій продавця, виробника (підприємства, що виконує їх функції), виконавця протиправними щодо невизначеного кола споживачів і припинення цих дій. 10) захищати у суді права споживачів, які не є членами громадських об'єднань споживачів; 11) звертатися до правоохоронних органів та органів виконавчої влади про притягнення до відповідальності осіб, винних у випуску та реалізації продукції неналежної якості; 12) інформувати громадськість про права споживачів; 13) сприяти розвитку міжнародного співробітництва у сфері захисту прав та інтересів споживачів.

Слайд 7

Самозахист споживачів здійснюється шляхом безпосереднього звернення до продавця або виробника, коли таке звернення стосується безпеки чи якості продукції або ж повноти чи об’єктивності інформації. Така форма захисту законодавчо передбачена для заміни продукції неналежної якості (йдеться про повернення сплачених коштів за таку продукцію у випадку, коли заміна продукції або гарантійний ремонт товару протягом визначеного терміну неможливі.

Слайд 8

Споживач має право на : належну якість товарів і послуг; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про товари і послуги; відшкодування збитків, завданих товарами і послугами неналежної якості; звернення до суду та інших уповноважених органів за захистом порушених прав.

Слайд 9

Споживчий екстремізм Одне з основних правил, які повинен запам'ятати споживач полягає вте, що захищаючи свої права треба вміти вчасно зупинитися. Не можнаперетворювати захист своїх порушених прав у спосіб помсти образившись Васпродавцю. На жаль, серед споживачів з'явилися люди, які зрозуміли,що Закон "Про захист прав споживачів", при розумному його використанні,може стати джерелом існування.

Слайд 10

Випадок Споживач С. придбав вітчизняний холодильник в невеликому комерційному магазині. Холодильник на превеликий жаль гр-на С. виявився неякісним і через кілька днів роботи зламався. Засмучений споживач звернувся задопомогою в юридичну службу КОНФОП. Там йому, природно, допомогли. Магазин замінив гр-ну С. несправний холодильник на новий, виплатив неустойку за затримку заміни, а також відшкодував заподіяну споживачу моральну шкоду. Здавалося б, справі - кінець. Але історія тільки починалася. Уважно вивчення Закону "Про захист прав споживачів", нетрадиційний підхід довирішення власних проблем, природний розум, а може бути хитрість - і врезультаті гр-н С. приходить до вельми своєрідного висновку: "Якщо холодильник не зламається сам, то йому можна допомогти зламатися. Для цього треба за два-три тижні до закінчення гарантійного строку запхати викрутку велектричну схему холодильника або ж плеснути води на працюючийдвигун - і нехай спробують не замінити. Вічно новий холодильник ". Прийшла пора засмучуватися працівникам магазину. Навчені гірким досвідом судового розгляду, продавці покірливо замінили черговий холодильник ушломуспоживачеві і тільки потім стали розбиратися з причиною дефекту. А колизрозуміли, що споживач сам винен у виникненні поломки, холодильниквже був замінений.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне