Монтаж у кіно.Рух камери
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Монтаж у кіно – це спосіб викладення сюжету. Монтаж – це спосіб побудови будь-яких повідомлень через поєднання двох відмінних зображень для отримання третього значення. Монтаж є водночас способом висловлення і способом побудови реальності.
Види монтажу Паралельний монтаж покликаний показати дії, що відбуваються одночасно, але в різних місцях. Паралельний монтаж вказує на те, що ці дії та пов’язані між собою, хоч, можливо, цей зв'язок і не є безпосереднім чи очевидним. Особливо часто використовується в показі динамічних сцен, для нагнітання тривоги глядачів.
Види монтажу Асоціативний монтаж – коли сцени, що чергуються, повинні викликати в глядача думку про подібність, взаємозв’язок, аналогію між показаними об’єктами чи подіями; це можуть бути метафори, порівняння.
Види монтажу Послідовний монтаж: коли епізоди, сцени і кадри, що показують послідовний розвиток подій, вибудовують один за одним в хронологічному порядку.
Цікаві матеріали щодо монтажу можна відшукати на сайті http://classes.yale.edu/film-analysis/index.htm
Рух камери Камера як засіб зйомки може здійснювати три типи рухів: панорамна зйомка (зйомка з горизонтальним або вертикальним обертанням), травелінг (зйомка в русі), наближення або віддалення (трансфокатор) під час одного плану (або zoom – зміна масштабу).
Під час панорамної зйомки об’єктив камери переміщується горизонтально чи вертикально щодо героя чи дії. Трансфокатор (переміщення камери) змінює різкість зображення в кадрі, розмір, кут зору камери. Цей рух впливає на точку зору і відповідно на сприйняття глядача (ліричне, динамічне, дезорієнтоване) і психологічний настрій. Панорамна зйомка – це ніби різновидність огляду місцевості.
Зйомка в русі дає змогу отримати нестійке, недостатньо чітке зображення, яке ніби зменшує дистанцію між глядачем і подією, саме таке зображення могла отримати людина, яка перебувала в місці події. Застосовується, щоб досягти ефекту присутності та більшої достовірності.
Моделююча вправа “Монтаж фільму” Об’єднайтесь у 3 групи. Подивіться на кадри, що лежать перед вами на столі. Уявіть, що ви режисери й експериментуєте, який саме вид монтажу найефективніше застосувати для донесення вашої авторської концепції майбутнього фільму «Клумба». Розташуйте кадри в певній послідовності залежно від виду монтажу. Презентуючи результати роботи, поясніть, чому саме в такому порядку ви розташували кадри і якого ефекту досягли завдяки цьому.
Аналіз відеофрагментів Аналіз руху камери: Визначте тип руху камери? Який ефект має цей тип руху камери на глядача? Аналіз монтажу: Який ритм монтажу використано в цій сцені: довгий і ліричний, чи короткий і кліпоподібний? Ритм у цьому епізоді прискорюється чи сповільнюється? Який тип монтажу застосовано? Як поєднані сцени: різка зміна, затемнення, наплив? Проаналізуйте чергування планів. Який ефект досягається саме таким монтажем? Які причинно-наслідкові зв’язки встановлюються? До яких висновків підштовхується глядач?
Схожі презентації
Категорії