Інформаційна зустріч з партнерами по компоненту «АКСМ».
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Бюджет компоненту «АКСМ» В оригінальній заявці, поданій Україною до ГФ в червні 2009 року – 2,052,817 дол. знаходиться в категорії “Program-related costs of PR”, оскільки не затверджений СР по компоненту АКСМ. Є примітка в бюджеті, що ця сума буде аутсорситись на конкурсній основі СР через суб-грант. Затверджено НР. Апеляція: стор. 6 пункт 3.2. - ще раз підтверджується, що 2,052,817 дол. – це бюджет на адміністрування компоненту АКСМ, який буде аутсорситись на конкурсній основі СР через суб-грант. Затверджено НР. Кларифікації: ГФ вимагає зменшити суму гранту, дає конкретні рекомендації (в документі “Summary of revised savings suggested by IBR”). Адміністративні бюджети Фонду, PATH та Альянсу зменшені (про це ми інформували членів НР). Загальна сума, на яку зменшили бюджет – 4,572,298 дол. (1,921,566 – І фаза, 2,650,732 – ІІ фаза) (стор. 10). ГФ наполягає зменшити першу фазу на 10% (загальна сума І фази – 34,584,205), тобто 3,458,421 дол. Зменшили лише на 1,921,566 (пояснено в кларифікаціях стор. 10). Фонд знаходить можливі статті економії, в тому числі адміністративний бюджет на адміністрування компоненту АКСМ. Чому: 2, 052,817 дол. - це 30% від програмного бюджету компоненту. Це найвищий відсоток на адміністративний бюджет - ОР та СР мають менші відсотки. В “Кларифікаціях” на стор. 22- 25 пропонуємо зменшення бюджету на 211,654 дол. (із сумою бюджету 1,841,346 дол.). Вносимо деталізацію, що 10% компоненту Фонд планує виконувати сам (це стосується кризисної адвокації та адвокативних дій на національному рівні). 89% компоненту буде виконуватись організацією (ми), вибраній (ими) на конкурсній основі. Презентовано на НР, отримані рекомендації, які опрацьовані та прийняті. Згідно процедур ГФ, не вимагає затвердження на НР. ГФ задоволений кларифікаціями і не зменшив адміністративний бюджет АКСМ (до моменту оцінки бюджету Прайс Вотерхаус Куперс). Сума 2,052,817 дол. Оцінка бюджету проходить в період липень – вересень. Фонд отримує від Прайс Вотерхаус Куперс більш ніж 60 запитань і разом з СР захищає бюджет. В жовтні очікуємо отримати фінальну суму бюджету, в тому числі на компонент АКСМ. Оскільки надали повні та чіткі відповіді, не очікуємо зменшення. Остаточне рішення ГФ буде презентовано на НР.
Що передбачає реалізація АКСМ У Заявці на 9 Раунд прописано ряд заходів в розділі АКСМ. Оскільки за допомогою компоненту АКСМ мають впроваджуватися інші компоненти, такі як лабораторний компонент, розширення ДОТС, ведення випадків МЛУ ТБ, ВІЛ/ТБ ко-інфекції, то робота по АКСМ (малі гранти) має проводитися з першого року. Проте після створення АКСМ стратегії та АКСМ плану – все має прийняти чіткий характер, замість хаотичного, який існує наразі. Національна АКСМ стратегія має включати не лише грант ГФ (який стане її частиною), а й інших партнерів, які проводять діяльність по АКСМ в сфері ТБ в Україні. Покроковий АКСМ план по 9 Раунду: Створення Робочої групи з АКСМ на національному рівні. Проведення КАРВ дослідження. Проведення оцінки на регіональному рівні у 5 областях. Розробка національної АКСМ стратегії - затвердження на Національній раді. Підтримка розробки та узгодження АКСМ стратегії у 27 областях. Навчання представників НУО АКСМ стратегії (малі гранти).
Подальші кроки щодо компоненту “АКСМ” Україні необхідно виробити єдине бачення щодо стратегії виконання компоненту “АКСМ”, а потім щодо національної АКСМ стратегії. Фонд планує: Після того, як буде підписана грантова угода між ГФ та ОР, провести розширену (2 дні) зустріч зацікавлених партнерів за участі незалежного (их) міжнародного (их) експертів з АКСМ. Мета – сформувати стратегію впровадження компоненту АКСМ по 9 Раунду. Затвердити розроблену стратегію на НР. На підставі стратегії оголосити відкритий (і) конкурс (и) на обрання СР (ів) по компоненту “АКСМ”. Буде сформована незалежна комісія, яка вибере СР (ів). До складу увійдуть експерти по АКСМ – українські та міжнародні, які не матимуть жодного відношення до гранту ГФ та мають відповідний досвід. Можливі строки зустрічі – кінець листопада – грудень.
Відповіді на запитання з листів Питання легітимності подання звіту місцевого агента Глобального фонду (Price Waterhouse Coopers) щодо оцінки Основного реципієнта – БФ «Розвиток України» від 17 вересня 2010 року: Питання некоректне. Чому: ГФ проводить оцінку обраного ОР, за кошти ГФ, через локального агента – у випадку України це Прайс Вотерхаус Куперс. Це – правило ГФ. Прайс Вотерхаус Куперс готує та подає звіт щодо потенціалу ОР (також частково попередньо обраних СР) в ГФ. Комунікація між ГФ та локальним агентом відбувається у вигляді звітів та не потребує затвердження НР. Зміст звіту є конфіденційною інформацією. Ні в ОР чи СР, ні в інших партнерів немає доступу до змісту звіту. З приводу будь-яких зауважень, коментарів чи пропозицій – звертайтеть до ГФ.
Відповіді на запитання з листів Фонд працює прозоро, згідно з повноваженнями, які має номінований ОР до підписання грантової угоди з ГФ, а саме: Переписка з Глобальним фондом з моменту подачі Заявки на 9 Раунд, включаючи всі уточнюючі запитання та апеляцію ведеться із обов'язковою копією на всіх членів КМК. Заявка, апеляція підтримані та схвалені членами НР, що підтверджено Протокольними рішеннями від 20 квітня (пит. №8 “Щодо результатів Апеляції”). Кларифікації – Фонд презентував на НР, що підтверджено протоколом від 26 травня (пит. №11,12,13,14 – “Щодо 8 уточнюючих запитань від ГФ”, “Щодо підготовки стратегії та бюджету за компонентом АКСМ”). Отримання офіційного рішення про фінансування проекту - Фонд інформував НР, що підтверджено протоколом НР від 17 серпня (пит. 10 “Щодо фінансування заявки по 9 Раунду”). Для розробки апеляції та кларифікацій залучались СР, ВООЗ, фасилітатори та інші організації, які висловили готовність долучитися до роботи. Після підписання грантової угоди, Фонд буде діяти відповідно до прийнятих процедур ГФ, а саме: Згідно грантової угоди, ОР повинні постійно інформувати КМК про хід реалізації Заявки (“Керівні принципи”, частина 6, пункт 20); Регулярні звіти в Глобальний фонд та КМК про програмну та фінансову реалізацію грантів ГФ (квартальні звіти, приклад Мережі та Альянсу). Дії, котрі повинен здійснювати КМК (Координаційний механізм країни): Координація роботи для отримання єдиної Заявки від країни на фінансування від ГФ; Оцінка та Моніторинг діяльності та реалізації схвалених програм ГФ, включаючи, за необхідності, схвалення значних змін в планах реалізації програми, затвердження ІІ фази (“Керівні принципи та кваліфікаційні вимоги для КМК”, частина 3, пункт 7 та пункт 15 (в частині про створення прозорої та документованої процедури для нагляду за реалізацією гранту); КМК має здійснювати нагляд за підготовкою Заявки в ГФ та відслідковувати всі зміни, що вносяться в Заявку у процесі підготовки (Частина 6); Забезпечувати зв’язок між програмами ГФ та іншими програмами, що реалізовуються в країні; Очікується, що КМК направлятиме в ГФ протоколи своїх засідань, на яких обговорюватимуться питання, що стосуються Глобального Фонду та зміни складу КМК (частина 6, пункт 20).
Відповіді на запитання з листів Розділ 4.4. “Основні пріоритети” Заявки та роль компоненту АКСМ у Заявці 9 раунду: - Ми усвідомлюємо, що АКСМ - це ключовий компонент стратегії «Стоп ТБ» та відіграє визначальну роль у створенні сприятливого соціального і політичного середовища та умов для надання послуг у сфері ТБ (з Заявки на 9 Раунд, стор. 61); За допомоги АКСМ реалізовуватимуться інші компоненти Заявки та забезпечуватиметься доступ пацієнтів до високоякісних послуг з ДОТС (з Заявки на 9 Раунд, стор. 50). Всі компоненти заявки взаємопов’язані - АКСМ без доступних послуг з діагностики та лікування не ефективно, і навпаки. Правомірність ФРУ щодо оголошення конкурсу на посаду Керівника відділу адвокації, комунікації та соціальної мобілізації: ФРУ, як й будь-яка інша організація має право наймати персонал, згідно штатного розпису; Наразі ця посада фінансується за кошти ФРУ; Розширення ФРУ (із реалізацією проекту ГФ) було затверджено на засіданні НР 28 травня 2009 року при затвердженні Заявки на 9 Раунд зі всіма додатками, в тому числі Додаток 44, де було показано розширення структури Фонду (включно із Відділом АКСМ). Тендер на Суб-реципієнта компоненту АКСМ: бачення, умови: Згідно рішення НР від 28 травня 2009 року та 26 травня 2010 року буде проведено відкритий конкурс на СР по компоненту АКСМ, із дотриманням норми прозорості та підзвідності; - Умови тендеру будуть прописані після підписання грантової угоди, згідно норм ГФ, та із залученням як міжнародної так й національної експертизи. Консорціум неурядових організацій: досвід АКСМ у сфері протидію захворюванню на ТБ, монополія на впровадження АКСМ компоненту: Оскільки компонент АКСМ віддано на відкритий тендер, то неможливо передбачити, хто саме подасть Заявку на участь; У світлі відкритості та прозорості не можемо стверджувати, що зазначений Консорціум апріорі є єдина сила, яка “має відповідний досвід та здатні на високому рівні реалізувати завдання компоненту АКСМ в рамках гранту”.
Щодо мандатів та повноважень БФ «Розвиток України» як визначеного Національною радою ОР від України: Відповіді на запитання ГФ: Оскільки на відповідь на етапі скринінгу ГФ дає від 1 до 3 днів, то очевидно це не дає можливості затвердити ці питання на засіданні НР та й не потребує такої процедури, бо для цього у Заявці вказуються контактні особи від країни; У випадку із Апеляцією, а згодом й з уточненнями до апеляції ФРУ виносив ці документи на розгляд зацікавлених сторін та затвердження НР (див. Протокольні рішення від 14 грудня 2009 року та 26 травня 2010 року.) Питання ведення грантових переговорів: Грантові переговори ГФ веде із призначеним від країни та затвердженим КМК Основним реципієнтом. Комунікаційні процедури ГФ: Щодо питань подачі Заявок - вся комунікація ГФ щодо основоположних питань ведеться із визначеною від країни контактною особою або з Головою чи заступником КМК (виконано); У копію переписки ставляться всі члени КМК (виконано); Якщо комунікація ведеться між ГФ та Місцевим агентом фонду (далі Price Waterhouse Coopers), то в ній більше ніхто не приймає участі (виконано). Прозорість схеми прийняття рішень та звітності: Оскільки ФРУ керувався у всіх своїх рішення вказівками ГФ та рішеннями НР, можемо ствердити, що ОР дотримався правила прозорості прийняття рішення. Процедури внутрішнього та зовнішнього інформаційного обміну: Всі пропозиції ОР виносилися на розсуд зацікавлених сторін з подальшим обговоренням та затвердженням на НР; Члени НР були поставлені до відома про процес та статус переговорів з ГФ; Основоположні документи були затвердженні на засіданні НР.
Схожі презентації
Категорії