Додаткові можливості щодо виконання завдань освітнього сектору в контексті проектів Європейського Союзу, Глобального Фонду та GIZ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Додаткові можливості щодо виконання завдань освітнього сектору в контексті проектів Європейського Союзу, Глобального Фонду та GIZ Володимир Пономаренко координатор проектів ГФ і ЄС Всеукраїнська спілка вчителів і тренерів (ВСЕСВІТ) Всеукраїнська нарада «Партнерство на національному і регіональному рівнях задля забезпечення дієвості освітнього сектора у протидії епідемії ВІЛ/СНІДу» 12 листопада 2012 року, м. Київ
Індикатор дієвості освітнього сектору у подоланні епідемії ВІЛ/СНІД Національний індикатор №11 (за ним Україна звітує перед світовою спільнотою): «Відсоток ЗНЗ, які мають підготовлених вчителів і протягом останнього навчального року забезпечили навчання учнів за програмами розвитку життєвих навичок щодо формування ЗСЖ і профілактики ВІЛ» Зазначені складові визначили два галузевих індикатора: Індикатор 11.1 (підготовка педагогів): «Кількість педагогів, підготовлених за методикою розвитку життєвих навичок, сприятливих для безпеки, здоров’я і розвитку учнів» Індикатор 11.2 (охоплення учнів): «Кількість учнів ЗНЗ, забезпечених навчально-методичними матеріалами і охоплених навчанням за програмами розвитку життєвих навичок щодо формування здорового способу життя і профілактики ВІЛ»
Необхідні умови успішної інституалізації програм дієвої профілактики в навчальних закладах Адвокація і розвиток міжсекторіальної взаємодії задля підтримки якісної превентивної освіти на всіх рівнях Наявність підготовлених педагогів Якісні навчально-методичні матеріали Прихильність керівництва школи Гідне місце в навчальному плані Інтерактивні методи навчання Створення сприятливого шкільного середовища (FRESH) Партнерство з молоддю, батьками та місцевим співтовариством Системний моніторинг процесу та результатів впровадження
Позитивна зовнішня оцінка досягнень освітнього сектора в 2004-2009 роках ОЦІНКА: «... впровадження освітніх програм на основі розвитку життєвих навичок у навчальні плани шкіл є видатним досягненням ...» (с.97) РЕКОМЕНДАЦІЇ: «Забезпечити всі школи України підготовленими вчителями та ресурсами для профілактики ВІЛ серед школярів всіх вікових категорій» (пункт 4.2.4, с. 98)
Проблеми, виклики і ключові завдання освітнього сектора ПРОБЛЕМИ І ВИКЛИКИ: Недостатня кількість підготовлених вчителів, тривожні тенденції щодо якості підготовки, брак навчально-методичних матеріалів Недостатнє розуміння і підтримка превентивних програм керівниками Недостатнє охоплення учнів якісним навчанням, свавілля деяких директорів Недостатня робота з батьками та громадою, деструктивна діяльність маргінальних супротивників профілактичної освіти КЛЮЧОВІ ЗАВДАННЯ: Підготувати вчителів для всіх рівнів освіти. Контроль якості. Забезпечити їх навчально-методичними матеріалами. Посилити міжсекторіальну взаємодію, спільно провести консультативно-мотиваційні наради керівників системи освіти всіх рівнів Запровадити контроль навчальних закладів щодо охоплення та якості навчання Розвинути мережу ВСЕСВІТ задля активної підтримки якісної превентивної освіти
Чи вартують зусиль поставлені цілі? Дослідження “ Вартість/Ефективність ” щодо профілактичної освіти в Естонії показало, що витрачені за 9 років 5,6 млн. доларів окупилися тим, що за цей період вдалося: знизити поширеність абортів серед підлітків (15-19 років) на 45%; знизити захворюваність ІПСШ на 62%), в т.ч. ВІЛ на 96%. При цьому в Естонії одночасно створювалися і працювали медичні та консультативні служби для підлітків і молоді Цей результат міжсекторіальної взаємодії вартий наслідування! Профілактична освіта Дружні до молоді соціально-медичні служби
Внесок міжнародних донорів: Проект Глобального фонду ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ (2013 рік): Підготовлено 216 тренерів для 47 установ післядипломної та до-дипломного освіти. Розроблено, видано та поширено навчально-методичні матеріали, що забезпечують підготовку 16 000 педагогів для основної і старшої школи, ПТНЗ та педагогічних ВНЗ Понад 8000 навчальних закладів забезпечено посібником для учнів 15-18 років за курсом “ Захисти себе від ВІЛ ” (по 20 примірників на навчальний заклад). ЦІЛІ: 1. Забезпечити установи післядипломної та до-дипломної освіти програмами, тренерами та навчально-методичними матеріалами для здійснення подальшої підготовки вчителів 2. Забезпечити навчальні заклади посібниками для учнів 15-18 років за курсом “ Захисти себе від ВІЛ ”
Внесок міжнародних донорів: проект Європейського Союзу РЕЗУЛЬТАТИ в 2014 році: У 400 базових навчальних закладах (2% від загальної кількості шкіл) впроваджено стандарти ефективної превентивної освіти* Більше як 1000 керівників системи освіти всіх рівнів пройшли мотиваційні тренінги Створено та функціонує ресурсний Інтернет портал для обміну досвідом та кращими практиками Посилено потенціал всеукраїнської мережі прихильників якісної превентивної освіти (ВСЕСВІТ) ЦЕЛЬ: Ввести на базе 400 учебных заведений стандарты организации благоприятной среды, которая обеспечивает качественное превентивное образование, снижение стигмы и дискриминации, интеграцию детей, живущих с ВИЧ, развитие партнерства с родителями, учениками, государственными и общественными организациями ЦІЛІ: Запровадити в 400 базових навчальних закладах моделі превентивного навчання, що забезпечують: навчання на основі розвитку життєвих навичок створення сприятливого шкільного середовища зниження стигми, дискримінації та насильства інтеграцію ВІЛ + дітей розвиток партнерства з батьками, учнями, державними та громадськими організаціями * Базові школи слугуватимуть зразком та центрами поширення кращих практик для інших шкіл
Внесок міжнародних донорів: проект Німецького товариства міжнародного співробітництва РЕЗУЛЬТАТИ: Підготовлено 27 педагогів - майстер-тренерів «Маршруту безпеки» 400 шкіл, визначених як базові майданчики для впровадження стандартів якості превентивної освіти, стали центрами «Маршруту безпеки» і забезпечені відповідними матеріалами з питань репродуктивного здоров’я, профілактики ВІЛ/СНІД та ІПСШ ЦІЛІ: Підготувати тренерів для всіх регіонів України та забезпечити базові навчальні заклади інтерактивною навчальною виставкою «Маршрут безпеки»
Надбання від співпраці з ЮНЕСКО РЕЗУЛЬТАТИ ДЛЯ Найбільш успішні превентивні програми в Україні базуються на рекомендаціях, посібниках та матеріалах, розроблених ЮНЕСКО ЮНЕСКО здійснює методичну допомогу у виконанні проектів ГФ та ЄС, надає рекомендації з питань шкільної політики в контексті ВІЛ ЮНЕСКО і ВСЕСВІТ спільно розробляють для України підручники і посібники з основ здоров'я а також модулі для дистанційного навчання вчителів ЮНЕСКО організує регіональні конференції, круглі столи, семінари ЮНЕСКО: Має широкий набір ресурсів для здійснення всебічної ефективної профілактики ВІЛ/СНІД: докази, стандарти, керівництва, навчальні посібники Співпраця ВСЕСВІТ із ЮНЕСКО розпочалася в 2011 році
Що ми очікуємо від співпраці з регіональними координаційними радами ? Спільний контроль впровадження курсу “ Захисти себе від ВІЛ ” у навчальних закладах (особливо тих, куди надсилається література) Сприяння вирішенню питання про місце зберігання навчальної літератури, виготовленої за кошти проектів Спільне проведення нарад начальників районних управлінь освіти Запровадження регулярних звітів управлінь освіти і директорів навчальних закладів про хід впровадження проектів (у контексті загальнодержавної програми) Проведення спільних моніторингових візитів до навчальних закладів Регулярне висвітлення в місцевій пресі ходу виконання проектів Приєднання прихильників ефективної профілактики до мережі ВСЕСВІТ …
Схожі презентації
Категорії