Бібліотека ХХІ сторіччя у звичайній загальноосвітній школі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Бібліотека ХХІ сторіччя у звичайній загальноосвітній школі Творчий проект Автор: Барановська Ірина Віталіївна, заступник директора з НВР Клавдіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бородянського району Київської області Той, хто володіє інформацією, володіє світом…
Конвенція прав дитини, стаття 13: Дитина має право вільно висловлювати свою думку, це право включає свободу шукати, отримувати і передавати інформацію та ідеї різного напрямку незалежно від меж в усній, письмовій чи друкованій формі, у формі творів мистецтва чи за допомогою інших засобів по вибору дитини
Актуальність: У сучасному світі однією з найважливіших вимог до молоді є високий рівень освіти Невід’ємною складовою якісної освіти є вміння знаходити необхідну інформацію та адаптувати її до рішення поставленого завдання
Мета: Реформувати бібліотеку звичайної загальноосвітньої школи у сучасний бібліотечно-інформаційний центр
Завдання: Формування шкільної бібліотеки як центру інформаційно-освітнього середовища школи для забезпечення реалізації програми рівного доступу до якісної освіти Посилення ресурсів бібліотеки (забезпечення навчальною та художньою програмовою літературою, оснащення комп’ютерами, засобами зв’язку, оргтехнікою, цільове комплектування, підготовка кадрів) Створення медіатеки та ресурсної бази із сучасним апаратним та програмним забезпеченням, створення власних медіапродуктів
Характеристика проекту практично орієнтований колективний довготривалий Терміни реалізації: 2010-2015 рр.
Інновація – це нововведення, що базується на використанні досягнень науки і передового досвіду Інноваційна діяльність – процес створення, освоєння і поширення інновацій. Може бути направлена як на одержання нового (у нашому випадку бібліотечно-інформаційного) продукту, так і на упровадження нових ефективних форм роботи. Інноваціями шкільної бібліотеки будуть нові, нетрадиційні продукти, послуги, технології, які дозволяють ефективно (мінімум витрат – максимум результату) обслуговувати наших користувачів. Інновацією є тільки упроваджена ідея (на задуми це не поширюється).
Інноваційні заходи не просто мають нові назви, а проводяться із використанням інтерактивних методів і форм роботи Створення фонду засобів навчання на електронних носіях Комп’ютеризація бібліотеки Створення при бібліотеці мультимедійного центру Використання педагогічних інновацій (метод проектів, інтерактивні методи й прийоми, дистанційне навчання тощо)
Головна ідея інновацій у роботі шкільних бібліотек: Практичне і теоретичне осмислення бібліотечної діяльності як педагогічного процесу
Інноваційна діяльність бібліотеки Автоматизація бібліотечних процесів Розширення інформаційного поля закладу освіти Робота з цифровими освітніми ресурсами Проектно-дослідницька діяльність Формування інформаційної культури користувачів
Фактори, що визначають особливу роль шкільної бібліотеки у формуванні інформаційної культури: Наявність інформаційних ресурсів на різних носіях: паперових (книжковий фонд та фонд періодичних видань); магнітних (фонд аудіо- та відеокасет); цифрових (СД-диски); комунікативних (компьютерні мережі) та інших носіях; Професійна готовність шкільного бібліотекаря до формування інформаційної культури учнів
Обслуговування педагогів Виконання запитів в області педагогічних інновацій й нових технологій Створення банку педагогічної інформації (поряд із традиційним і електронним каталогами) Інформування адміністрації школи з питань управління навчальним процесом Підтримка діяльності педагогів в царині створення інформаційних продуктів (документів, баз даних, Web-сторінок тощо) Сприяння проведенню атестації педагогів
Обслуговування учнів Реорганізація шкільної бібліотеки в бібліотеку-медіатеку, що має завдання не лише збирання, збереження і надання традиційних і нетрадиційних видань, а й створення власної нової інформації (аудіо- та відеопрограми, веб-сторінки, сайти та інше). Головним напрямом стає робота з аудіовізуальними електронними документами, у тому числі електронними підручниками, компакт-дисками. Організація доступу до повнотекстових баз даних, що за своїми масштабами у тисячі разів перевищують власні фонди. Телекомунікаційні мережі, Інтернет дають абонентам бібліотеки-медіатеки можливість доступу до світових ресурсів інформації, електронна пошта – практику спілкування з ровесниками за кордоном.
Інноваційні аспекти виховної діяльності бібліотеки: Участь у Інтернет-олімпіадах та телекомунікаційних проектах в системі дистанційної освіти Розвиток критичного мислення, вміння порівнювати та вибирати інформацію Перегляд навчальних відеофільмів Презентації розвивальних комп’ютерних ігор тощо
З досвіду бібліотекарів (за матеріалами Інтернету) Робота з боржниками через соціальні мережі Інтернету Обслуговування користувачів (педагогів, адміністрацію) за запитами інформацією у вигляді презентацій. Авторські презентації, грамотно оформлені, із посиланнями є вторинним інформаційним продуктом і одразу ж можуть використовуватися для проведення різних заходів Використання зовнішніх баз даних за допомогою цифрової фотокамери корпоративна каталогізація ( в межах району)
Результативність роботи Щорічна участь у конкурсі “Живи, книго!”, тричі за останні роки досвід був визнаний найкращим у районі Перемога у Всеукраїнському конкурсі “Шкільний бібліотекар-2007” Створення та захист робіт у НТУ МАН під керівництвом бібліотекаря
Індивідуальні проекти. Мала академія наук: Осадча Катерина “Слово про талановитого майстра пензля Ф.З.Коновалюка”. ІІІ місце, обласний етап. Василенко Ольга – “Палітри різнобарвні голоси. Творчість художника В.П.Словохотова”. ІІ місце, обласний етап. Шевчук Віталій – “Несін Валентин Антонович – вчений-палеонтолог, людина рідкісної професії”. І місце, районний етап. Бурдзяківська Інна “Заснування селища Клавдієве”. І місце, районний етап. Воробей Максим – “Ой, чий то кінь стоїть...” ІІ місце, районний етап.
Медіатека школи: Більше 100 презентацій до уроків і позакласних заходів Навчальні диски з різних предметів Відеоматеріали “Методичного калейдоскопу” Мультимедійні довідники і словники
Шкільна бібліотека Клавдіївської школи є складовою єдиного інформаційно-методичного центру школи, до якого входять: 1) бібліотека: читальна зала абонемент книгосховище 2) методичний кабінет: методична література нормативно-правова документація чинні навчальні програми періодична преса 3) комп’ютерний клас
Індивідуальний проект бібліотекаря: Використання культурно-історичного потенціалу міста Києва у формуванні інформаційної компетентності читачів Гостями школи протягом останніх років були понад 30 видатних особистостей: Д.Білоус, А.Дімаров, М.Слабошпицький, Г.Чубач, А.Камінчук, В.Каменчук, М.Сіренко, Ю.Лисенко, Т.Кондратюк, В.Хайруліна, В.Жилін, А.Валерко, Л.Петрова, М.Сом, К.Рибалко…..
Педради. Консиліуми. Методоб’єднання: Робота шкільної бібліотеки з формування інформаційної культури й організації самоосвіти учнів та вчителів. Співробітництво учителів, батьків та бібліотеки у системі національного виховання “Школа-родина” Інноваційна діяльність учителів та бібліотекаря в школі Інтегровані завдання пролонгованої дії для обдарованих дітей Сучасний учень і культура читання Роль бібліотеки в інформаційному забезпеченні профільного навчання у школі Бібліотека – кабінет № 1
Наші плани та мрії… Переформатувати роботу бібліотеки так, щоб абонемент перестав бути її головним підрозділом, а на перший план висунути роботу читальної зали – підрозділу, який надає можливість для підготовки у комфортних умовах рефератів, доповідей, домашніх завдань Тут забезпечуватиметься не лише доступ до різноманітних інформаційних ресурсів, бібліотека створює довідково-бібліографічну службу, здійснює постійне консультування з методики пошуку інформації і трансформування її у необхідний учневі матеріал
Наші плани та мрії ще… Провести у школі олімпіаду з інформаційної грамотності Створити на соціальному ресурсі “Щоденник” банк власних мультимедійних продуктів Запровадити нові моделі обслуговування читачів-користувачів
Власна думка насамкінець… Можливості інноваційного розвитку бібліотек як інформаційних, культурних і освітніх закладів далеко не вичерпані тим, що створено в наш час, і переспективи – це зовсім не безумовна трансформація в медіатеки та надсучасні мультимедійні центри. Однак майбутнє шкільних бібліотек багато в чому залежить від здатності гнучко реагувати на зміни зовнішнього середовища і внутрішніх потреб усієї системи освіти і кожної конкретної школи, а також від сприйняття інновацій.
Джерела Віртуальна бібліографічна довідка. Об’єднана довідкова служба бібліотек України. - http://www.chl.kiev.ua/cgi-bin/sp/part/index.php?razdel=35&page=11 Мельничук І.О. Етапи формування інформаційної культури учня // Завуч. – 2006. - № 25. – С.27-29. Антонова О. Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві: за і проти // Інформатика в школі. - № 1, січень 2011. – С. 43. Зангізорян Ш.С. Інформацйіна компетентність школяра // Шкільна бібліотека. - № 1, 2011. – С. 57. Свистунова Т.М. Проблема формування інформаційної культури школярів в умовах становлення Інтернет-суспільства // Інформатика в школі. - № 12 (24), 2010. – С.2.
Схожі презентації
Категорії