Національні зобов'язання та політичні інструменти на 2012 рік: частина А, державний сектор.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Національні зобов'язання та політичні інструменти на 2012 рік: частина А, державний сектор. Проект для обговорення 16 березня 2012 року Підготувала: Олена Нечосіна
Порядок підготовки звіту: Визначення переліку респондентів, які представляють органи влади та державні установи. Проведення аналізу документів з відповідних питань Проведення індивідуальних інтерв'ю з респондентами Узагальнення результатів інтерв'ю та аналізу документі.
Перелік респондентів: Державна служба України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань: Александріна Т. А., Єщенко О. Г., Зеленська М. В. Міністерство освіти та науки, молоді та спорту: Фіцайло С. С. Міністерство соціальної політики: Сановська В.А. Державна служба молоді та спорту: Хохич І.М. Державна пенітенціарна служба: Криворук А.І. ДУ «Український Центр СНІДу МОЗ України»: Нізова Н.М., Щербінська А.М., Жигінас О.С.
Основні результати оцінки: Значний прогрес: Лікування, догляд та підтримка (2011 - 8 балів, 2009 – 6) Прогрес: Стратегічне планування (2011 - 7 балів, 2009 – 6), Політична підтримка та лідерство (2011 - 7 балів, 2009 – 6). Без змін: Моніторинг і оцінка (2011 - 7 балів, 2009 – 7) Регрес: Профілактика (2011 – 5 балів, 2009 – 6)
Стратегічне планування: досягнення Відповідь Україні побудована відповідно до «Триєдиних принципів»: єдиний координаційний орган (Національна рада з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу), єдина стратегія (Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД) єдина система моніторингу та оцінки (Постанова КМУ від 28 грудня 2011 р. N 1349 «Про єдину систему моніторингу та оцінки ефективності заходів, спрямованих на запобігання поширенню епідемії ВІЛ-інфекції»).
Стратегічне планування (2): досягнення На виконання Загальнодержавної програми розроблені та реалізуються: Відомчі програми Регіональні програми Регіональні операційні плани Національний операційний план Тематичні стратегічні плани
Стратегічне планування (3): досягнення Підготовка та подання заявки України на 10 раунд Глобального фонду. Заявка 10 раунд готувалась на основі Національного операційного плану Заходи заявки доповнюють загальну стратегію країни.
Стратегічне планування: проблеми В умовах фінансової кризи не забезпечується необхідного рівня фінансування всіх напрямів стратегії протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу Із-за затримка фінальних результатів Комплексної зовнішньої оцінки не вдалось врахувати всі рекомендації в Загальнодержавній програмі Не визначена стратегія продовження програм та послуг після завершення фінансування Глобального фонду
Політична підтримка та лідерство: досягнення Повна підтримка Президентом України нової стратегії ЮНЕЙДС до 2015 року «Прагнення до нуля», глобального плану «Зворотний відлік до нуля», а також нової Політичної декларації Засідання високого рівня. В грудні 2010 року ухвалена нова редакція «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ»
Політична підтримка та лідерство: досягнення (2) В ході повного реформування системи органів влади утворено Державну службу з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально-небезпечних хвороб. Підтримка процесу подання заявки України на 10 раунд та доведення готовності та потенціалу державної установи Українського центру СНІДу бути Основним реціпіентом проекту Глобального фонду
Політична підтримка та лідерство: проблеми (3) Об'єктивні чинники, що пов'язані із загальною ситуацією в країні: Загальний дефіцит бюджетних коштів та недостатнє фінансування заходів з протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу Організаційні труднощі, які виникли внаслідок реформування системи органів виконавчої влади.
Профілактика: Відповідно до законодавства профілактика визначена основним пріоритетом державної політики. Профілактичні програми ґрунтуються на принципах здорового та морального способу життя, духовних цінностей і відповідальної поведінки у сфері сексуальних стосунків. Компоненти профілактики має кілька складових, а саме: Первинна профілактика ВІЛ-інфекції; Профілактика серед представників груп ризику; Профілактика серед ВІЛ-позитивних осіб: Специфічні профілактичні заходи (безпека донорства та постконтактная профілактика).
Первинна профілактика: досягнення Питання профілактики ВІЛ-інфекції інтегровано в навчальний процес, постійно здійснюється контроль якості викладання цього предмету. за рахунок місцевих бюджетів вишукується можливість здійснення інформаційно-просвітницької діяльності. 2012 рік оголошено роком спорту та здорового способу життя, розроблено національний логотип здорового способу життя, «Конституція здорової людини» та спеціальні просвітницькі програми. В рамках підготовки України до проведення Євро-2012 за міжнародної фінансової підтримки стартували масштабні інформаційні кампанії профілактичної спрямованості, зокрема «Червона картка», «Чесна гра», «Не дай СНІДу шанс» та інші.
Первинна профілактика: проблеми Відсутність фінансування запланованих заходів Загальнодержавної програми
Фокусна профілактика: досягнення Програми здійснюються за рахунок ресурсів проекту Глобального фонду, в тому числі продовження програм протягом наступних двох років (2012-2013) Вагомий внесок неурядових організацій. Стабільно функціонують програми профілактики серед СІН по стратегіям зменшення шкоди, останніми роками спостерігається зменшення рівня інфікування серед СІН. Суттєво збільшені масштаби впровадження замісної підтримувальної терапії з метою профілактики ВІЛ-інфекції серед споживачів наркотиків. Налагоджена міцна співпраця з неурядовими організаціями, які здійснюють профілактичні програми в установах виконання покарань.
Фокусна профілактика: проблеми Програми профілактики серед СІН недостатньо враховують зміну шляху передачі ВІЛ-інфекції – від СІН до їх статевих партерів. Низьке охоплення профілактичними програмами статевих партнерів СІН. Недостатнє охоплення програмами профілактики всіх груп ризику
Позитивна та специфічна профілактика: Здійснюється на високому рівні та достатньо забезпечується відповідним фінансуванням з державного бюджету. Зменшення рівня вертикальної трансмісії ВІЛ від матери до дитини до 4,6%.
Лікування, догляд та підтримка: досягнення В останні роки в умовах дефіциту державного бюджету держава віддає більший пріоритет лікуванню ЛЖВ. Станом на кінець 2011 року АРВ-препарати отримують близько 26 тис осіб. В умовах економічної кризи забезпечується фінансування з державного бюджету видатків на закупівлю антиретровірусних препаратів. На боротьбу з ВІЛ-інфекцією/СНІДом у 2012 році у держбюджеті передбачено 92 млн. грн. По результатам останніх торгів по закупівлі антиретровірусних препаратів за рахунок бюджетних коштів ліки були придбані за цінами нижчими на 25%. Всього в 2012 році планується забезпечити АРТ лікування більше 40 тисяч пацієнтів.
Лікування, догляд та підтримка: досягнення (2) Існує значний прогрес розширення масштабів лікування в установах виконання покарань: У порівнянні з 2010 роком охоплення АРТ-лікуванням в установах виконання покарань збільшено майже в 2 рази, буде збільшено кількості схем АРТ (планується 7 схем). Медичні фахівці пенітенціарної системи мають достатній потенціал та досвід для призначення та ведення АРТ лікування, планування обсягів АРТ, тестів для лабораторного обстеження, проводиться закупівля препаратів та тестів. Завдяки цільової закупівлі препаратів для ВІЛ-позитивних засуджених покращився процес лікування опортуністичних інфекції у (раніше здійснювалось планування та закупівля препаратів для всіх засуджених). Відкриття інфекційних відділень для лікування ВІЛ-інфікованих засуджених.
Лікування, догляд та підтримка: проблеми Існуюче охоплення АРТ недостатнє по причинам: а) недостатнє фінансування як АРТ-препаратів, так і лабораторний супровід ВІЛ-позитивних осіб, б) низьке охопленням ВІЛ-позитивних СІН програмами замісної терапії, недостатня прихильність до АРТ.
Лікування, догляд та підтримка: проблеми (2) Не вистачає фінансування для закупівлі в достатньої кількості препаратів для лікування опортуністичних інфекцій. Потребує посилення матеріально-технічного забезпечення лабораторна база у зв’язку зі збільшенням кількості пацієнтів на АРТ. Системні проблеми у загальних процедурах державних закупівель. Потребує удосконалення та масштабного впровадження інтегрований підхід до надання медико-соціальних послуг ВІЛ-позитивним СІН.
Моніторинг та оцінка: досягнення Відбувався послідовний розвиток системи моніторингу та оцінки. Було завершено процес створення регіональних центрів моніторингу та оцінки в усіх областях України, налагоджено збір регіональних показників. Триває процес розробки національного плану моніторингу та оцінки Головне досягнення - ухвалення Постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. N 1349 «Про єдину систему моніторингу та оцінки ефективності заходів, спрямованих на запобігання поширенню епідемії ВІЛ-інфекції».
Моніторинг та оцінка: проблеми Недостатній рівень підготовки та забезпеченість кадрами з питань моніторингу та оцінки, особливо в регіонах. Система моніторингу та оцінки не розвивається як повноцінна самостійна структура. Не проводиться глибинний аналіз даних моніторингу та оцінки для подальшого прийняття управлінських рішень. Фінансування для проведення необхідних досліджень здійснюється переважно за рахунок проекту Глобального фонду та міжнародних проектів, фінансування з державного бюджету не виділяється.
Висновки: Україна протягом звітного періоду досягла суттєвого прогресу у протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Більшість проблем пов'язано з об'єктивним контекстом в країні – дефіцит бюджету, економічна криза, процес реформування органів влади. Найбільший прогрес експерти відмічають у сфері лікування. Стратегічне планування та політична підтримка здійснюються на високому рівні. Всі складові програми профілактики потребують уваги та комплексного збалансованого підходу.
Схожі презентації
Категорії