Методи роботи неурядових організацій, що надають послуги дітям і сім'ям, ураженим ВІЛ/СНІД, шляхи співпраці НУО з державними установами Презентація в рамках тренінгу «Адміністрування грантів неурядовими організаціями».
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Методи роботи неурядових організацій, що надають послуги дітям і сім'ям, ураженим ВІЛ/СНІД, шляхи співпраці НУО з державними установами Презентація в рамках тренінгу «Адміністрування грантів неурядовими організаціями». Київ 11.09.2009 р. Координатор програм дитинства і материнства Заступник директора КМВ ВБО Мережі ЛЖВ Булах Л.В.
Стратегічні цілі роботи проектів і програм спрямованих на ВІЛ-позитивних вагітних, дітей та їх батьків Формування національної політики в сфері соціального захисту та забезпечення ЛЖВС в Україні, здійснення національних та міських програм боротьби та профілактики ВІЛ/СНІД; Зменшення відсотку ВІЛ-позитивних дітей від загальної кількості дітей, народжених ВІЛ-позитивними жінками; Забезпечення доступу дітей та молоді до діагностики та лікування ВІЛ/СНІД та СНІД-асоційованих хвороб (ТБ, гепатити, ЦМВ, ПП); Покращення якості життя ВІЛ-позитивних дітей та молоді; Формування толерантного ставлення до ЛЖВС, адвокація їх прав та гарантій.
Методи досягнення стратегічних цілей Ініціювання та проведення досліджень соціальних аспектів проблеми ВІЛ/СНІД в Україні (або участь у них), збір та аналіз статистичних даних, прогнозування соціальних наслідків випливу епідемії, написання соціальних програм та їх реалізація; Планування вагітності, профілактика вертикальної трансмісії (формування прихильності у вагітних до ПВТ); Моніторинг дотримання планової діагностики дітей, народжених ВІЛ-позитивними жінками (ПЛР, муно-БЛОТ, та ін.), мотивація та сприяння у діагностиці молоді (тест на антитіла, СD-4, вірусне навантаження); Здійснення комплексної соціальної допомоги ЛЖВС та молоді, які живуть з ВІЛ/СНІД; Проведення соціальних заходів з метою формування толерантного ставлення до ЛЖВС (організація PR-кампаній, проведення лекцій, тренінгів, інформування та консультування, створення друкованої продукції), правове навчання ЛЖВС, юридична допомога.
Державний Центр Наявність постійного приміщення, але не завжди в місті орієнтованому на клієнта; Залучення державних коштів, стале фінансування, але мінімальне і не адекватне потребам клієнта; Робота фахівців та вузьких спеціалістів, але без досвіду роботи з ЛЖВС; Можливість адміністративного впливу на роботу інших закладів системи охорони здоров'я, освіти, праці та клієнтів Центру. Громадський Центр Довіра клієнта, наявність мотивованих ЛЖВС на отримання послуг; Залучення короткотривалого проектного фінансування і як наслідок – впровадження інноваційних програм, гнучких до потреб ЛЖВС; Робота працівників без ВО, але які мають досвід роботи з ЛЖВ та велику внутрішню мотивацію; Можливість опозиційного впливу на державну систему лікування та соціального забезпечення ЛЖВС, адвокація порушених прав та гарантій. Переваги співпраці НУО з державними закладами
Умови успішної співпраці Уникнення подвійного керівництва, документації, дублювання послуг; Залучення працівників ГО до роботи закладу, забезпечення їх навчання (при потребі); Неподільна політика та концепція надання соціальних послуг; Відсутність позиціювання себе, як конкурентів, відсутність конкуренції в роботі самих працівників; Прозорість планування роботи та формування бюджетних активів; Формування позитивного та дружнього клімату в колективах організацій та між ними; Використання наявних ресурсів на досягнення цілей не зважаючи на юридичний статус організацій.
Документи, які допоможуть впровадженню проектів Річний план роботи (проектні завдання, програми міністерств та управлінь, планова діяльність організації, ініціатива міста); Звіти та аналітичні звіти (іноді для них необхідно зробити опитування/анкетування або навіть дослідження); Протоколи робочих зустрічей (окремо управлінців і окремо фахівців, які надають послуги), в яких зазначається поточна статистика (скільки на сьогодні отримують наші послуги дітей, вагітних, ЛЖВС…); Нормативно-правова база (Закони Президента, Постанови Міністерств, управлінь, типові положення державних закладів соціальної сфери); Правила внутрішнього розпорядку роботи Центру (регламент роботи центру та спеціалістів, правила внутрішнього розпорядку, інструкції); Система мотивації працівників (участь у відрядженнях, конференціях, тренінгах; премії, публічна подяка).
Принципи, які допоможуть в практичній соціальній роботі Менеджмент соціальної роботи – це творчий пошук управлінського рішення щодо ефективного, оптимального розв'язання соціальної проблеми, та здійснення моніторингу і контролю виконання цього рішення, яке підкріплене системою супервізії та не ігнорує етичних стандартів соціальної роботи. Магістр соціальної роботи, Шендеровський К.С.
Форми моніторингу і контролю роботи спеціалістів Облікові документи поточної діяльності: Форма скринінгу (первинне звернення) Картка соціального супроводу Журнал груп взаємодопомоги Журнал обліку робочого часу (виходу на роботу) Плани, програми, звіти, списки всіх колективних форм роботи з клієнтами Форми моніторингу і контролю роботи спеціалістів: Щотижневі збори всього колективу проекту Щотижневі письмові кількісні звіти Електронна база клієнтів і послуг Квартальні звіти про роботу за проектом
Оцінка ефективності роботи з сім’єю Три види оцінки: Попередня оцінка – до початку роботи соціального працівника з сім’єю, реалізації соціального супроводу Поточна оцінка – безпосередньо в ході виконання соціальної роботи з родиною/клієнтом Заключна оцінка – після того, як роботу виконано (закриття справи клієнта)
Оцінка ефективності роботи з сім’єю Оцінювання зробленої роботи і її успішності можлива лише за наявності чіткої цілі та завдань соціального супроводу Відсутність позитивних зрушень не є ознакою поганої або недостатньої роботи фахівців Об'єктивність оцінки залежить від якісної фіксації виконаної роботи (робочих записів) всіх членів команди Досягнення мети соціального супроводу (вирішення виявлених проблем) є приводом закриття випадку
Прийняття рішення про завершення соціального супроводу Під час взяття сім'ї/дитини в проект в карті соціального супроводу планується примірний час перебування сім'ї в проекті (в середньому це 6-12 місяців) Рішення про завершення випадку приймається координатором проекту на загальних зборах колективу, та базується на результатах соціального супроводу та думках самих соціальних працівників Перед завершенням роботи з сім'єю клієнтку повідомляють про можливе закриття випадку (зазвичай за місяць) Якщо у дитини два результати ПЦР підряд є позитивні, сім'я переводиться до Центру соціальної допомоги ВІЛ-позитивним дітям та молоді (якщо він є в місті)
Центр комплексної допомоги ЛЖВ Патронаж дітей, яких залишили батьки в КМДКЛ №1 Клубна діяльність (клуб знайомств) Інформаційно консультаційна служба Догляд та підтримка ЛЖВС у виправних закладах Два Центра денного перебування ВІЛ-позитивних Дітей, дитяча кімната в Міському Центрі СНІДу Консультаційний пункт в пологовому будинку №4 Позалікарняний догляд на дому людей в термінальній стадії СНІД Психотерапевтична робота з ВІЛ+ підлітками (підготовка до розкриття статусу) UNSCEF МАМА+ Профілактика раннього сирітства дітей, народжених ВІЛ - позитивними жінками Соціальний супровід та патронаж ВІЛ-позитивних дітей, які знаходяться в сім'ях Дошкільна підготовка ВІЛ – позитивних дітей та дітей сиріт, що живуть з ВІЛ/СНІД (HoltInternational) Мотивація та сприяння в реабілітації батьків, які виховують ВІЛ+ дітей. (Лікарі світу - США) Формування прихильності у батьків, діти яких приймають, або готуються приймати ВААРТ Літнє оздоровлення сімей з ВІЛ-позитивними дітьми Програма пошуку прийомних батьків, з метою влаштування дітей-сиріт Спортивно-оздоровчий комплекс для ВІЛ-позитивної молоді (соціальне підприємництво)
Схожі презентації
Категорії