Демократичне врядування як категорія науки державного управління
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Демократичне врядування як категорія науки державного управління Проф. Колодій А.Ф. antonina@political-studies.com Львів 2010 ЛРІДУ НАДУ при Президентові України Кафедра політичних наук і філософії
Політика - це діяльна участь людей у справах громади, суспільства, держави заради розв’язання загально значущих проблем через прийняття і впровадження рішень Прийняття і впровадження рішень = врядування Людина, як істота політична за своєю природою, живе в довершених і самодостатніх політичних об’єднаннях – державах (політіях), вона бере участь у справах держави, тобто займається політикою. Політика – це участь у справах держави. (Арістотель, “Політика”) Широке розуміння політики: політика як участь у справах держави
Державна (публічна) політика сукупність дій уряду та підпорядкованих йому установ, спрямованих на визначення стратегії розвитку суспільства, забезпечення функціонування та розвитку систем його життєдіяльності, розв’язання суспільних проблем
Два значення поняття "політика" Для ухвалення , а особливо - втілення в життя рішень використовують такий ресурс як влада. Тому політика також є боротьбою за здобуття і втримання влади Отже, є два розуміння політики: Politics (політика як політичні змагання, боротьба) Policy (публічна, державна політика) Процес вироблення і здійснення публічної (державної) політики = врядуванню
Дежавне (публічне) врядування й адміністрування Урядування – політична діяльність, спрямована на вироблення і здійснення державної політики Адміністрування – технічна складова врядування, що забезпечується на професійній (неполітичній) основі Адміністрування є допоміжною підсистемою, інструментом врядування
Головна відмінність врядування від адміністрування Врядування – діяльність політично-відповідальних посадовців, що включає в себе ухвалення рішень; Адміністрування – діяльність професійних управлінців (чиновників, службовців), спрямована на підготовку й організацію виконання рішень
Суб’єкти врядування Три гілки влади (суб’єкти владарювання: парламент, уряд, суди) Публічна адміністрація (суб’єкти адміністрування, управлінський апарат) Громадянське суспільство (суб’єкти самоврядування, носії і виразники організованих інтересів) Урядовець і бюрократ
Суперечності між врядуванням та адмініструванням, демократією й бюрократією Демократія,врядування плюралізм виборні посадовці короткочасний мандат cвобода й автономність розпорошення влади та політична відповідальність відкритість, вільний доступ до інформації Бюрократія, адміністрування єдність призначувані посадовці тривале посідання офісу команди й контроль ієрархічна організація та підпорядкування контроль за інформацією, секретність
Розмежування політичних та адміністративних функцій і посад здійснюється за принципом: політики приймають рішення, вони здійснюють владу; управлінці – допомагають готувати рішення і здійснюють їх імплементацію між ними є чимало спільного; але є й відмінності та суперечності
Нові підходи до розуміння врядування: “governance” як скеровування Стосується не структур, а практики Націлене на подолання хаосу і забезпечення керованості Допускає можливість урядування без уряду (глобальне врядування) Добре врядування = добрій керованості
Врядування як правління і як скеровування Врядування як правління Концентрація уваги на державі, на вертикальних залежностях, на регламентації Врядування як скеровування Концентрація уваги на суспільстві і його агентах, на горизонтальних залежностях на співпраці (кооперуванні зусиль) і консенсусі
Схожі презентації
Категорії