X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Літера в обрамленні орнаменту. Буквиця

Завантажити презентацію

Літера в обрамленні орнаменту. Буквиця

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Вчитель вищої категорії з образотворчого мистецтва Малоіван Ірина Леонідівна гімназії №1 імені А.П.Бистріної м. Одеса

Слайд 2

ПРЕЗЕНТАЦІЯ. 1(5) А КЛАСУ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Слайд 3

Загадка Біла рілля, чорне насіння; Хто його вміє,той і розуміє, Хто його знає, той і розбирає. Не кущ, а з листочками; не сорочка, а зшита; не людина, а навчає. Хто мовчить, а всіх людей навчить. ( книжка)

Слайд 4

Загадка Чорні та криві, від народження німі стоять в ряд – зараз заговорять. ( БУКВИ)

Слайд 5

Тема уроку. Літера в обрамленні орнаменту. Буквиця .

Слайд 6

Вид заняття. Пізнавальна, практична діяльність Дати поняття учням, що таке буквиця її закономірності та особливості; - гравюра ( франц.) друкований відбиток на папері з форми ( естамп ), є видом графіки. Навчити учнів працювати в техніці “ ліногравюра”. Розвивати прагнення до знань та дбайливе ставлення до здобутків суспільства, їх носія - книги. Мета уроку. Обладнання: . а. Для вчителя. Мультимедійна дошка, презентація, естампи з ліногравюри – буквиці . б. Для учнів. Папір, гуаш , пензлі, вода.

Слайд 7

Техніка виконання . Ліногравюра . Форма роботи. Групова, з 32 учнів клас ділю на 16 груп . П ЛАН РОБОТИ. 1. Організаційна частина 2 хв. 2. Повідомлення навчального матеріалу 10-15 хв. 3. Самостійна робота учнів 20 хв. 4. Завершення уроку. Рефлексія. 2 - 3 хв. 1.Організаційна частина. Встановлюю дисципліну в класі. Вітаюсь. Запитую у чергових, чи готовий клас до проведення уроку. Чергові рапортують, коли клас до уроку готовий. Запрошую присісти. Відкриваю журнал, роблю перекличку, помічаю відсутніх. Повідомляю мету та задачу навчального матеріалу.

Слайд 8

Всі ми любимо казку та чи звертали ви увагу, як починається перше слово ?

Слайд 9

Головна перша буква в слові казки – називається буквицею, або ініціал (великі літера на початку тексту )

Слайд 10

Вони з'явились ще в рукописних книжках.

Слайд 11

Початок створення буквиці - це розмальовування їх від руки в монастирях монахами.

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Колись їх розписували золотом з різноманітним розписом та орнаментом.

Слайд 15

Згодом з'явилося книгодрукування

Слайд 16

СТАНОК ДЛЯ ДРУКУ – форму робили з дерева і називалась вона ксилографія

Слайд 17

«Апостол» - книга Івана Грозного друкована 1 березня 1564 р.

Слайд 18

Перший друкар Друкарем «Апостола» став Іван Федоров — один з перших російських друкарів. Іван Федоров народився приблизно 1510 – 1530р. Він був знавцем всіх тонкостей типографічної праці, вмів не тільки друкувати книжки, але й відливав букви та вирізав матриці ( форми для відливки букв). Для друкування книжок потрібно було мати не тільки друкований станок, а й відлив залізних букв.

Слайд 19

Пам ятник друкарю Івану Федорову в Москві .

Слайд 20

Літографія - гравюра на камені літографічний станок Граф Воронцов М.С. літографія А. Мюнстера

Слайд 21

Друкарський станок для гравюри

Слайд 22

Створення ескізу на лінолеумі та вирізати ці лінії штихелями . Пояснення вчителя .

Слайд 23

естамп Вирізання на формі зображення . Саму форму називають естампом або матрицею. З чого вона зроблена так її і називали : Ксилографія на дереві Офорт на цинку Літографія на камені Ліногравюра на лінолеумі

Слайд 24

Штихелі

Слайд 25

Слайд 26

На естамп накласти папір , і ні в якому разі його не рухати. Друкування ліногравюри.

Слайд 27

Гарно прогладити папір , щоб виник ефект “ пилососу ”. Папір втягне в себе фарбу .

Слайд 28

За краєчок взяти папір і різким рухом зняти папір з естампу

Слайд 29

Гравюра - друковане відображення на папері з форми

Слайд 30

Лінолеум - ліногравюра .

Слайд 31

3.Самостійна робота учнів . Під музичний супровід, поки учні малюють, обходжу клас і роблю необхідні зауваження по окремим роботам. Якщо є типові помилки у більшості учнів, перерву урок і зроблю доповнюючи пояснення. Загострю увагу на правилах зображення техніки ліногравюра . Поясню дію , що гуаш не можна розводити водою. Вона обов'язково має бути свіжою, щоб вдалим був відбиток. Після розфарбовування гуашшю обов'язково потрібно збризнути розчином для миття вікон або водою з нашатирним спиртом. Бо поки діти розфарбовують - початок роботи підсихає .

Слайд 32

4. Підсумок уроку. Створю виставку з ліногравюр - буквиці, запрошу дітей дізнатись, які слова виникнуть та чого я їм бажаю у житті . Деякі букви в дзеркальному відображенні. “ ЗАВЖДИ БУТИ ПЕРШИМ ” 5.Рефлексія. Про що ви дізнались на уроці? ( Про буквицю.) Про яку техніку ви дізналися ? ( Ліногравюру .) Де застосовували цю техніку? (В друкуванні книг)

Слайд 33

Використана література 1. Г.А.Полякова, Л.І.Божко. “ Образотворче мистецтво 1-7 класів ” Харків “ Скорпіон” 2001. 2. “ Детская энциклопедия . Том 12 ”. Москва 1968. Просвещение . Ст 34. 3. Рубля Т.Є., Федун С.І. Уроки образотворчого мистецтва у 5 класі загальноосвітніх навчальних закладів. Вінниця – 2006.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Образотворче мистецство