Літера в обрамленні орнаменту. Буквиця .
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Загадка Біла рілля, чорне насіння; Хто його вміє,той і розуміє, Хто його знає, той і розбирає. Не кущ, а з листочками; не сорочка, а зшита; не людина, а навчає. Хто мовчить, а всіх людей навчить. ( книжка)
Вид заняття. Пізнавальна, практична діяльність Дати поняття учням, що таке буквиця її закономірності та особливості; - гравюра ( франц.) друкований відбиток на папері з форми ( естамп ), є видом графіки. Навчити учнів працювати в техніці “ ліногравюра”. Розвивати прагнення до знань та дбайливе ставлення до здобутків суспільства, їх носія - книги. Мета уроку. Обладнання: . а. Для вчителя. Мультимедійна дошка, презентація, естампи з ліногравюри – буквиці . б. Для учнів. Папір, гуаш , пензлі, вода.
Техніка виконання . Ліногравюра . Форма роботи. Групова, з 32 учнів клас ділю на 16 груп . П ЛАН РОБОТИ. 1. Організаційна частина 2 хв. 2. Повідомлення навчального матеріалу 10-15 хв. 3. Самостійна робота учнів 20 хв. 4. Завершення уроку. Рефлексія. 2 - 3 хв. 1.Організаційна частина. Встановлюю дисципліну в класі. Вітаюсь. Запитую у чергових, чи готовий клас до проведення уроку. Чергові рапортують, коли клас до уроку готовий. Запрошую присісти. Відкриваю журнал, роблю перекличку, помічаю відсутніх. Повідомляю мету та задачу навчального матеріалу.
Головна перша буква в слові казки – називається буквицею, або ініціал (великі літера на початку тексту )
Перший друкар Друкарем «Апостола» став Іван Федоров — один з перших російських друкарів. Іван Федоров народився приблизно 1510 – 1530р. Він був знавцем всіх тонкостей типографічної праці, вмів не тільки друкувати книжки, але й відливав букви та вирізав матриці ( форми для відливки букв). Для друкування книжок потрібно було мати не тільки друкований станок, а й відлив залізних букв.
Літографія - гравюра на камені літографічний станок Граф Воронцов М.С. літографія А. Мюнстера
естамп Вирізання на формі зображення . Саму форму називають естампом або матрицею. З чого вона зроблена так її і називали : Ксилографія на дереві Офорт на цинку Літографія на камені Ліногравюра на лінолеумі
3.Самостійна робота учнів . Під музичний супровід, поки учні малюють, обходжу клас і роблю необхідні зауваження по окремим роботам. Якщо є типові помилки у більшості учнів, перерву урок і зроблю доповнюючи пояснення. Загострю увагу на правилах зображення техніки ліногравюра . Поясню дію , що гуаш не можна розводити водою. Вона обов'язково має бути свіжою, щоб вдалим був відбиток. Після розфарбовування гуашшю обов'язково потрібно збризнути розчином для миття вікон або водою з нашатирним спиртом. Бо поки діти розфарбовують - початок роботи підсихає .
4. Підсумок уроку. Створю виставку з ліногравюр - буквиці, запрошу дітей дізнатись, які слова виникнуть та чого я їм бажаю у житті . Деякі букви в дзеркальному відображенні. “ ЗАВЖДИ БУТИ ПЕРШИМ ” 5.Рефлексія. Про що ви дізнались на уроці? ( Про буквицю.) Про яку техніку ви дізналися ? ( Ліногравюру .) Де застосовували цю техніку? (В друкуванні книг)
Використана література 1. Г.А.Полякова, Л.І.Божко. “ Образотворче мистецтво 1-7 класів ” Харків “ Скорпіон” 2001. 2. “ Детская энциклопедия . Том 12 ”. Москва 1968. Просвещение . Ст 34. 3. Рубля Т.Є., Федун С.І. Уроки образотворчого мистецтва у 5 класі загальноосвітніх навчальних закладів. Вінниця – 2006.
Схожі презентації
Категорії