Танцювальні ритми України
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розділ ІІ: Запрошує танець і марш Тема: Танцювальні ритми України Гризюк Наталія Петрівна, учитель музичного мистецтва Монастирищенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів № 5 Урок музичного мистецтва у 3 класі
Мета: розширити та поглибити цілісні уявлення третьокласників про танцювальну музику та метроритм, як важливий елемент музичної мови; розвивати у школярів навички точного відчуття метроритму, розуміння і виконання музичних творів, предметної компетентності; виховувати високу виконавську та слухацьку культуру; підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики
Чи знайома вам музика, яка звучала на початку уроку? Як можна назвати цей танець? Який характер має музика танцю? - Покажіть ритмічні рухи цього танцю? (так, це танцювальна музика) (гопак) (весела, запальна, ритмічна)
Пригадаємо і виконаємо пісню Анатолія Житкевича “Чобітки мої червоні” в якій згадується про український народний танець гопак
Аркан – гуцульський чоловічий танець Коломийки – швидкий пісня-танець, який отримав назву від міста Коломия - Які ще танці українського народу ви знаєте? Шумка – веселий запальний танець, схожий на коломийки
Гра “Лісова школа” У “Лісовій школі” урок веде “Ведмідь”. Він записує ритмічний малюнок музичного твору. Раптом вибігає “Зайчик-побігайчик” і стирає ритм. “Ведмідь” наступив йому на вухо (обережно бере дитину за вухо), а “Зайчик-побігайчик” благає дітей пригадати ритм, який було записано на дошці. Учні разом проплескують ритмічний малюнок . «Зайчик» записує його на дошці
Музичний словник: Симфонія – (з грецького - співзвуччя) – великий твір для симфонічного оркестру, який складається з 4-х частин
Музичний словник: Козачок – веселий, рухливий парний танець з музикою на дві долі, що виник у середовищі козаків
Аналіз прослуханої музики Опишіть характер музики? Як крокує музика танцю: на дві долі чи на три долі? - Спробуйте уявити і відтворити танцювальні рухи “Козачка”, проплескати метр або наспівати його мелодію (весела, запальна, ритмічна) (на дві долі)
1. Я навприсядки скачу, чобітками тупочу. Ту-пу, ту-пу, тупочу, наче пташка, я лечу. Приспів. Гоп, гоп, тупочу, наче пташка, я лечу. Прослухаємо і розучимо українську народну пісню “Гарний танець гопачок” 2. Тілі-тіль — веде смичок, гарний танець гопачок. А бандура — брень, брень, брень, танцювали б цілий день. Приспів. Гоп, гоп, брень, брень — танцювали б цілий день
- Якому танцю присвячено пісню? - Що ви знаєте про гопак? - Як його танцюють? - Виконаємо її з оплесками або з ритмічним супроводом (гопак) (це український народний танець) (весело, ритмічно)
Російський композитор Модест Мусоргський написав оперу «Сорочинський ярмарок». Музика цього твору пронизана інтонаціями українських пісень і танців. Один із кращих номерів опери - веселий жартівливий гопак на мелодію української народної пісні “На бережку у ставка” Модест Мусоргський
Музичний словник: Гопак – веселий, запальний танець його назва походить від вигуку “Гоп!”, який звучить під час виконання. Опера – музично-драматична вистава, в якій усі персонажі співають
- Яка музика танцю? - Чи змінюється музика протягом твору? Як? Визнач, як “крокує” музика. Аналіз прослуханої музики (весела, запальна) (так) (на дві долі)
Гра “ДИРИГЕНТ” (Тактуйте під музику за схемою на дві долі) Тактування – показ музичного метра помахами рук. На сильну долю, (раз) рука диригента завжди рухається вниз Схема тактування на дві долі:
Послухайте і розучіть пісню. Музика О. Зозулі, слова В. Ярмуша “А Метелиця” 1. А метелиця полем стелиться, Долом падає сива тьма... То з-за лісу, наче з кріса, Вдарила полум'ям білим зима. 2. І як ойкнуло сніговертями, Та на радість, та на добро... Цвітом інею сад обсіяний. Там є господарем Дід Мороз. 3. А метелиця долом стелиться, Перекочує через яр... Усміхаючись, роздуваючи Біле полум'я аж до хмар!
Чи можна назвати музику пісні танцювальною? Про який танець нагадала вам назва пісні? Виразно заспівайте, чітко дотримуючись ритму (так, вона ритмічна, динамічна) (“Метелиця”)
Послухайте український народний танець “Метелиця” Метелиця – веселий швидкий дводольний танець. Танцюристи імітують у хороводі справжню заметіль. - Уявіть, якими мають бути рухи, щоб танець нагадував зимову хурделицю. Спробуйте показати її
Підсумок уроку: Про які нові танці українського народу ви дізналися? Чим відрізняються поняття “танець” і “танцювальність”? Музика з яких творів і яких авторів звучала на уроці? (про шумку, аркан, коломийки) (танець – ритмічні рухи під музику, а танцювальність – властивість музики) (“Козачок” із симфонії невідомого автора та “Гопак” з опери М. Мусоргського “Сорочинський ярмарок”)
Музичне мистецтво: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О. Лобова.- К.: Школяр, 2013. – 114с.:іл. Про трьох китів та про інші цікаві речі./Д.Ковалевський.- К.: Музична Україна, 1973 Слухання музики в 1 – 3 класі./ Н. Грицюк, О.Зінькевич.- К.: Музична Україна, 1980 Чи знаєте ви музику./ О.Лобас.- К.: Музична Україна, https://www.youtube.com/watch?v=gplZHELkHpg https://www.youtube.com/watch?v=6dC8djxjmbE https://www.youtube.com/watch?v=GJOrekVW90A Список використаних джерел:
Схожі презентації
Категорії