Подорож до світу задач
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Знайомство з героями країни Ми веселі олівці які допомагатимуть вам у подорожі по країні математичних задач. Вам буде нелегко, але дуже цікаво!!!
Так що це… задача? Задача- це цікава історія, або розповідь. Але не кожна розповідь чи історія є задачею!!! Лише тоді, коли вони мають запитання , вони утворюють задачу!!!
Під математичною задачею розуміють будь-яку вимогу обчислити; перетворити; побудувати; довести або дослідити що-небудь. Серед численних математичних задач виділяють: арифметичні задачі; текстові задачі ; сюжетні задачі.
В початковій школі ми користуємося терміном „сюжетна задача”. Сюжетна задача - це математична задача, в якій описаний деякий життєвий сюжет і міститься вимога знайти шукану величину за даними в задачі величинами та зв’язками між ними. Вміння розв’язувати сюжетні задачі у навчанні математики має велике значення ви сформуєте у себе вміння і здібності розв’язувати будь-які задачі; ви дізнаєтесь і більш глибоко оволодієте математичними поняттями; будете працювати над розвитком мислення, кмітливості та творчості.
Отже!!! Ми вас вітаємо, ви маєте вже трохи інформації, щоб подорожувати далі по цікавій країні математичних задач! Вперед, друзі!
Новий знайомий в країні математичних задач Давайте познайомимось. Я професор математичних наук Задачник . Ви вже знаєте, що таке задача. А з яких частин вона складається? Вона складається з: умови запитання розв ’ язання відповіді.
Навчальні функції задач А навіщо вміти розв’язувати задачі? Через систему задач ви навчитеся не лише міркувати, думати, застосовувати здобуті теоретичні знання, а й переконаєтесь у потребі здобуття нових знань .
Розвивальні функції задач У процесі розв’язування задач ви будете виконувати різні розумові дії (аналіз, синтез, абстрагування, порівняння, конкретизацію й узагальнення), навчитесь висловлювати судження і міркування.
Виховуючі функції задач Робота над задачами розвиватиме у вас пізнавальний інтерес, позитивні риси особистості. Задачі зроблять можливим пов’язання навчання з життям. Внутрішня краса самої математики, оригінальність прийомів розв’язування задач збудять у вас, любі діти, естетичні почуття.
мета навчання розв’язування задач у початковій школі Таким чином, ми вчимося розв’язувати задачі для того, щоб: сформувати вміння аналізувати, міркувати, уявляти те, про що розповідає задача; розвинути особисті можливості успішно розв’язувати задачі будь-якої математичної структури початкового курсу математики.
А з чого ж починати ??? уважно прочитай умову задачі; вдумливо прочитай запитання; уяви собі все, про що прочитав; визнач головні слова; знайди відомі числові дані; проаналізуй все; склади план розв’язання та розв’яжи задачу.
Спробуємо разом!!! До дитячого садочка привезли іграшки. Для дівчаток 18 ляльок і 9 ведмедиків, а для хлопчиків – 13 машинок та 5 літаків. На скільки більше іграшок отримали дівчатка, ніж хлопчики? Отже почнемо працювати разом: 1. В умові задачі розповідається про іграшки. 2. Ця задача на різницеве порівняння, бо треба дізнатись на скільки одне число більше, ніж друге. 3. Головні слова – назви іграшок. 4. Відомі числа – 18, 9, 13 і 5. 5. Останньою дією задачі буде дія віднімання, тому що для того, щоб дізнатись на скільки одне число більше або менше за друге, треба від більшого відняти менше. Але спочатку треба дізнатися скільки всього іграшок привезли (окремо) для дівчаток і для хлопчиків.
Розв’яжемо задачу: Коротка умова: Ляльки – 18 шт. Ведмедики – 9 шт. Машинки - 13 шт. Літаки – 5 шт. на
Розвязанн’я: 18 + 9 = 27(ігр.) - привезли дівчаткам; 13 + 5 = 18 (ігр.) - привезли хлопчикам; 27 – 18 = на 9 (ігр.) – привез- ли більше дівчаткам, ніж хлопчикам;
Ось і закінчилась ваша нелегка, але пізнавальна та цікава подорож до світу математичних задач. А зараз перевірте себе!
Завдання для самоперевірки: 1. Чи можна цей текст назвати задачею? Чому? Який текст можна назвати задачею, який ні? На клумбі росло 7 роз і 2 ромашки. На скільки більше лип, ніж верб посадили школярі? У Сашка 7 цукерок, а у Петра більше. Скільки цукерок у Петра? Тарас намалював на одному аркуші 4 кораблика, а на другому – 3 кораблика. Скільки всього машин намалював Тарас?
2. Визначити структуру сюжетної задачі (умову, запитання, числові дані, шукане, співвідношення, якими пов’язані дані задачі, дані та шукане). Мама купила 10 зошитів. З них 6 у клітинку, решта у лінійку. Скільки зошитів у лінійку купила мама? З однієї ділянки господарка зібрала 24 кг огірків, а з другої ділянки – 25 кг огірків. На базарі вона продала 36 кг огірків. Скільки кілограмів огірків залишилося в господарки? У кравчині було 22 м тканини. Вона пошила 6 наборів серветок, витрачаючи на кожний набір по 2 м тканини. Скільки метрів тканини залишилося в кравчині? Сашко купив 4 альбоми по 7 грн. за кожний і 5 ручок по 4 грн. Скільки всього грошей коштувала покупка?
3. Визначити величини, що містяться в задачі. Пояснити, що означає кожне числове дане. Значення якої величини є шуканим? В магазин привезли 8 ящиків помідорів по 9 кг у кожному і 5 ящиків огірків по 8 кг. Скільки всього кілограмів овочів привезли в магазин? За 5 м тканини заплатили 35 грн. Скільки коштують 8 м такої самої тканини? Машина їхала 3 години по асфальтовій дорозі і подолала 360 км, потім машина їхала 2 години по ґрунтовій дорозі і проїхала 80 км. На скільки більша швидкість машини по асфальтовій дорозі, ніж по ґрунтовій?
4. Спробуй скласти вираз до задач. У Сашка залишалось 2 зошити. Скільки зошитів стало у нього після того, як тато йому купив ще 6 зошитів? Скільки пасажирів їхало в автобусі, якщо серед них були 4 жінки та 5 чоловіків? У шкільну бібліотеку діти здали 4 книжки із казками, а книжок з оповіданнями було на 6 більше. Знайди кількість книжок з оповіданнями, які здали діти до бібліотеки.
5. З’ясуй, скількома способами можна розв’язати задачу? Спробуй сам. У їдальню привезли 87 кг картоплі. На сніданок витратили 24 кг картоплі, а на обід 38 кг. Скільки кілограмів картоплі залишилося в їдальні? З 8 м тканини пошили 4 скатертини. Скільки можна пошити таких самих скатертин з 24 тканини? З двох міст, відстань між якими 90 км, одночасно назустріч один одному вирушили два велосипедисти і зустрілися через 2 години. З якою швидкістю рухався перший велосипедист, якщо швидкість іншого 20 год/км?
6. Який зв’язок між запитанням і умовою? Перетвори запитання так, щоб воно безпосередньо орієнтувало на умову задачі. З двох селищ одночасно назустріч один одному вирушили два пішоходи і зустрілися через 3 години. Яка відстань між селищами, якщо швидкість першого пішоходу 5 км/год, а швидкість другого 7 км/год? З пунктів А і В, відстань між якими 120 м, одночасно в одному напрямку вирушили два велосипедисти. Швидкість велосипедиста, що їде позаду, 15 м/с, а велосипедиста, що їде попереду, 12 м/с. Через скільки секунд один велосипедист наздожене іншого?
Молодці !!! Ви чудово працювали!!! Нам дуже сумно, але ми повинні з вами попро-щатися. До побачення, наші розумнички!!! До нових зустрічей в чудовій країні МАТЕМАТИКИ!!!
Схожі презентації
Категорії