X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Методичні основи вивчення розділу “Український народний рушник” учнями старшої школи в процесі профільного навчання в закладі

Завантажити презентацію

Методичні основи вивчення розділу “Український народний рушник” учнями старшої школи в процесі профільного навчання в закладі

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Курсова робота на тему: “Методичні основи вивчення розділу “Український народний рушник” учнями старшої школи в процесі профільного навчання”

Слайд 2

Зміст ВИШИВКА ЗАВДАННЯ МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗДІЛ 1 ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ ОБ’ЄКТ, ПРЕДМЕТ, МЕТА РОЗДІЛ 2 ВИСНОВКИ

Слайд 3

Я рідний край та мову солов’їну, У вишивку свою вплела, в нитки. Я прославляю рідну Україну, Яскраві вишиваючи квітки. Букети квітів розкладала На полотні свого життя, Їх вдало гладдю вишивала Так прикрашала суть життя!

Слайд 4

Об'єктом дослідження є методичні основи вивчення розділу «Український народний рушник ». Предметом дослідження є вишивка українського народного рушника ХІХ – ХХ століття, представлена збереженими творами приватних і музейних збірках України та зарубіжжя. Мета роботи – висвітлити і обґрунтувати методичні основи вивчення розділу «Український народний рушник» учнями старшої школи в процесі профільного навчання, довести, що український рушник є складовою частиною національної мистецької спадщини України.

Слайд 5

Завдання дослідження узгоджені із зазначеною метою: з’ясувати генезис й основні історичні етапи вишивки рушника; визначити естетичні показники матеріалів, особливості технологічних прийомів та засобів художньої виразності; здійснити типологічний аналіз творів, охарактеризувати типові для Поділля локальні художні особливості вишивки рушника; розробити творчий проект з даної теми.

Слайд 6

Методи дослідження: спостереження, бесіда, анкетування, тестування. Метод художнього аналізу був корисним при висвітлені стилістичних особливостей вишивки. Частково залучені відомості суміжних наук, передовсім з етнології, фольклористики та ін.

Слайд 7

РОЗДІЛ 1. ВИШИТИЙ РУШНИК ЯК ОБЕРІГ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ Процес вишивання рушника (за давніми принципами). Етапи та головні критерії в роботі. Географічні особливості української народної вишивки. Сучасні тенденції в вишиванні рушників. Найвидатніші майстри.

Слайд 8

Калина - дерево нашого українського роду. Колись, у сиву давнину, вона пов'язувалася з народженням Всесвіту, вогненної трійці: Сонця, Місяця і Зірки. Тому і назву свою має від давньої назви Сонця - "Коло". А оскільки ягоди калини червоні, то й стали вони символом крові та невмирущого роду. Ось через це весільні рушники, дівочі і навіть парубочі сорочки тяжкі тими могутніми гронами. Калина

Слайд 9

Символіка винограду розкриває нам радість і красу створення сім'ї. Сад-виноград - це життєва нива, на який чоловік є сіячем, а жінка має обов'язок ростити й плекати дерево їхнього роду. Мотив винограду бачимо на жіночих та чоловічих сорочках Київщини, Полтавщини. А на Чернігівщині виноград в'ється на родинних рушниках. Виноград

Слайд 10

РОЗДІЛ 2. ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДИЧНИХ ОСНОВ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕРІАЛУ УЧНЯМИ СТАРШОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ Вимоги до трудової і професійної підготовки учнів ЗОШ. Методи навчання в профільній підготовці учнів старшої школи. Творчий проект « Український рушник»

Слайд 11

ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ “УКРАЇНСЬКИЙ РУШНИК”

Слайд 12

Вишивкою оздоблювали рушники, фіранки, жіночий та чоловічий одяг. Особливої уваги надавали рушникам - старовинним оберегам дому, родини . У давнину рушник, вишитий відповідними візерунками-символами, був неодмінним атрибутом багатьох обрядів: з рушником приходили до породіллі вшанувати появу нової людини, зустрічали, і проводжали дорогих гостей, справляли шлюбні обряди, проводжали в останню путь, прикрашали, образи та накривали хліб на столі.

Слайд 13

Український вишиваний рушник з'явився приблизно п'ять сторіч назад. За мотивами орнаменти вишивок поділяються на три групи: геометричні (абстрактні), рослинні, зооморфні (тваринні). У кожній родині, де підростала дівчина, скриня мала повнитись рушниками. Готувати рушники - означало дбати про дівочий посаг. До їх виготовлення привчали ще з юного віку.

Слайд 14

Висновки Як показує наше дослідження, українська народна вишивка відіграє велику роль в житті людини. З вишивкою пов’язане все життя людини, в ній вона пізнає світ чистої фантазії, мистецтво високої естетичної наснаги, простору; водночас мудрого декоративного відчуття і мислення. Отже, рушник і інша народна вишивка супроводжують людину в часи радості і смутку. Ціле життя людини пов’язане із рушником, адже на рушник приймають новонародженого, й з рушником людина закінчує своє життя, з ними її проводжають в останню путь. В українській народній вишивці зустрічаються понад 65 швів. У різних місцях України є свої улюблені узори й кольори вишивки, а також своя техніка виконання виробу. Отже, кожна людина вибирає на свій смак візерунок, колір, а також техніку виконання для виготовлення свого виробу, одні вишивають хрестом, гладдю, а інші низинкою.

Слайд 15

В курсовій роботі було висвітлено і обґрунтовано методичні основи вивчення розділу «Український народний рушник» учнями старшої школи в процесі профільного навчання, довели, що український рушник є складовою частиною національної мистецької спадщини України. З’ясовано генезис й основні історичні етапи вишивки рушника; визначено естетичні показники матеріалів, особливості технологічних прийомів та засобів художньої виразності; також було розроблено творчий проект з даної теми. Узагальнюючи результати нашого дослідження ми з’ясували, що використання будь-яких методів, у тому числі й інтерактивних, під час вивчення розділу «Український народний рушник» учнями старшої школи в процесі профільного навчання, розширює функціональні можливості, дозволяє розвантажити вчителя від рутинної роботи щодо створення індивідуальних контрольних завдань та перевірки правильності їх виконання, створення необхідних педагогічних умов для індивідуального саморозвитку майбутнього вчителя.

Слайд 16

Курсову роботу виконала Студентка ОКР “Магістр” Інституту магістратури, аспірантури і докторантури Макоцьоба Юлія Сергіївна Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура