апр
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Впровадження шкільної освіти У 1966-1967рр. у школах республіки розпочався перехід на нові навчальні програми та підручники. У вищий та середній школі почали викладатися нові навчальні дисципліни: кібернетика, генетика, суспільствознавство, основи радянської держави і права. У 1972р. ЦК КПРС і Рада Міністрів СРСР ухвалили спільну постанову ” Про завершення переходу до загальної середньої освіти молоді і подальший розвиток загальноосвітньої школи ”(Ця постанова зобов'язувала всіх учнів, які закінчували основну школу, продовжувати навчання та отримати документ про загальну середню освіту). У 1980р. в Україні 99% випускників восьмирічок продовжували навчання в дев'ятих класах або в навчальних закладах, що давали середню освіту.
Реформа загальноосвітньої і професійної школи в УРСР у 1984 р. Увага акцентувалася на підвищенні ефективності трудового навчання, набутті учнями більш якісних знань с природо-технічних, економічних, та суспільних наук. Було запроваджено навчання дітей із 6-річного віку зі створенням підготовчих груп і класів на базі дитячих садків і початкових шкіл. Здійснити поступовий перехід у середній загальноосвітній школі на одинадцятирічний строк навчання. Рішуче поліпшити військово-патріотичне виховання і підготовку учнів до служби у Збройних Силах СРСР. Приділили особливу увагу розвиткові військово-прикладних та військово-фізичних умінь і навичок учнів, формуванню у них якостей захисника завоювань соціалізму, патріота-інтернаціоналіста.
Новим явищем стала організація навчання у районних міжшкільних навчально-виробничих комбінатах, відвідуючи які 1-2 рази на тиждень старшокласники мали можливість опанувати робітничу професію: водія, слюсаря, механізатора. З 1971р. професійно-технічним училищам почали надавати статус середніх(тобто таких де учні могли разом с професією здобути середню освіту). Кількість таких училищ з 1971-1981рр. зросла в 6,3 рази, а кількість учнів у 10 разів.
Русифікація освіти У 1979р., повсюдно запроваджувалось вивчення російської мови в національних дошкільних закладах для дітей з п'яти років. 1960-1980рр., скорочення українських шкіл у мережі загальноосвітніх навчальних закладів на 8,7 тис. 1983 р. — Постанова ЦК КПРС про посилення вивчення російської мови в школах і виплату 16% надбавки до платні вчителям російської мови та літератури («Андроповський указ») та директива колегії Міністерства освіти УРСР «Про додаткові заходи по удосконаленню вивчення російської мови в загальноосвітніх школах, педагогічних навчальних закладах, дошкільних і позашкільних установах республіки», спрямована на посилення русифікації.
Вища школа переживала у 60–70-ті роки піднесення: значні інвестиції держави, високий соціальний престиж науковців сприяли її розвитку. Було відкрито нові університети: Донецький (1964), Сімферопольський (1972), Запорізький (1985), пізніше Прикарпатський та Волинський.
Зміни в вищій освіті Потребувалось нарощування кількості фахівців із вищою і середньою освітою. Тому мережа вищих неухильно розширювалась: у 1972р. Був заснований Сімферопольський університет, у 1985р.- Запорізький. З 1965-1985рр. кількість фахівців із середньою спеціальною освітою зросла з 1,4 млн до 3,6 осіб, а з вищою – з 0,9до 2,7 млн осіб.
Вищі навчальні заклади України В 1976р. у вищих навчальних закладах і технікумах Харкова навчалося понад 2 тис. студентів із 22 країн світу. Україна мала одну з потужних та розгалужених мереж загальних, середніх спеціальних та вищих навчальних закладів світу. На Західній Україні до 1971 р. лекцій українською мовою читалось 25%, за наступні три роки іх кількість зменшилась до 15%, а в цілому по республіці ця цифра взагалі була мізерною. Інтелігенція все більше денаціоналізувалася, втрачаючи рідну мову.
В Україні з’являються іноземні студенти. Проте якість вищої освіти залишалася дуже низькою, особливо коли йшлося про заочну та вечірню форми навчання, і не відповідала світовим стандартам.
У 60—80-ті роки українська наука істотно реформувалась. Так, на середину 60-х років Україна мала розгалужену мережу науково-дослідних установ, кількість яких постійно збільшувалась. Лише протягом 1959—1965 pp. у республіці було створено 73 наукові установи. Усього в цей період діяло понад 830 наукових установ, у яких працювало 95 тис. чол., з них близько 2 тис. мали ступені доктора і майже 20 тис. — кандидата наук
Академія наук України Базовим центром наукових досліджень була республіканська Академія наук. До її складу в 1965 р. входило понад 50 науково-дослідних установ, у яких працювало 21 тис. чол., у тому числі 6800 наукових співробітників. Напрямки досліджень(науки) Фізико-технічні Математичні Хіміко-технологічні Біологічні Суспільні
Всесвітньовідомим став Інститут електрозварювання ім. Є. Б. Патона, який перетворився на науково-виробниче об’єднання, до складу якого входили науково-дослідний інститут, конструкторське бюро, два дослідних заводи. Тут було запатентовано понад 400 винаходів, розроблено методи зварювання і різання електронним променем, лазерного обробляння.
Величезний внесок у розвиток фундаментальних і прикладних наук зробили генетик І. Шмальгаузен, офтальмолог В. Філатов, кардіолог М. Амосов, нейрохірург М. Бурденко та інші.
Незважаючи на тиск, у цей складний період залишалися і вчені-суспільствознавці, які нестандартно підходили до розв’язання наукових проблем (історики М. Брайчевський, О. Компан, О. Апанович, Я. Дзира, філософ П. Копнін). М. Брайчевський О. Апанович П. Копнін
Історія Історик М. Брайчевський написав кілька глибоких розвідок із давнього історичного минулого України : "Коли і як виник Київ", "Походження Русі", "К происхождению древнерусских городов". "Приєднання чи возз'єднання«(Торонто, 1972р.)
Філологія У 1979 р. завершив свою історико-філософську працю "Лист до російських та українських істориків" філолог Ю. Бадзьо. У цій праці автор заперечує теорію "триєдиного походження трьох слов'янських народів — російського, українського і білоруського".
Електрозварювання: У 1969 році завдяки розробкам вчених Інституту електрозварювання вдалося вперше у світі здійснити зварювання алюмінію, титану та нержавіючої сталі в умовах космічного вакууму й невагомості на кораблі “Союз-6”
Соціогуманітарні науки Серед досягнень суспільних наук найпомітнішим стало видання 26-томної “Історії міст і сіл УРСР” під керівництвом академіка П.Тронька. Зусиллями співробітників АН УРСР,ВНЗ,музеїв,наукових бібліотек зявляються й інші видання: “Історія української літератури” “Історія української мови” “Археологія Української РСР” “Історія Української РСР” “Історія українського мистецтва” П.Тронько
АЛЕ…. Ефективність роботи вчених в Україні була недостатньо високою. Промислові підприємства, радгоспи, колгоспи не були зацікавлені у впровадженні нових технологій у виробництво. Між розробкою і впровадженням був дуже великий проміжок часу, внаслідок, “нововведення” встигало застаріти. Широке застосування українських відкриттів за кордоном Гостра нестача коштів Технічний стан республіки – низький Радянське виробництво технологічно відстає від світового.
Схожі презентації
Категорії