"Технологія Web 2.0"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ЗМІСТ Вступ Поява Web 2.0 Веб-служби Веб-синдикація Mash-up Мітки (теги) Дизайн Недоліки Веб 2.0 Відмінності Web 1.0 та Web 2.0
ВСТУП Веб 2.0 — поняття, яким користуються для позначення ряду технологій та послуг Інтернету, точніше його частини —всесвітньої павутини, відомої також як Веб. Окрім цього цим поняттям описують зміну сприйняття Інтернету користувачами.
ПОЯВА WEB 2.0 Поява назви Веб 2.0 прийнято пов'язувати із статтею «Tim O'Reilly What Is Web 2.0» від 30 вересня 2005 року,вперше опублікованої російською мовою в журналі« омп’ютера» і потім викладеної під заголовком «Що за…» веб-сайтом «Компьютерра online». У цій статті Тім О'Рейлі пов'язав появу великої кількості сайтів, об'єднаних деякими загальними принципами, із загальною тенденцією розвитку інтернет-спільноти, і назвав це явище Веб 2.0, на противагу «старому» Веб 1.0.
ПОЯВА WEB 2.0 Незважаючи на те, що значення цього терміна до цих пір єпредметом численних суперечок, дослідники виділяють кілька основних аспектів цього явища. Першим, хто вжив словосполучення Web 2.0, стало видавництво O'Reilly Media.Сталося це в 2004 році. Трохи пізніше глава видавництваТімоті О'Ре ллі сформулював частину принципів Web 2.0. Заминул йчас сфера Web 2.0 розширилася, витісняючи традиційні Web-сервіси, що отримали назву Web 1.0.
ВЕБ-СЛУЖБИ Веб-служби - це програми, доступ до яких здійснюється через Веб (тобто протокол HTTP), а обмін даними відбувається у форматі XML або JSON, використовуючи один з трьох найбільш поширених архітектурних стилів проектування додатків: RPC, SOAP або REST. В результаті програмне забезпечення може використовувати веб-служби замість того, щоб самостійно реалізовувати необхідний функціонал.
ВЕБ-СЛУЖБИ На відміну від звичайних динамічних бібліотек, такий підхід має ряд плюсів: Веб-служба знаходиться на серверах компанії, яка її створила. Тому в будь-який момент користувачеві доступна найсвіжіша версія даних і йому не доводиться піклуватися про оновлення та обчислювальних потужностях, необхідних для виконання операції. Інструменти для роботи з HTTP і XML є в будь-якому сучасному мові програмування, тому веб-служби переходять в розряд платформонезалежних.
ВЕБ-СИНДИКАЦІЯ Одночасне поширення аудіо-та відеоінформації на різних сторінках або web-сайтах, як правило, з використанням технологій RSS або Atom. Принцип полягає в поширенні заголовків матеріалів та посилання на них (наприклад, останні повідомлення форумів, і т. п.). Спочатку ця технологія використовувалася на новинних ресурсах і в блогах, але поступово сфера застосування розширилася.
MASH-UP Веб mash-up - сервіс, який повністю або частково використовує як джерела інформації інші сервіси, надаючи користувачу нову функціональність для роботи. В результаті такий сервіс може ставати також новим джерелом інформації для інших веб mash-up сервісів. Таким чином утворюється мережа залежних один від одного сервісів, інтегрованих один з одним. Наприклад, сайт з пошуку нерухомості з інтегрованими картами Google Maps в підсумку являє собою новий, більш зручний сервіс, за допомогою якого кожен користувач може відразу побачити всі пропоновані для продажу будинку на карті
МІТКИ (ТЕГИ) Ключові слова, що описують даний об'єкт, або відносять його до якої-небудь категорії. Це свого роду мітки, які присвоюються об'єкту, щоб визначити його місце серед інших об'єктів. З поняттям міток тісно пов'язане поняття фолксономії - терміну, про який широко заговорили саме у зв'язку із зростанням сервісів Веб 2.0 Поява і швидке поширення блогів теж вписується в концепцію Веб 2.0, створюючи так звану «редаговану павутину» (writable web). Можливість помітити документ ключовими словами існує і в мові HTML (англ. keywords), однак цей спосіб був повністю скомпрометований широким його використанням в цілях пошукового спама.
ДИЗАЙН Поняття Веб 2.0 також відбилося і в дизайні. Кращими стали округлість, імітація опуклих поверхонь, імітація відображень на манер глянцевого пластика сучасних hi-end пристроїв (наприклад, плеєри). В цілому, сприйняття зовнішнього вигляду на око здається більш приємним. Графіка таких сайтів займає більший обсяг, ніж при використанні аскетичного дизайну.
ДИЗАЙН Частково ця тенденція пов'язана з співпало за часом виходом нових версій операційних систем, що використовують вищезгадані ідеї. Поряд з графікою, в Веб 2.0 з'явилася тенденція значно збільшувати розміри шрифтів по значущості змісту, особливо для заголовків, щоб чіткіше висловити їх на тлі строкатого графічного оформлення, так же надаючи текстового наповнення більше простору.
ДИЗАЙН Однак одноманітність таких сайтів явно, і останнім часом графічний вигляд класичного дизайну веб 2.0 вважається застарілим і не креативним. Особливо це відбивається в сучасній тенденції створення інформативних сайтів, де головну роль грає простота, витонченість, графічність і юзабіліті.
НЕДОЛІКИ ВЕБ 2.0 При використанні технологій web 2.0 ви стаєте орендарем сервісу або дискового простору у якоїсь сторонньої компанії. Виникаюча при цьому залежність формує ряд недоліків нових сервісів: залежність сайтів від рішень сторонніх компаній, залежність якості роботи сервісу від якості роботи багатьох інших компаній; слабка пристосованість нинішньої інфраструктури до виконання складних обчислювальних задач в браузері;
НЕДОЛІКИ ВЕБ 2.0 уразливість конфіденційних даних, що зберігаються на сторонніх серверах, для зловмисників (відомі випадки розкрадання особистих даних користувачів, масових зломів облікових записів блогів); серйозним недоліком сайтів web 2.0, де контент стосується соціально-значимих питань та допускаються користувачі під псевдонімами і анонімно, все частіше стає "затоплення дурницею".
ВІДМІННОСТІ WEB 1.0 ТА WEB 2.0 Предмет обговорення Web 1.0 Web 2.0 Учасники 1. розробник і користувач 2. автор контенту і читач 1. користувач як співрозробник 2. читач як співавтор 3. товариство Програмне забезпечення 1. ПЗ створювалось для ПК 2. ПЗ — товар 3. закриті вихідні коди, АРІ 4. ліцензійний продаж 5. прив'язка ПЗ до обладнання 6. націленість на винахід 7. запланований реліз 8. для перегляду контенту використовується браузер 1. ПЗ створюється для веб 2. ПЗ — сервіс, додаток 3. відкриті вихідні коди, API, open-source software 4. ПЗ може бути безкоштовним 5. софт поверх обладнання 6. пошук застосування вже винайденому 7. «вічна бета» 8. альтернативні засоби відображення
Предмет обговорення Web 1.0 Web 2.0 Події 1. Замовлення та виготовлення програмного забезпечення; 2. Публікація контенту авторами і сприйняття його читачами; 3. Звертання до третьої особи — посередника для задіяня його ресурсів; 4. Великі, не багато численні угоди; 1. Співпраця через відділ технічної підтримки програмного забезпечення; 2. Взаємодія, додавання властивостей, цінності, створення спільного контенту кожним учасником; 3. Самообслуговування, яке засноване на партнерській архітектурі сервісу — сервіс лиш посередник між користувачами, які використовують їх власні ресурси; 4. Дрібні багато численні транзакції;
Предмет обговорення Web 1.0 Web 2.0 Контент 1. Поповнення баз даних: а) плата постачальнику контенту; б) наймання добровольців; 2. Дані організовуються таксономічно (ієрархія рубрик); 3. Засоби збереження даних — каталог, бібліотека, сховище; 4. Односторонні посилання; 5. Форма представлення — персональні сторінки; 6. Статичний сайт; 7. Адресу має сторінка сайту; 8. Джерело — розум автора контенту; 9. Меню навігації сайту для роботи з даними цього сайту; 10. Копірайт; 11. Для сприйняття контенту потрібне відвідування сайту, переходячи по посиланню чи закладці; 1. Поповнення баз даних — те, що має один, відразу стає доступне кожному; 2. Дані організовуються фолксономічно; 3. Засоби використання даних — API-інтерфейси; 4. Автоматичні двосторонні посилання; 5. Форма представлення — блоги; 6. Динамічний сайт; 7. Адресу має мікроелемент контенту; 8. Джерело — колективний розум; 9. Інтерфейс для роботи з даними по всій мережі; 10. «Вільна» ліцензія GNU FDL; 11. Для сприйняття контенту не потребується відвідування сайту — можливість читати RSS -стрічки;
ВІДМІННОСТІ WEB 1.0 ТА WEB 2.0 Предмет обговорення Web 1.0 Web 2.0 Цінність та вартість 1. Вся цінність в ПЗ — хто володіє ПЗ, той і заробляє на цьому гроші; 2. Інтернет цінний як джерело інформації; 1. Вся цінність в базах даних — хто володіє базами даних та сервісами для роботи з ними, той заробляє на цьому гроші; 2. Інтернет цінний як інструмент комунікацій;
Схожі презентації
Категорії