Сервіси Web 2.0 в освіті та навчанні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Подворний І.В., провідний спеціаліст, керівник групи інформаційно-методичного та технічного забезпечення науково-методичного педагогічного центру Департаменту освіти Харківської міської ради
Web 2.0 — методика проектування систем, які шляхом обліку мережних взаємодій стають тим краще, чим більше людей ними користуються. Особливістю Web 2.0. є принцип залучення користувачів до наповнення і багаторазової перевірки інформаційного матеріалу.
Це визначення придумав Тім О'Рейлі засновник O'Reilly Media (видавництво книг з комп'ютерної тематики), прихильник рухів за вільне програмне забезпечення і програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом.
Термін "Web 2.0" позначає проекти та сервіси, які активно розвиваються самими користувачами: wiki; блоги; соціальні мережі . Таким чином, найпростішим формулюванням Web 1.0 слід вважати «той Web, який був до Web 2.0", це відноситься до статусу WWW і будь-якого стилю дизайну веб-сайту.
Вікі-технології Кожен відвідувач сайту енциклопедії може внести свій вклад: підправити статтю, додати або видалити інформацію. Вікіпедія (wikipedia.org)
Тут у вікі-середовищі спільно пишеться освітня література, поширювана вільно і доступна всім. Будь-який бажаючий може доповнити наявні підручники або почати свій. Вікіпідручник (ru.wikibooks.org)
КМ-Wiki (wiki.km-school.ru) Містить тренінги для вчителів з використання мультимедіа контента «КМ-Школи» у навчальній діяльності, конкурси та проекти для вчителів та учнів, методичні спільноти.
Створення ефективного освітнього інформаційного середовища на базі технології Wiki дозволяє: інтенсивний обмін знаннями; висока мотивація в осягненні нового; взаємна підтримка; обмін досвідом; самоорганізація. Формувати мережеві спільноти учнів, для яких характерні:
Можливості технології Wiki можуть бути використані в педагогічній практиці для подання, розширення і анотування навчальних матеріалів. Кожна стаття в рамках Wiki пов'язана зі сторінкою обговорення, яка може розглядатися як додаткова сторінка або як зворотній бік статті. На цьому зворотньому боці всі зацікавлені учасники можуть залишати свої коментарі і вести обговорення. Технології Wiki дають більшу свободу і школярам, і викладачам, дозволяючи першим значно розширити можливості самостійних занять, а викладачам - застосовувати творчі підходи до навчання.
Недоліки технології Wiki Крім зазначених «плюсів», Wiki як технологія має ряд проблемних моментів: 1. Дублювання інформації. Можуть повторюватися абзаци на різних сторінках, посилання на ресурси. В результаті, перш ніж виправити «бите» посилання або доповнити абзац, потрібно перевірити всю систему на предмет повторів і дублікатів. 2. Відсутність ієрархії гіперпосилань, розташованих на Wiki-сайті, призводить до втрати часу при пошуку необхідної інформації.
4.Вандалізм. Технологія Wiki дозволяє редагувати сторінки сайту практично будь-яким відвідувачам, покладаючись на їх сумлінність. Але не виключені випадки вандалізму на Wiki-сайтах - шкідницькі додавання або видалення змісту. Потрібен модератор для «відкату» поточної версії статті до будь-якого з попередніх станів, а автора, який заподіяв шкоду, позбавити прав редагування сайту. 3. Ненадійність інформації, суб'єктивність її освітлення, - ці показники безпосередньо залежать від компетентності користувачів, які беруть участь у наповненні сайту.
6. Інтелектуальна власність та авторське право. 5. Психологічні проблеми Internet-спілкування: internet-залежність; агресія в мережі та інше.
Блогосфера Це інформаційна мережа, яка працює в режимі реального часу і тримає вас у курсі всіх останній історій, ідей, точок зору і новин в тій області, яка вам цікава. Система, дозволяє користувачам відправляти короткі текстові нотатки (твіти) до 140 символів, використовуючи веб-інтерфейс, SMS. В цій мережі зареєстровано більше 200 млн. користувачів, а кирилична аудиторія ресурсу складає більше 2 мільйонів користувачів. Найбільш популярними сервісами ведення блогів є: Twitter (twitter.com)
Надає можливість публікувати свої і коментувати чужі записи, вести колективні блоги («співтовариства»), додавати в друзі («френд») інших користувачів і стежити за їх записами в «стрічці друзів» («френдстрічка»). Система належить американській компанії LiveJournal, Inc. Кириличний розділ обслуговує російська компанія SUP Media. Зареєстровано близько 3,5 млн. користувачів. Livejournal ( livejournal.com). Блог-платформа для ведення онлайн-щоденників (блогів), а також окремий персональний блог, розміщений на цій платформі.
Можливості, що надаються блогами для освіти: 1. Майданчик для дискусій з певної теми. 2. Можливість для консультацій та отримання додаткових знань. 3. Блог вчителя.
Одна з форм представлення технології Wiki - функціонування засноване на цій технології: розмітка; спільне редагування. Але їх величезна популярність призвела до відокремлення від класу Wiki-ресурсів. Багато людей вважають, що російськомовних мереж всього дві, але насправді їх більше 100. Соціальні мережі
Рейтинг російськомовних мереж за кількістю користувачів станом на 2 квартал 2012 року виглядає наступним чином: 1.ВКонтакте - соціальна мережа, російський аналог сервісу Facebook. Зареєстровано 130 млн, активних користувачів, тих хто заходить на сайт щодня - 36 млн. 2.Однокласники - соціальна мережа, російський аналог сайту Classmates.com.Зареєстровано 70 млн користувачів, активних користувачів до 30 млн. 3.Facebook - всіх користувачів, які заходять на сайт хоча б раз на місяць станом на 1 липня 2012 року більше 955 000 млн. Слід зазначити постійне зростання російськомовних користувачів, на сьогодні це близько 20 млн.
Переваги використання соціальних мереж як навчального майданчика наступні: Звична середа для учнів. В соціальній мережі людина виступає під своїм ім'ям та прізвищем. Можливість спільної роботи. Наявність стіни, чату, активність учасників простежується через стрічку друзів. Технологія Wiki дозволяє всім учасникам мережі створювати мережевий навчальний контент.
Інтелект-карти Це спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем. Також може розглядатися як зручна техніка альтернативного запису. Одним з найбільш поширених програмних продуктів є XMind (xmind.net) для різних платформ: Windows, Mac OS, Ubuntu. Це відкрите програмне забезпечення для проведення мозкових штурмів та складання інтелект-карт, що розробляється компанією XMind Ltd.
Області застосування Інтелект-карт: 1. Навчання - створення зрозумілих конспектів лекцій, максимальна віддача від читання підручників, написання рефератів, курсових проектів, дипломів. 2. Запам’ятовування-підготовка до іспитів. 3. Мозковий штурм - генерація нових ідей, творчість, колективне вирішення складних завдань. 4. Прийняття рішень- чітке бачення всіх «за» та «проти», більш зважене і продумане рішення.
Схожі презентації
Категорії