X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Методика P-Modeling: Результати експерименту CMMI-P-SPEM

Завантажити презентацію

Методика P-Modeling: Результати експерименту CMMI-P-SPEM

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Методика P-Modeling: Результати експерименту CMMI-P-SPEM експеримент CMMI-P-SPEM було проведено 26 жовтня 2005 року під час Першої всеросійської конференції з програмної інженерії SEC(R) 2005 Володимир Л Павлов Микита Бойко vlpavlov@ieee.org mboyko@acm.org

Слайд 2

План доповіді Історичний огляд 15 і 26 жовтня Результати експерименту

Слайд 3

Тренінг “Вавілонський експеримент” Групі студентів дається завдання – розробити високорівневий дизайн програмної системи Спілкуватися вони можуть лише за допомогою UML і жестів. Використання будь-якої іншої мови (англійської, німецької, російської, української і т.д.) заборонене На виконання завдання студентам відводиться 4-6 годин Студенти повинні з’ясувати, чи є UML повноцінною мовою, яка може виконувати роль засобу спілкування у команді, чи ні

Слайд 4

Вавілонський експеримент: навчання OOA/OOD 2001 – Володимир Л Павлов розробив “Вавілонський експеримент” З 2001 року Володимир успішно провів його більш ніж десять разів, причому як у компаніях-розробниках ПЗ, так і в університетах Кожний раз експеримент був вдалим: учасникам завжди вдавалось «довести», що UML – «повноцінна» мова

Слайд 5

Обговорення Вавілонського експерименту Перша відкрита конференція ‘Викладання ІТ у Російській Федерації’, Суздаль, травень 2003 р. http://www.it-education.ru 36-й ‘Симпозіум ACM з викладання інформатики’ (SIG CSE 2005), Ст. Луїс (Міссурі, США), лютий 2005 р. http://www.ithaca.edu/sigcse2005/ 18-а ‘Конференція IEEE з викладання програмної інженерії’ (CSEE&T), Отава (Канада), квітень 2005 р. http://www.site.uottawa.ca/cseet2005/ Відповідні статті і презентації опубліковано на сайті http://www.vlpavlov.com

Слайд 6

Одного разу у 2004 році… Дві команди незалежно працювали над одним і тим же завданням Одна з команд могла використовувати для спілкування лише UML і жести Членам іншої команди на додаток до використання UML було дозволено розмовляти Перша команда, яка не могла розмовляти, впоралась з завданням краще за другу команду Їх діаграми були повнішими, більш обміркованими й елегантнішими

Слайд 7

Не лише навчання? Ми вирішили виявити, чи можливо використовувати мовчазні сесії моделювання в реальних проектах з розробки програмного забезпечення Чи можливе їх використання не лише для навчання, але і для отримання реального дизайну? Чи є мовчазний підхід ефективнішим, ніж «традиційний»? Для відповіді на ці питання й було розроблено експеримент CMMI-P-SPEM

Слайд 8

План доповіді Історичний огляд 15 і 26 жовтня Результати експерименту

Слайд 9

Репетиція і експеримент Для перевірки правильності і, якщо необхідно, модифікації методики експерименту, було організовано його репетицію Репетиція проводилась за 10 днів до експерименту Деякі учасники репетиції також брали участь у самому експерименті 26 жовтня Після репетиції в методиці не було зроблено жодних змін Змінилася лише назва експерименту CMMI-P-SPEM було перейменовано в P-Modeling

Слайд 10

15 жовтня, 2005 року Репетиція Проводилася у м. Дніпропетровську, Україна Одним з спонсорів була компанія StarSoft Labs http://www.starsoftlabs.com 2 команди, 10 учасників

Слайд 11

26 жовтня, 2005 року Експеримент Проведений у м. Москва, Росія Під час Першої всеросійської конференції з програмної інженерії SEC(R) 2005 http://www.secr.ru 2 команди, 10 учасників

Слайд 12

Методика P-modeling Заснована на використанні: Мовчазних сесій моделювання команді не дозволяється розмовляти під час сесій Оберненого семантичного трасування одна з команд створює дизайн (“перекладає” з природної мови в UML), друга команда перевіряє його (перекладає назад з UML в природну мову, після чого вихідний і відновлений тексти порівнюються)

Слайд 13

Методика експерименту 2 команди незалежно працюють над різними завданнями Їм дається текстовий опис певної предметної області, UML-модель якої їм необхідно створити Не дозволяється розмовляти На виконання завдання відводиться три години Потім команди обмінюються результатами (наборами UML-діаграм) Базуючись на моделях UML, командам необхідно відновити вихідні тексти завдань На цьому етапі розмовляти дозволяється На виконання відводиться 1 година Після цього команди проводять спільне обговорення, під час якого порівнюються результати і обговорюються можливі способи використання методики P-modeling у реальній роботі

Слайд 14

Зведена інформація по репетиції та експерименту 15 учасників 12 професіоналів 2 студенти 1 викладач університету Досвід об’єктно-орієнтованого програмування від 1 до 10 років В середньому 4,5 роки Досвід об’єктно-орієнтованого моделювання від 1 до 5 років В середньому 2,5 роки

Слайд 15

Зведена інформація по репетиції та експерименту Сформовано 4 команди Використано 4 текстових описи предметних областей Використовувалась російська мова Розмір опису від 150 до 300 слів (від половини сторінки до сторінки) Під час експерименту ці тексти було “перекладено” в UML, а потім “відновлено” в текстові описи

Слайд 16

Діаграми Для кожної моделі було створено 3-11 діаграм Були використані майже всі типи UML-діаграм жодна з чотирьох команд не створила діаграми переходів станів (діаграми кінцевих автоматів)

Слайд 17

План доповіді Історичний огляд 15 і 26 жовтня Результати експерименту

Слайд 18

Результати В усіх чотирьох випадках відновлені тексти були дуже близькі до вихідних Не було значних втрат і/або спотворень інформації Було додано нову інформацію (деталі реалізації) Більшість учасників експерименту стверджують, що “мовчазний” підхід дозволив їм створити свої моделі швидше, ніж це було б за умови використання традиційних підходів Всі учасники експерименту відмітили, що метод оберненого семантичного трасування є найкращим способом перевірки правильності дизайну 90% учасників експерименту мають намір використовувати “мовчазні” сесії моделювання в справжніх проектах з розробки програмного забезпечення Всі учасники експерименту збираються використовувати обернене семантичне трасування в справжніх проектах з розробки програмного забезпечення

Слайд 19

Відгуки учасників Методику P-Modeling можна використовувати в індустрії розробки ПЗ для: Концептуального дизайну Підвищення ефективності існуючих процесів розробки ПЗ Перевірки правильності дизайну Детального проектування Швидкого занурення в нову предметну область Побудови ефективних команд

Слайд 20

… позавчора Експеримент проводився 26 жовтня - позавчора Сьогодні 28 жовтня 2005 р. У нас не було вдосталь часу, щоб проаналізувати всі зібрані дані Незабаром буде опубліковано детальний звіт

Слайд 21

Післямова На сьогодні інструментарій методики P-modeling містить в собі: Сесії мовчазного моделювання Механізм оберненого семантичного трасування Методика P-modeling була успішно використана у викладанні ООА / ООД і UML Експеримент показав, що методику P-modeling можна успішно використовувати в індустріальних проектах з розробки ПЗ, і у ряді випадків вона може бути значно ефективніша, ніж «традиційні» підходи до моделювання

Слайд 22

Подяки RUSSEE http://www.russee.com StarSoft Labs http://www.starsoftlabs.com

Слайд 23

Подяки Ілля Антіпов http://www.russee.com Олександр Бабич http://ppc-kpi.ukrbiz.net Дмитро Бідняк http://www.dr.dp.ua Дмитро Дахновський http://www.russee.com Дмитро Маленко http://www.itgny.com Павло Цитович http://www.susu.ac.ru Ігор Кафтанніков http://www.susu.ac.ru Любов Орлова http://www.russee.com Костянтин Філоненко http://www.starsoftlabs.com Іван Пойда http://www.poyda.com

Слайд 24

Доповідь було зроблено 28 жовтня 2005 року у Москві на Першій всеросійській конференції з програмної інженерії SEC(R) 2005 Цю презентацію опубліковано на сайтах http://www.secr.ru та http://www.vlpavlov.com

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Інформатика