Моделювання – одна з основних категорій теорії пізнання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Моделювання – одна з основних категорій теорії пізнання. На ідеї моделювання базується будь-який метод наукового дослідження.
Що таке модель? Це спеціально створений об’єкт, який відображує суттєві особливості досліджуваного об’єкта, явища або процесу.
Метод фізичного моделювання полягає у створенні лабораторної фізичної моделі явища у зменшеному масштабі і проведення експериментів на цій моделі. Висновки і результати, одержані на моделі, розповсюджуються на явище в реальних масштабах
Математичними моделями є: Вирази Геометричні фігури Формули Функції Рівняння Нерівності Системи рівнянь Системи нерівностей
Математика тісно пов’язана з життям. Математичними методами розв’язують не тільки абстрактні математичні задачі про числа, фігури, рівняння, нерівності, функції, системи рівнянь та нерівностей, а й багато інших.
Задачі, які виникли поза математикою, але розв’язуються математичними методами, називаються прикладними
Як розв’язувати прикладну задачу? 1) Ознайомитися з повною умовою задачі Створити математичну модель до неї, тобто здійснити переклад з природної мови на математичну 3) Провести розрахунки Сформувати відповідь 5) Порівняти отримані результати з нормою
Реальні процеси та явища мають кількісні, тобто числові показники. А кожна абстрактна задача є математичною моделлю деякої прикладної задачі
Задача 1. Скільки дошок потрібно, щоб настелити підлогу в кімнаті довжиною 7,5 м і шириною 5 м, якщо довжина дошки 6 м, а ширина 0,25 м?
Задача 2. Водопровідний кран погано закритий. За 6 хвилин набігає повна склянка води. Скільки води витече з такого крана за 1 годину, якщо в 1 літрі міститься 5 склянок води?
Задача 3. Сім’я з трьох чоловік на добу потребує 51 кг чистого повітря. Скільки кг повітря потрібно на наш клас?
Задача 4. Корова прив’язана на галявині до кілка мотузкою завдовжки 8 м. Яку площу вона випасає?
Задача 5. Катер за 4 год. пройшов 24 км за течією річки і 20 км – проти течії. Знайти швидкість течії, якщо власна швидкість катера дорівнює 12 км/год.
Задача 6. 30%-ий розчин борної кислоти змішали з 15%-вим і отримали 400 г 20%-го розчину. Скільки грамів кожного розчину було узято?
Задача 7. Визначити життєву ємність легенів (ЖЄЛ), якщо дихальний об’єм (ДО) становить 400 мл, резервний об’єм вдиху (РО вд) – 2000 мл, а резервний об’єм видиху (РО вид) – 1500 мл.
Схожі презентації
Категорії