Транспорт світу. Міжнародні звязки. Туризм
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: - ознайомити учнів із особливостями транспортної системи світу, її складом, регіональними відмінностями, із значенням транспорту у світовому господарстві, з класифікацією видів транспорту, перевагами і недоліками кожного з них, основними формами зовнішньо-економічних зв'язків, географією міжнародного туризму, напрямками основних туристичних потоків; - розвивати вміння характеризувати різні види транспорту, визначати його позитивні та негативні сторони, працювати з текстом підручника та картами атласу, аналізувати схеми, працювати в групах, робити висновки; - виховувати комунікативність, повагу до думки однокласників. Тип уроку: комбінований
Завдання уроку: 1. Охарактеризувати світову транспортну систему та її типи 2. Порівняти основні види транспорту 3. З‘ясувати зміст поняття «зовнішні економічні зв'язки» та особливості міжнародного туризму. Матеріали та обладнання: настінна карта «Транспорт світу», атласи "Економічна і соціальна географія світу", підручники (Економічна і соціальна географія світу, серветки, аукціонні фішки, комп'ютер, електронна презентація уроку, заготовлена таблиця "Переваги і недоліки різних видів транспорту", мікродоповіді учнів про мости та місця світу, які найбільше відвідують, тестові завдання до теми "Географія світового транспорту. Зовнішні економічні зв’язки. Міжнародний туризм", мікрофон. Методи і прийоми навчання: словесні (бесіда, розповідь вчителя, мікродоповіді учнів), наочні (карти, схеми); практичні (робота з підручником, аналіз карт, схем); прийом "Криголам", "Аукціон", "Пригадай", "Проблемне питання", "Інформаційний вісник", "Словничок", "Повторим разом", “Дослідження”, "Роблю висновки", "Творча лабораторія", "Цікавий факт", "Домашня заготовка", “Практимум”, “Світлофор”, "Мікрофон". Опорні знання: транспортна система, вантажообіг, пасажирообіг, зовнішня торгівля, міжнародний туризм.
Організаційний момент Емоційне налаштування на урок (Учні сідають за парти, перед ними лежать серветки) Прийом “Криголам” Візьміть серветку в руки; Складіть серветку вдвоє, відірвіть правий нижній кут; Знову складіть серветку вдвоє, відірвіть лівий нижній кут (і так доти, доки можна рвати папір); Розгорніть папір. Чому серветки різні? Чи є в когось правильна і неправильна серветка? Отже, всі мають рівні права на самореалізацію
Актуалізація опорних знань “Аукціон” Назвіть галузі сільського господарства. 2. Які чинники впливають на сільськогосподарську спеціалізацію країн? 3.Які основні групи культур вирощують у рільництві? 4. Назвіть « три хліби людства» та країни – лідери по виробництву зерна. 5. Які ви знаєте форми власності? 6. Чому в високорозвинених країнах у с/г зайнята менша частка населення, ніж у , країнах, що розвиваються? 7. Назвіть культури, що належать до технічних. 8. Назвіть тонізуючі культури, та країни – виробники цих культур 9. Назвіть головні галузі тваринництва. 10. Яка країна посідає перше місце за поголів’ям корів
Прийом “Проблемне питання” Чому транспорт називають «кровоносною системою економіки»? Яке значення транспорту?
“Словничок” Транспорт – сукупність засобів, призначених для переміщення людей, вантажів, сигналів та інформації з одного місця в інше.
Світова транспортна система Всі шляхи сполучення Транспортні підприємства Транспортні засоби Складання схеми «Склад транспортної системи» робота з підручником
Типи регіональних транспортних систем Європейський Азіатський Євроазійський Північноамериканський
- Світовий автомобільний парк налічує більше 600 млн машин, більшість зосереджено в США, Західній Європі, Японії. - У розвинених країнах автомобілі мають 30-50% населення, в слаборозвинених - тільки 1% Сухопутний
Близько 1 тис. аеропортів, найбільші в Чикаго, Далласі, Лос-Анджелесі, Лондоні, Токіо, Нью-Йорку та ін. Повітряний
Водний - морський • 80% міжнародних вантажних перевезень і 70% товарообігу • Близько 2 тис. морських портів • Найбільші порти - Роттердам, Сінгапур, Новий Орлеан Водний - річковий, озерний • Загальна протяжність світової мережі річкового транспорту складає більше550 тис. км • Лідери по вантажообігу річкового транспорту - США, Китай, Росія, ФРН, Канада, Нідерланди, Франція, Бельгія Морський
в) за видами використання засобів пересування: Гужовий Автомобільний Залізничний Трубопровідний В'ючний
Прийом «Дослідження» Вид транспорту Переваги Недоліки Залізничний Автомобільний Морський Внутрішній водний Повітряний Трубопровідний
Прийом «Словничок» Вантажообіг - один з показників роботи транспорту, добуток кількості перевезених вантажів (т) на відстань їх перевезення (км). Пасажирообіг - добуток кількості перевезених пасажирів на відстань їх перевезення.
Прийом “Роблю висновки” (Учні роблять висновки) Транспорт – сукупність засобів, призначених для переміщення людей, вантажів, сигналів та інформації з одного місця в інше. Світова транспортна система включає: всі шляхи сполучення, транспортні підприємства, транспортні засоби. Виділяють чотири типи регіональних транспортних систем: Європейський, Північноамериканський, Азіатський, Євроазійський.
Робота з картою атласу “Транспорт світу” (22-23 ст.) Завдання: За допомогою карти атласу охарактеризуйте географію різних видів транспорту. Які чинники визначають перевагу того чи іншого виду транспорту? Назвіть їх.
Зовнішні економічні зв’язки відіграють важливу роль для розвитку світового господарства, та кожної країни. Чому?
Зовнішня торгівля охоплює різного роду біржі, аукціони, ярмарки. Більша частина обороту загальносвітової зовнішньої торгівлі товарами і послугами — це результат взаємних торговельних зв'язків між економічно розвинутими країнами — США, Німеччиною, Великою Британією і Японією. Міжнародна (зовнішня) торгівля— найбільш розвинута форма міжнародних економічних зв'язків. Вона здійснюється за рахунок купівлі— продажу різних товарів і сировини країнами.
Аналіз схеми «Рух товарів у світовому господарстві» Який регіон займає перше місце за цим показником? Яке співвідношення експорту та імпорту регіонів світу? Прийом “Практикум” (в парах)
Міжнародний туризм (Домашня заготовка) Прийом “Дослідження” Презентація учнями проектів на тему: «Визначні туристичні об’єкти світу»
Прийом “Проблемне питання” Чи розвивається туристична справа в Україні? В яких регіонах? Яке значення для економіки України має розвиток туризму?
Підведення підсумків уроку Прийом «Світлофор» Я все зрозумів помилки не зрозумів Я іноді допускав Я майже нічого
Прийом «Мікрофон» Що я дізнався нового. Я думав інакше. Що я хотів би дізнатися, розглянути детальніше.
Домашнє завдання 1. Опрацювати §___. Скласти термінологічний словничок до теми уроку 2. Напишіть лист: розкажіть своїй подрузі (другу) про одну з відвіданих вами країн світу.
Схожі презентації
Категорії