Техніка ефективного читання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Техніка ефективного читання Стратегічний підхід, який відрізняється від дозвіллєвого читання: ЧОМУ я це читаю? ЯК читати ефективно: засвоїти МАКСИМУМ інформації за МІНІМУМ часу?
Крок 1: Що і навіщо? Що я читаю Навіщо мені потрібен цей текст? Прочитайте заголовок Прочитайте питання, які висунуті в якості завдання/ після параграфу, розділу ЗУПИНІТЬСЯ: Подумайте (краще занотуйте) відповіді, які спали вам на думку без читання Подумайте (краще занотуйте), що видається повним безглуздям Подумайте (краще занотуйте) – особливо, коли маєте справу не з підручником, де є питання – що може бути корисного у цьому тексті для мене
Крок 2: Скануємо і переглядаємо текст Скануємо: Заголовки і підзаголовки Рисунки, таблиці, картосхеми Особисті імена, цифрові дані Власне вміст сторінок Виділені особливим шрифтом слова Окремі посилання Переглядаємо: Обмірковуємо загальне враження про зміст за результатами сканування Читаємо перший та останній абзац, щоб визначитися з головними аспектами Переглядаємо перше та останнє речення кожного абзацу Переглядаємо основні аспекти резюме (висновків)
Крок 3. Що маємо? ЗУПИНИТИСЯ Чи змінилися наші думки з приводу питання ЩО і НАВІЩО (див. Крок 1)? Що саме читати докладно? Чим можуть бути корисними пояснення автора до рисунків; схем, таблиць тощо? Чи не почитати матеріали, на які даються посилання? Чи не треба доповнити свої нотатки (див. Крок 1)
Крок 4: Ефективна стратегія КОМФОРТНО Тримати під рукою питання завдання/параграфу, розділу, а краще нотатки (Крок 1+3) Час від часу зупинятися: чи все зрозуміло, чи знайдено відповідь на якесь із запитань, з чим не погоджуєтеся? Конспектувати НЕ за текстом, а ЗА НОТАТКАМИ (див. Крок 1+3) Невеликими (до 30 хвилин) «порціями»
Крок 5: Критична оцінка які думки, ідеї, інформація (у текстовому, табличному, ілюстративному вигляді) є «абсолютно» (до смішного) очевидними; які думки, ідеї, інформація (у текстовому, табличному, ілюстративному вигляді) є найбільш корисними для відповідей на контрольні запитання які думки, ідеї, інформація (у текстовому, табличному, ілюстративному вигляді) є незрозумілими; відповіді на які контрольні запитання не можна сформувати, користуючись підручником ? Звернутися до джерел, на які посилається автор (Кроки 1-5)
Крок 5: Критична оцінка АНАЛІЗУЄМО – як «взаємодіють» отримана інформація та поставлені завдання/питання…? ПОРІВНЮЄМО – які подібності та відмінності є між прочитаними ідеями; чи можна їх доповнити власними думками; чи є «інформаційний конфлікт»? СИНТЕЗУЄМО – встановлюємо логічні зв’язки між прочитаним (іншими джерелами), формулюємо висновки та аргументацію
1. Що і навіщо? 2. Скануємо та переглядаємо 3. ЗУПИНИТИСЯ! 4. Ефективна стратегія 5. Критична оцінка
Схожі презентації
Категорії