Впровадження інформаційно- комунікаційних технологій (ІКТ) на уроках фізики та астрономії
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ХОРОЛЬСЬКИЙ МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ПЕРЕПІДГОТОВКИ ЗВІЛЬНЕНИХ У ЗАПАС ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ
Я ніколи не вчу своїх учнів, я просто прагну створити такі умови, за яких вони могли б вчитися самі А. Ейнштейн Христенко Володимир Миколайович, викладач фізики та астрономії
Методична проблема, над якою працюю: „Впровадження інформаційно- комунікаційних технологій (ІКТ) на уроках фізики та астрономії”
Мета діяльності: реалізувати впровадження в навчальний процес нових інформаційних технологій та посилення загальноосвітніх функцій комп'ютерно орієнтованих дидактичних систем, пов'язаних з оволодінням учнями комплексом знань, умінь і навичок, необхідних для повсякденного життя та майбутньої професійної діяльності
Актуальність Тільки використання інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє розв'язати такі проблеми, як: а) адаптативність навчального матеріалу (залежно від індивідуальних особливостей учнів); б) багатотермінальність (одночасна робота групи учнів за комп'ютером); в) інтерактивність (взаємодія ЕОМ і учня, що імітує певною мірою реальне спілкування); г) контроль індивідуальної роботи учнів в позаурочний час
Провідна ідея Інформаційно-комунікаційні технології дають можливість організувати навчальний процес так, що створюються умови для врахування й розвитку індивідуальних особливостей кожного учня, його творчих, розумових, комунікативних здібностей. Ці технології дозволяють учневі рухатися власною навчальною траєкторією і дають можливість виявити й реалізувати власні пізнавальні можливості.
Технічні засоби навчання у кабінеті фізики: Кодоскоп; Епіпроектор; Телевізор “Меридіан”; DVD-програвач; Діапроектор “Лектор”; Калькулятор “Програміст”; Екран; Медіапроектор; Ноутбук
База електронних програмних засобів фізика - педагогічний програмний засіб «Фізика-11клас»; - комп’ютерна програма «Фізика теорія». Частина 1-4. - бібліотека електронних наочностей «Фізика 10-11 класи»; - інтерактивні лекції та розв’язки задач з фізики; - віртуальна фізична лабораторія 10-11 класи; - тренінг-програма “Фізика” для підготовки до ЗНО; - репетитор “Фізика”; - повний інтерактивний курс «Відкрита фізика»; - відеодосліди з фізики; - Оксфордська відеоенциклопедія з фізики; астрономія - педагогічний програмний засіб «Астрономія 11 клас»; - педагогічний програмний засіб «Бібліотека електронних наочностей з астрономії»; - астрономія в 3-D анімації та інші.
Мета застосування ІКТ на уроках фізики та астрономії: Забезпечення зворотного зв'язку в навчальному процесі; Створення умов для індивідуалізації навчання; Підвищення наочності навчального процесу; Проведення лабораторних і практичних робіт; Пошук інформації з широкого кола джерел; Моделювання процесів або явищ, що вивчаються; Організація колективної і групової роботи учнів на уроці; Організація моніторингу рівня сформованості компетентностей учнів; Розвиток творчих здібностей на основі застосування особистісно орієнтованого підходу.
▲ Тестовий контроль знань на комп’ютері ▲ Група «Теоретиків» демонструє свою презентацію ▲ Розв'язування задач ▲ Демонстрація відеодослідів
▲ Демонстрація дослідницької роботи «Використання інерції в техніці» ▲ Віртуальна фізична лабораторія ▲ Комп'ютерне моделювання ▲ Засідання фізичного гуртка
Прогнозування результату Підсумком систематичної роботи з впровадження ІКТ є: повна успішність по предмету; підвищення інтересу до вивчення фізики та астрономії; підвищення працездатності учнів на уроці, швидке сприйняття нового матеріалу; освітній процес став більш насиченим, яскравим, результативним; розвивається пізнавальна активність, аналітичне мислення, формуються навики роботи з комп'ютером, колективної роботи та самостійного дослідження.
Збірник «Тестові завдання з астрономії для учнів ПТНЗ» «Тестові завдання з астрономії для учнів ПТНЗ» - це узагальнений збірник, в якому подано тестові матеріали в трьох циклах (завдання І циклу — поурочні, закриті, одновибіркові; завдання ІІ циклу — потемні, закриті, одновибіркові; завдання ІІІ циклу — поурочні, комбіновані). Збірник призначений для здійснення поточного оцінювання та тематичного контролю навчальних досягнень з астрономії учнів рівня стандарту. Тестові завдання з астрономії допоможуть учням систематизувати отримані знання, більш ефективно і якісно їх використовувати під час підготовки до тематичних атестацій, підвищити якість самостійної роботи.
Збірник «Задачі з фізики з професійним спрямуванням та сільськогосподарським змістом» «Задачі з фізики з професійним спрямуванням та сільськогосподарським змістом» - це узагальнений збірник, що містить розрахункові та якісні задачі, за допомогою яких здійснюються міжпредметні зв'язки із такими спеціальними дисциплінами як «Трактори і автомобілі», «Сільськогосподарські машини», «Електрообладнання», «Основи агрономії» та інші. Мета посібника – забезпечити зв'язок фізики з професійною підготовкою учнів з професій «Водій автотранспортних засобів; слюсар з ремонту автомобілів» та «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва». Зміст деяких задач має випереджувальну інформацію із спеціальних предметів, а інших - є закріпленням уже здобутих професійних знань. У посібнику запропоновано і такі завдання, які можна розв'язати, користуючись довідковою професійною літературою або за допомогою фізичних формул, що підтверджує зв'язок фізики з сільськогосподарськими науками та життєву необхідність її вивчення. Задачі можна використовувати на різних етапах уроку: при вивченні нового матеріалу, при його закріпленні, для домашніх завдань та для контролю знань.
Схожі презентації
Категорії